جاباما
۵۸۳۰۴۸
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

همه ی ما قصه های زیادی را در مورد گروه های تبهکاری و مافیایی مخوف شنیده ایم اما بسیاری بر این باورند که این گروه ها تنها به سریال «خانواده سوپرانو» و فیلم های «پدرخوانده» باز می گردد و گروه های مافیایی و تبهکاری بزرگ و منسجم، دستکم دیگر، وجود خارجی ندارند.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: همه ی ما قصه های زیادی را در مورد گروه های تبهکاری و مافیایی مخوف شنیده ایم اما بسیاری بر این باورند که این گروه ها تنها به سریال «خانواده سوپرانو» و فیلم های «پدرخوانده» باز می گردد و گروه های مافیایی و تبهکاری بزرگ و منسجم، دستکم دیگر، وجود خارجی ندارند. اگر چه با افزایش قدرت دولت های مرکزی و کاهش نفوذ این گروه ها به شدت از تعداد سازمان های تبهکاری کاسته شده است اما هنوز نیز در گوشه و کنار جهان برخی از آن ها با قدرت تمام به فعالیت های خود ادامه می دهند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با ترسناک ترین و بی رحم ترین گروه های تبهکاری و مافیایی در سراسر دنیا آشنا کنیم که از آن ها اطلاعی نداشته و حضور آن ها را در کشورهای پیشرفته باور نمی کردید.

جالب این که درآمدی که این گروه های تبهکاری کسب می کنند در برخی موارد با سود شرکت های تجاری بزرگ برابری می کند. با این وجود بسیاری از این سندیکاهای تبهکاری نیز درآمدهای کمتری دارند. اما در میان همه ی این گروه های تبهکاری یک اشتراک وجود دارد و آن بی رحمی و قساوت است.
روز گذشته در قسمت اول این مطلب با ۵ گروه از سندیکاهای تبهکاری و مافیایی در جهان که در کشورهای خود و حتی در دیگر نقاط جهان سازمان های منسجم داشته و از راه های غیرقانونی درآمدهای سرشاری کسب می کردند آشنا شدیم. در قسمت دوم این مطلب نیز شما را با ۵ گروه دیگر از این گروه های مافیایی آشنا خواهیم کرد که شاید در بسیاری از موارد از ۵ گروه اول مخوف تر و سازمان یافته تر هستند. با ادامه ی مطلب همراه باشید.
۵- اندرانگتا
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

ایتالیا محل تولید مافیا بوده و واژه ی «مافیا» منحصراً برای خانواده ای که در سیسیل ایتالیا در دهه ی ۱۸۶۰ به کار برده می شد. در واقع با تبدیل شدن شهر سیسیل به پایتخت کشور ایتالیا در دوران هرج و مرج و پر از خشونت اواخر قرن نوزدهم این خانواده ی تبهکار قدرت را در این شهر در دست گرفتند. امروزه در ایتالیا ۴ خانواده مافیایی اصلی وجود دارد. مافیای اصلی سیسیلی که به آن «کوزا نوسترا» (Cosa Nostra) گفته می شود هنوز زنده بوده اما مانند گذشته قدرتمند نیستند. دیگر خانواده های مافیا خانواده ی کامورا در کامپانیا، ساکرا کورونا یونیتا در آپولیا و قدرتمند ترین آن ها یعنی اندرانگتا (Ndrangheta) در کالابریا هستند. این گروه مافیایی ابتدا در اواخر دهه ی ۱۸۰۰ میلادی در زندان های کالابریا شکل گرفت اما در طول یک قرن و نیم بعد قدرت گرفته و در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به ربودن افراد و درخواست پول از بستگان آن ها دست زدند.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

با پولی که از این آدم ربایی ها بدست می آمد در زمینه ی خرید و فروش کوکائین سرمایه گذاری کرده و به اولین خانواده ی مافیایی تبدیل شدند که در زمینه ی خرید و فروش مواد مخدر بازار پرسودی را به دست گرفتند. خانواده ی کوزا نوسترا که در آن زمان قدرت و نفوذ بیشتری نسبت به دیگر گروه های رقیب داشت خیلی دیر وارد این عرصه شد. آن ها بیشتر بر روی فشار آوردن بر دولت که قصد داشت درآمدهای آن ها را از طریق قانون گذاری های جدید محدود نماید متمرکز بودند. در نهایت قتل دو قاضی شناخته شده ضد مافیا توجه پلیس را به این خانواده ها جلب کرد. با تمرکز نیروهای پلیس بر روی خانواده ی کوزا نوسترا، گروه اندرانگتا شکوفا شد.. امروزه برآورد می شود که خانواده ی مافیایی اندرانگتا مسئولیت بیش از ۸۰ درصد خرید و فروش کوکائین در اروپا را بر عهده دارد.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

علاوه بر خرید و فروش کوکائین، اندارنگتا در هر فعالیت غیرقانونی دیگری که سودآور باشد نیز شرکت دارد، البته غیر از روسپی گری. به وضوح مشخص است که این گروه چنان درآمد دارد که نمی داند با آن چه بکند و نیروهای پلیس ایتالیا نیز نوارهایی ضبط شده از صدای دو گنگستر در دست دارد که نشان می دهد آن ها در حال خارج کردن مقدار زیادی پول از چاله ای هستند که قبلاً برای مخفی کردن پول ها کنده اند و در می بایند که میلیون ها دلار پول نقد پوسیده شده است. بر اساس ادعای سرویس های خبری ایتالیا این گروه در سال ۲۰۱۳ بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند که به اندازه ی درآمد شرکت پپسی کولا در سال و حدود ۳ درصد درآمد ناخالص داخلی کشور است.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

یکی از دلایل موفقیت آن ها این است که بسیار سری کار کرده و افرادی که در این گروه ها حضور دارند معمولاً از یک تبار خونی هستند. این موضوع شهادت دادن یک عضو مافیا علیه عضو دیگر را بسیار سخت می کند زیرا آن ها نمی توانند به کسی خیانت کنند که در واقع برادر، پسر عمو یا پدر یا در کل آشنای خانوادگی آن هاست. این روش عضوگیری و فعالیت آن ها بسیار موثر و کارآمد بوده است زیرا به ندرت اتفاق می افتد که کسی از خانواده ی مافیایی اندرانگتا با پلیس همکاری کند. در یکی از تلاش های پلیس برای استخدام یک خبرچین و استفاده از او علیه خانواده ی مافیایی اندرانگتا در سال ۲۰۱۰ شرایط بر طبق انتظار پیش نرفت. زن ۳۵ ساله ای که خبرچین پلیس بود با شلیک گلوله به قتل رسیده و جنازه ی او در اسید حل شد. از این رو اگر چه مافیای اندرانگتا بسیار سری عمل می کند اما از اعمال خشونت و انعکاس یافتن جنایت هایش در رسانه ها نیز هیچ ابایی ندارد.

۴- داعش
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

گروه ولایت اسلامی عراق و شام با نام اختصاری «داعش» در سال ۲۰۰۴ از گروه القاعده حاضر در عراق و در پی کشته شدن تعدادی از رهبرانشان ایجاد شد. آن ها اسم خود را به داعش تغییر داده و البته در آن دوران خود را دولت اسلامی عراق می نامیدند. امروزه این گروه تندرو و بیرحم در مناطقی از عراق و سوریه حضور داشته و خطرناک ترین گروه تروریستی بین المللی به شمار می آیند که به دلیل بنیادگرایی افراط گرایانه ی مذهبی خود در سال های اخیر دنیا را به آشوب کشیده اند. اگر چه آن ها در واقع یک گروه تروریستی به شمار می آیند اما به دلیل استفاده از روش های تبهکارانه در کسب درآمد در این فهرست قرار گرفته اند.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

داعش از روش های عضوگیری مشابهی مانند دیگر گروه های تبهکاری خیابانی استفاده می کند. آن ها عمدتاً از بین افراد جوان و خشمگین مناطق جنگ زده و دیگر نقاط جهان با وعده ی اسلحه، قدرت و پول و با استفاده از ایدیولوژی های مذهبی عضوگیری خود را انجام می دهند. فعالیت های تبهکارانه آن ها شامل دریافت پول از خانواده های افراد ربوده شده، فروش عتیقه جات دزدیده شده، اخاذی، فروش غیرقانونی نفت و تا حدود زیادی نیز قاچاق انسان است. یکی از امتیازاتی که این گروه بر خلاف دیگر گروه های تبهکاری دارد دسترسی به نفت خام می باشد. بر اساس برآوردها آن ها سالانه و روی هم رفته از تمامی فعالیت های تبهکارانه ی خود حدود یک میلیارد دلار درآمد کسب می کنند. آن ها از طریق ویدیوهایی که مرتباً در فضای مجازی منتشر کرده و سر بریدن و اعدام قربانیان خود را به نمایش می گذارند رعب و وحشت را در میان مردم جهان پراکنده کرده اند.

۳- سولنتسوسکایا براتوا
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

مافیای روسیه «سولنتسوسکایا براتوا« (Solntsevskaya Bratva) نام دارد اما اطلاعات بسیار کمی در مورد آن وجود دارد. به نظر می رسد که فعالیت های مافیایی در روسیه توسط شخصی به نام سرگئی میخائیلوف آغاز شد که بیشتر خود را یک تاجر می داند تا گنگستر. این سندیکای تبهکاری روسی ساختار مرکزی سازمان یافته و درستی ندارد. به جای این موضوع، ۱۰ گروه مستقل این سندیکا که کاملاً جدا از هم کار می کنند تحت فرماندهی ۱۲ نفر اصلی فعالیت دارند که مرتباً با هم ملاقات داشته و منابع انسانی شان را با هم متحد می کنند. آن ها در کشورهای دیگر نیز اعضایی دارند.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

بر اساس گزارش ها سندیکای سولنتسوسکایا براتوا یکی از ثروتمندترین و پردرآمدترین سندیکاهای تبهکارانه در سراسر جهان به شمار می آید. آن ها برای کسب درآمد دست به هر کاری زده و یکی از منابع اصلی درآمدی آن ها اخاذی است. حتی گفته شده که کسانی که در حوزه ی فعالیت آن ها مشغول کسب و کار هستند باید تا حدود ۲۰ درصد از درآمد خود را به سندیکای سولنتسوسکایا براتوا بدهند و اگر از این کار سر باز بزنند خود یا اعضای خانواده شان کشته خواهند شد. پس وقتی که اعضای سندیکا با افراد معمولی چنین رفتاری انجام می دهند می توان تصور کرد که نسخه ی آن ها برای گروه های رقیب و کسانی که به آن ها ضربه بزنند چه خواهد بود.

۲- مارا سالواتروچا
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

در ایالات متحده نیز گروه های تبهکاری و مافیایی بسیاری وجود دارد. برای مثال در این کشور گروه های موتورسواری به نام «فرشتگان جهنم» و «مغول ها»، گروه های شهری مانند «خون ها» و «کریپ ها» وجود دارد اما برای مامورین اف بی آی خطرناک ترین گروه تبهکاری ایالات متحده گروه مارا سالواتروچا است که با نام «MS-۱۳» بیشتر شناخته می شوند. در حال حاضر این گروه تبهکاری تنها گروهی است که یک نیروی ویژه برای مقابله با آن شکل گرفته و سعی در متوقف کردن آن ها دارد.

MS-13 کار خود را در دهه ی ۱۹۸۰ در لس آنجلس با مهاجران السالوادوری که از جنگ داخلی فرار کرده بود آغاز کرد. از آن زمان تاکنون MS-13 به یک گروه تبهکاری چند ملیتی تبدیل شده است که بین ۶٫۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ عضو در واشنگتن دی سی و ۴۲ ایالت دیگر آمریکا دارد. همچنین شاخه هایی از این گروه در کشورهای کانادا، مکزیک، السالوادور، هندوراس و گواتمالا نیز حضور دارند. اعضای این گروه تبهکاری معمولاً با تتوهای روی بدنشان و به خصوص در ناحیه صورت شناخته می شوند و لباس هایی نیز به تن می کنند که سمبل MS-13 روی آن نقش بسته است.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

بیشتر اعضای این گروه تبهکاری ریشه ی السالوادوری دارند و در میان آن ها ملیت های هندوراسی و گواتمالایی نیز دیده می شود. آن ها معمولاً اعضای خود را از میان افراد جوان به خصوص بچه های دبیرستانی انتخاب می کنند. منبع اصلی درآمد آن ها خرید و فروش مواد مخدر، اخاذی، دزدی و قاچاق انسان است که آن ها را برای بردگی جنسی به فروش می رسانند. چیزی که در مورد این گروه تبهکاری باعث وحشت اف بی ای شده میزان خشونت اعمال شده توسط این گروه است. علت اصلی خشونت فراوان در این گروه از نداشتن سلسله مراتب در ان نشأت می گیرد و در واقع سیستم آن ها بیشتر یک سیستم با قدرت افقی است و هر بخش از این سازمان که «محفل» (clique) نامیده می شود به صورت مستقل عمل می کند. این موضوع باعث تنش در میان محفل ها شده و معمولاض افراد غیرنظامی در درگیری های بین محفل های رقیب صدمه می بینند.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

اگر چه این گروه تبهکاری در ایالات متحده بسیار خشن عمل می کند اما خشونت آن ها در کشورهای آمریکای مرکزی بسیار شدیدتر است. کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا که مثلث شمالی خوانده می شود محل حکمرانی این گروه بوده و آن ها را به نا امن ترین کشورهای بدون جنگ تبدیل کرده است.

۱- لوس زتاس
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

بیشتر کارتل های مواد مخدر امروز مکزیک از گروهی تبهکار که در دهه ی ۱۹۸۰ کوکائین را از کلمبیا به ایالات متحده قاچاق می کردند نشات گرفته اند. در آن دوران دولت ایالات متحده به شدت با کارتل های کلمبیایی برخورد کرد اما کار مشابهی در مورد کارتل های مکزیکی امکان پذیر نبود. در این دوره مهم ترین و قدرتمندترین گروه های تبهکاری مکزیک، کارتل گوادالاخارا و کارتل خلیج بودند. در سال ۱۹۸۹، سردسته کارتل گوادالاخارا دستگیر شده و مسیرهای قاچاق این کارتل به دست سه دستیار او افتاد که باعث به وجود آمدن سه کارتل دیگر با عنوان های سینالوا، خوارز و تیخوانا شد. در حال حاضر کارتل سینالوا فعالترین و قدرتمندترین کارتل شناخته می شود زیرا بیشترین قلمرو و بیشترین مسیرهای قاچاق را در اختیار دارد.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

در واقع آن ها یک مسیر قاچاق به درون شیکاگو دارند که باعث مرگ های فراوانی شده است. روی هم رفته کارتل خلیج قدرت کمتری نسبت به کارتل منحل شده ی گوالاداخارا داشته و البته در مقام دوم از لحاظ قدرت و بزرگی قرار دارد. اما خطرناک ترین کارتل از لحاظ قدرت در رده سوم قرار داشته و کارتل لوس زتاس نام دارد که به معنای «زد ها» (Zs) است. در حال حاضر سردسته ی این گروه مشخص نیست و البته دلیل خوبی نیز برای این موضوع وجود دارد. از زمان شکل گیری این گروه تمامی رهبران آن یا دستگیر و یا کشته شده اند. آخرین رهبر این گروه عمر تروینیو مورالس نام داشت که در سال ۲۰۱۵ دستگیر شد. قبل از وی نیز برادرش میگل تروینیو مورالس رهبر گروه بود که در سال ۲۰۱۳ دستگیر شد.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

گروه لوس زتاس کار خود را در سال ۱۹۹۹ با یک گروه ۳۴ نفره از تیم قاتلان کارتل خلیج آغاز کرد. همه ی آن ها نظامیان سابق مکزیکی بوده که اموزش های رزمی و نظامی بالایی را دریافت کرده بودند. تا سال ۲۰۰۳ تعداد اعضای این گروه به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. بعد از سال ها درگیری داخلی سرانجام در سال ۲۰۱۰ گروه لوس زتاس از کارتل خلیج جدا شد. در همین زمان دولت ایالات متحده اعلام کرده که گروه لوس زتاس از لحاظ تکنولوژی پیشرفته ترین، پیچیده ترین و خطرناک ترین کارتل تبهکاری است که در مکزیک فعالیت می کند.

چیزی که این گروه را این قدر خطرناک کرده این است که آن ها از هیچ قانونی پیروی نمی کنند. برای مثال در سال ۲۰۰۹، آن ها به زور وارد خانه ی یک مامور ارشد پلیس شده و او و همسرش که او نیز پلیس بود را به قتل رساندند و سپس در حالی که سه دختر آن ها در خانه بودند آن را به آتش کشیدند. یک بار دیگر در بهار سال ۲۰۱۱، لوس زتاس چندین اتوبوس پر از مهاجر را متوقف کرده و به زنان تجاوز کردند. سپس مردان را مجبور کردند که مانند گلادیاتورها تا سر حد مرگ با هم مبارزه کنند. برندگان این نبردهای خونین به عنوان قاتل برای نبردی که در ادامه با کارتل های خلیج و سینالوا در می گرفت استخدام می شدند. دیگر افراد حاضر در اتوبوس ها کشته شدند. بعد از این حادثه جنازه ی ۱۹۳ نفر در ۷۲ قبر پیدا شد.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

این تنها یکی از قتل عام هایی بود که در آن اعضای این گروه با بی رحمی تمام تعداد زیادی انسان بی گناه را می کشتند. حتی در رسانه های اجتماعی نیز کسی نمی تواند بر علیه این گروه سخنی بگوید. یک روزنامه نگار آزاد به نام ماریا دل روزاریو فونتس روبیو داستان هایی را در مورد جنایات لوس زتاس با نام مستعار در طی چندین ماه و با استفاده از هشتگ #reynosafollow در فضای مجازی پخش کرد. در سال ۲۰۱۴، از حساب توئیتر او پیامی بدین مضمون ثبت شد: "#reynosafollow دوستان و خانواده، اسم واقعی من ماریا دل روزاریو فونتس روبیو است، من یک پزشک هستم. امروزه زندگی من به پایان رسیده است". در کنار این پیام دو عکس نیز قرار داشت که عکس اول زنی را نشان می داد که به دوربین خیره شده بود و در عکس دوم نیز زنی دیده می شد که یک گلوله در سر وی خالی شده بود. او کسی نبود جز ماریا فونتس روبیو اما جنازه ی او هیچگاه پیدا نشد.
مخوف‌ترین گروه‌های مافیایی و تبهکاری جهان (۲)

همچنین این گروه به تقلید از داعش ویدیوهایی از مراسم سر بریدن مخالفان خود تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. سردسته سابق گروه لوس زتاس دوست داشت قربانیان خود را به روشی خاص موسوم به «guiso» به معنی «تاس کباب» بکشد. وی قربانی خود را در داخل یک ظرف استوانه ای بزرگ قرار داده و سپس او را زنده به آتش می کشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج