۵۸۲۷۳۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

عارف: عدم حضور وزیر زن از ایرادهای کابینه است

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه شرایط خوبی برای دوره دوم کار رییس‌جمهور فراهم است، گفت: ترکیب دولت قابل دفاع است.

خبرگزاری ایلنا: رییس فراکسیون امید با بیان اینکه شرایط خوبی برای دوره دوم کار رییس‌جمهور فراهم است، گفت: ترکیب دولت قابل دفاع است.

محمدرضا عارف در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییس جمهور به عنوان نماینده موافق کلیت کابینه صحبت کرد.

رییس فراکسیون امید مجلس ضمن تشکر از مردم کشور برای خلق حماسه و حضور موثر در انتخابات، از زهرا ساعی که وقتش را به او داد تشکر کرد و گفت : خوشبختانه شرایط خوبی برای دوره دوم کار آقای روحانی است.

عارف اظهار کرد: عملکرد خوب دولت اول و تغییر شرایط کاری در دوره دوم و همچنین همراهی و کمکی که راهبرد مجلس دهم است از ظرفیت‌های این دوره است که دولت باید با اتکا به این شرایط دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه روحانی می‌توانست انتخاب‌های بهتری هم داشته باشد گفت: عدم حضور وزیر زن به طور ویژه یکی از ایرادهای کابینه است؛ اما اصل کلیدی این است که دولت برای انجام کار نیاز به همکاری و همدلی دارد؛ باید از دولت یک صدا شنیده شود و بخش‌های مختلف هماهنگ عمل کنند. با این پیش فرض ترکیب دولت قابل دفاع است.

او از برنامه ارایه شده توسط روحانی تشکر کرد و گفت: این برنامه بیانگر شناخت دقیق دولت از مشکلات و اولویت های کشور است. اگر به اصول و جهت‌گیری‌های مهم دولت که در شانزده بند گفته شده بخواهیم اشاره کنیم توجه به مناقع ملی، تعامل سازنده با دنیا، رعایت حقوق شهروندی و پایدار سازی محیط زیست و سایر موارد نمایان گر جهت گیری خوب دولت در چارچوب اسناد بالادستی است. این برنامه‌ها هم منطبق با سند چشم انداز و هم سیاست های کلی در اصل ۴۴ و هم برنامه ششم است.

عارف خطاب به نوبخت خاطر نشان کرد : آنچه امروز ضرورت دارد و وظیفه سازمان برنامه و بودجه است و کمبودی که در دولت و برنامه وزرا احساس می شود، نداشتن شاخص های کمی است. انتظار ما این است که شاخص‌های کمی ارزیابی هم توسط سازمان برنامه در چارچوب برنامه ششم تدوین شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مهم‌ترین بخش در برنامه دولت بخش اقتصادی است گفت: جهت‌گیری اصلی این بخش اصلاح ساختاری است؛ ما در بخش اقتصاد اغلب با مشکلاتی روبه رو هستیم که در اقتصاد ریشه دارد. اصلاح اقتصادی برای رشد مستمر و ضد فقر و دستیابی به حفظ ثبات اقتصادی است. در این برنامه، توسعه بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته است؛ این مساله امروز یک ضرورت است که به مفهوم واقعی به بخش خصوصی بها داده شود.

او ادامه داد: افزایش درون زایی اقتصاد و اصلاح ساختار انرژی بحث مهمی است که در برنامه وزرای انرژی بوده است. اصلاح نظام بانکی کشور هم یکی از بخش های مهم است. نظام بانکی ما در وضعیت نگران کننده ای است. من نمی‌خواهم واژه تندتری به کار ببرم. در مجموعه برنامه‌ها، سیاست‌های کاهش فقر را داریم. تغییر نظام ساختار مالیاتی نیز مهم است. ما امروز با واقعیت فرار مالیاتی مواجه هستیم. انتقال نظام ارزی دو گانه به نظام ارزی شناور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. این در دولت اصلاحات رخ داد؛ در دولت نهم هم چند سال ارز تک نرخی داشتیم و به هر دلیلی باطل شد. خواهش میکنم دوباره این مساله دنبال شود.

رییس فراکسیون امید در ادامه به بندهای دیگر برنامه دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح قوانین بازنشستگی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در برنامه دیده شده است . ما سالانه حداقل ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری باید داشته باشیم. در بخش اجتماعی جهت گیری دولت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است؛ خوشبختانه با برنامه خوب دولت می‌توانیم امیدوار باشیم که چهار سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

عارف با بیان اینکه در برنامه اجتماعی دسترسی بدون تبعیض به خدمات اجتماعی و مدیریت آسیب های اجتماعی و مقابله جدی با آنها هم دیده شده گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدیریت فرایند آموزشی نیز دیده شده است. باید دغدغه آموزش و پرورش و دولت اجرای این سند باشد.

او به برنامه‌های دولت در بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری اغلب تصدی‌های بخش فرهنگ به بخش‌های غیر دولتی بخشی از این برنامه است.وعده‌ای همیشه به هنرمندان داده می‌شود تشکیل و ایجاد نظام های صنفی است. بند دیگر مردمی کردن فرهنگ و هنر هست.

رییس فراکسیون امید برنامه‌های سیاست خارجی را دارای جهت گیری خوب خواند و گفت: مقام معظم رهبری هم در مورد جهت گیری دولت برای تعامل با جهان صحبت‌های خوبی داشتند.دولت باید توسعه روابط با کشورهای همسایه و اسلامی را در دستور کار قرار دهد. بستر سازی برای همکاری های دو یا چند جانبه اقتصادی هم دیده شده است.

او افزود: مطالبه بسیاری از جوانان و نخبگان و تشکل‌های مردمی، اجرایی کردن منشور شهروندی است. اگر نیاز به قانون است خواهش می‌کنم دولت با اولویت لایحه‌اش را به مجلس بدهد. اجرای سیاست دسترسی آزاد به اطلاعات مطالبه جدی است؛ اگر به مقابله با فساد اعتقاد دارید راهی جز دسترسی آزاد به اطلاعات نیست.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: تدوین و اجرای قوانین شفافیت و تمرکز گرایی دولت از راهبردهای حیاتی است. دولت باید تصدی‌ها را به بخش‌های غیر دولتی و استان‌ها بدهد. عدم مداخله دولت در امور فردی و خصوصی و انسجام ملی میان اقوام ایرانی و تقویت دولت الکترونیک برای مقابله با فساد از جمله برنامه‌های دولت است. در بخش‌های امنیت ملی و توان دفاعی و محیط زیست احکام خوبی گفته شده است .

عارف ضمن تشکر از وزرای دولت یازدهم که برای دولت دوازدهم معرفی نشدند، به حضور برخی از چهره‌های برجسته دولت قبل در کابینه جدید اشاره کرد و گفت: در میان وزرای جدید چهره‌هایی با سابقه ارزشمند و خوب دیده می‌شود. در مجموع وضعیت خوب است اما اینکه در آستانه سال تحصیلی وزیر علوم معرفی نشده خوب نیست. خواهش می‌کنیم رییس جمهور هرچه زودتر وزیر علوم را معرفی کند.

او در پایان گفت: ما نیاز به اتاق فکر داریم تا در قالب اتاق فکر یا شورای عالی مرکب از بخش خصوصی و غیر دولتی و دانشگاه‌ها بتوانیم مصوبه‌ها را اجزایی کنیم. باید تلاش جدیدی برای از بین‌بردن سیستم رانتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و محوری برای تامین منافع ملی داشته باشیم.

رییس فراکسیون امید اظهار کرد: در صحبت‌های آقای روحانی هم بود که باید جدی تر در خصوص مساله زنان و جوانان عمل کرد. ما در این راستا با وزرا صحبت‌هایی داشتیم و همه بدون شک با این مسالع موفق بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا . وزیرای مردمون چه کار کردن که حالا از زنها انتظار دارین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون همه شعارای تبلیغاتی چی شد

    • بدون نام

      اقای روحانی فقط شعار میده رای که اورد همشو فراموش کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج