۵۸۲۸۲۸
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

OTG و ۵ راه استفاده‌ی بهینه در اندروید

استفاده از درایوهای یو اس بی در بسیاری از کارهای روزمره کار آسانی است اما شما نمی توانید از این یو اس بی ها روی تلفن همراه خود به همان راحتی کامپیوتر استفاده کنید، مگر این که شما یک گوشی اندروید داشته باشید و بدانید یو اس بی اوتی جی چیست.

هفته نامه جامعه پویا: استفاده از درایوهای یو اس بی در بسیاری از کارهای روزمره کار آسانی است اما شما نمی توانید از این یو اس بی ها روی تلفن همراه خود به همان راحتی کامپیوتر استفاده کنید، مگر این که شما یک گوشی اندروید داشته باشید و بدانید یو اس بی اوتی جی چیست. یو اس بی اوتی جی یک مشخصه استاندارد برای اتصال های یو اس بی است که به یک دستگاه امکان خواندن از یک اتصال یو اس بی بدون نیاز به یک کامپیوتر را می دهد. این دستگاه در اصل یک «میزبان یو اس بی» (USB Host) است؛ یک قابلیت که هر دستگاهی آن را ندارد و در اینجا به تفصیل درباره قابلیت های این امکان صحبت می کنیم.

برای مثال، اگر بخواهید یو اس بی درایو خود را به گوشی خود متصل کنید یا بخواهید دسته قدیمی Xbox۳۶۰ را به تبلت اندروید خود متصل کنید، یو اس بی اوتی جی می تواند برای شما این امکانات را فراهم کند. یو اس بی اوتی جی یک دسیتگاه مختص اندروید نیست اما بیشتر کاربران اندروید از آن استفاده می کنند. بنابراین ما روی استفاده های مختص گوشی های اندروید در رابطه با یو اس بی اوتی جی تمرکز خواهیم کرد.

در حال حاضر برخی از پرینترها نیز استفاده از این دستگاه را پشتیبانی می کنند. قرار است مایکروسافت یو اس بی اوتی جی را در ویندوز ۱۰ گسترش دهد اما هیچ گونه نشانی از این که اپل بخواهد چنین امکانی را بر اساس استانداردها برای ارتباط با استوریج ها فراهم کند وجود ندارد و این یکی دیگر از دلایل استفاده از اندروید و انتخاب آن به جای گوشی های آیفون است.
OTG و ۵ راه استفاده‌ی بهینه در اندروید

چک و ارزیابی دستگاه

آسان ترین و اطمینان بخش ترین راه برای چک کردن این مسئله سر زدن به وب سایت سازنده آن است؛ شما یک لوگوی کوچک USB OTG مشاهده خواهید کرد. با این که می توانید آن را در فهرست مشخصات مشاهده کنید اگر نتوانستید اطلاعات لازم را در آنجا پیدا کنید، باید سراغ دستگاه خود رفته و ببینید دستگاه تان در سایت های gamarena از این قابلیت پشتیبانی می کند یا خیر. در فهرست مشخصات در جایی که USB نوشته شده است، به سمت پایین اسکرول کرده و عبارت «USB Host» را پیدا کنید. در صورت پیدا کردن این عبارت، می توانید از یو اس بی اوتی جی استفاده کنید.

یک متد دیگر نیز دانلود کردن USB OTG Checker از پلی استور است؛ این برنامه یک اپلیکیشن رایگان است که شما می توانید با استفاده از آن، متوجه شوید آیا گوشی اندروید شما از یو اس بی اوتی جی پشتیبانی می کند یا خیر. متاسفانه تمام دستگاه های اندروید از یو اس بی اوتی جی پشتیبانی نمی کنند؛ چرا که این یک خصوصیت است که شرکت سازنده باید آن را فعال کند.

این تنظیمات روی کرنل گوشی هوشمند یا تبلت است؛ کرنل یک نرم افزار واسطه است که امکان برقراری ارتباط بین سخت افزار و سیستم عامل و اپلیکیشن ها را فراهم می کند. اگر دستگاه شما استفاده از یو اس بی اوتی جی را پشتیبانی نمی کند بهتر است استفاده کردن از یک کرنل اندروید کاستوم را که از یو اس بی اوتی جی پشتیبانی می کند در نظر داشته باشید.
آنچه شما برای استفاده از یو اس بی او تی جی لازم دارید

دستگاه اندروید شما دارای یک پورت میکرو یو اس بی استاندارد است. هر چند بیشتر دستگاه های یو اس بی نیازمند یک پورت یو اس بی با سایز بزرگ و کامل هستند. شما چگونه می توانید این مسئله را حل کنید؟ پاسخ شما استفاده از یک دانگل یو اس بی به یو اس بی است.

شما نیازمند استفاده از یک میکرو یو اس بی نر (male) و یک آداپتور یو اس بی ماده با سایز کامل هستید. امیدوار هستیم با حضور یو اس بی تایپ C، دیگر این مشکلات را نداشته باشید؛ اما در حال حاضر، شما بسیاری از این آداپتورها را می توانید در آمازون مشاهده کنید که یکی از آنها به طور مثال، Ugreen OTG Adapter است. حالا شما می توانید از فلش درایوهایی با پورت های یو اس بی و میکرو یو اس بی را استفاده کنید که یکی از آنها Kingston Micro Duo است که هزینه آن بسیار بالا نیست و مانند یک درایو یو اس بی معمولی است. پس خرید آن یک خرید معقول به حساب می آید.
OTG و ۵ راه استفاده‌ی بهینه در اندروید

شما چه کارهایی می توانید با یو اس بی او تی جی انجام دهید؟

زمانی که شما بتوانید از یو اس بی او تی جی استفاده کنید، دنیای دیگری به روی شما گشوده خواهد شد. در واقع در شبکه اجتماعی Reddit، یک جای مخصوص برای استفاده های مختلف یو اس بی او تی جی وجود دارد؛ اما ما در اینجا به برخی از متداول ترین استفاده های آن خواهیم پرداخت.

فلش درایو و اکسترنال هارددرایو را به یکدیگر متصل کنید

مشخصا استفاده از هارد اکسترنال در بالای این فهرست قرار دارد. تنها کاری که لازم است بکنید، وارد کردن آن است. اتصال درایوهای یو اس بی بسیار آسان است؛ در حالی که درایوهای اکسترنال ممکن است در برخی مواقع کار نکنند. هارد درایوهای حمل شدنی که برق آنها از یک دستگاه دیگر همچون اندروید تامین می شود، نیز ممکن است کار نکنند؛ اما درایوهای اکسترنال که دارای منبع انرژی مستقل هستند و به دستگاه دیگری متکی نیستند، به خوبی کار می کنند.

شما باید این درایوها را در حالت FAT۳۲ داشته باشید؛ چرا که NTFS در برخی مواقع کار نمی کند. به منظور اینکه بتوانید فلش درایوهای خود را راحت وارد دستگاه کنید یا در آورید، بهتر است Stich Mount را از پلی استور دانلود کنید.

بازی کردن با دسته های بازی های ویدئویی

دسته کنترل Xbox یکی از بهترین دسته هایی است که به طور شگفت انگیزی با یو اس بی او تی جی همخوانی دارد و کار می کند. شایان ذکر است که شما به بازی هایی احتیاج خواهید داشت که بتوانید با دسته های کنترلی بازی کنید که یکی از آنها Asphalt & Airbone و دیگری Modern Combat است که اگرچه یک بازی رایگان نیست اما در صورت خرید آن، می توانید از آن لذت ببرید. اگر شما به عنوان یک کاربر اندرویدی، گوشی اندروید خود را روت (root) کرده باشید، می توانید دسته کنترلی پلی استیشن سه را نیز به گوشی اندروید خود متصل کنید. یکی دیگر از سناریوهای هیجان انگیزی که در وب سایت ردیت پیشنهاد شده است، متصل کردن یک دسته کنترلی PS۲ و تبدیل کردن گوشی با تبلت اندروید خود به یک هاب (hub) است.
OTG و ۵ راه استفاده‌ی بهینه در اندروید

کنترل کردن دستگاه اندروید خود با استفاده از کیبورد و موس

ماهیت و متن باز اندروید این امکان را به کاربران می دهد تا هر کاری که دل شان می خواهد با آن انجام دهند. شما به عنوان یک کاربر اندروید می توانید از گوشی یا تبلت خود به عنوان یک لپ تاپ استفاده کرده و آن را با استفاده از یک کیبورد یا موس، کنترل کنید. جالب است بدانید گوشی های اندروید با موس ها و کیبوردهای وایرلس به خوبی کار می کنند. پیشنهاد می کنیم یک کیبورد و موس وایرلس را که دارای یک ریسیور واحد هستند، بخرید؛ چرا که شما فقط یک اتصال یو اس بی خواهید داشت.

اندروید و پرینتر

مانند کیبوردها، پرینترهایی که دارای یک یو اس بی plug and play هستند نیز به خوبی با دستگاه های اندروید کار می کنند. شما می توانید بدون در اختیار داشتن یک اتصال وایرلس و بدون انتقال اطلاعات خود از گوشی به کامپیوتر به پرینت کردن بپردازید.

می توانید دوربین DSLR خود را کنترل کنید

مطمئنا عکاسان عاشق این ویژگی خواهند شد. می توانید گوشی اندروید خود را با دوربین DSLR تنظیم و دوربین خود را کنترل کنید. تمام آنچه نیاز دارید، یک اپلیکیشن کنترلر DSLR و یک دوربین نیکون و سونی نیز کار می کند؛ اما بهتر است از دوربین کنون استفاده کنید که به طور رسمی می تواند از این ویژگی پشتیبانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج