جاباما
۵۸۳۱۰۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

علوی به مطهری: به اختیارات قانونی ما تعدی نشده

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به سخنان انتقادی علی مطهری، گفت: از نکات ایشان تشکر می‌کنم. وزارت اطلاعات وزارتی قانونمدار است و در برابر اختیارات قانونی هر دستگاهی قانونمدار هستیم و از اختیارات خودمان نیز صیانت می‌کنیم. ایشان به گونه‌ای فرمودند که گویا کسی به اختیارات قانونی ما تعدی کرده است در حالی که چنین چیزی نیست.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌هایش، با گرامیداشت شهدای وزارت اطلاعات، گفت: از مقام معظم رهبری به دلیل موافقت با ادامه سربازی اینجانب تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجهیم که عرصه سربازانی فداکار، متعهد، مومن و ولایت‌مدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی هستند. طی ۴ سال گذشته اهتمام بر حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی حزبی، کار کارشناسی بر محورهای راهبردی در دستور کار بود. در این مدت کار اطلاعاتی مردم‌پایه با مشارکت مردم و دانش‌پایه با چندین هزار کارمند در رشته‌های دکترا و سایر مقاطع تحصیلی و پژوهش‌پایه از راهبردهای وزارت اطلاعات بود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات در این مدت در جهت ارتقاء تجزیه و تحلیل اطلاعاتی اضافه بر تجمیع اطلاعات اهتمام ورزیده و تحلیل‌های عمیقی را در عرصه‌های مختلف هم برای مسئولان تصمیم‌گیر و هم برای صاحبان تریبون ارسال کرده است تا هم تصمیمات مسئولان و هم هدایت افکار عمومی توسط صاحبان تریبون به نحو خوبی انجام شود.

وی گفت: در ۴ سال آینده نیز کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی با رعایت ارزش‌های اخلاقی، قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه جا از جمله با متهمان بر این پایه حرکت می‌کند و اگر با گلایه به حق رییس‌جمهور مواجه بودیم قطعا با برنامه‌ها درصدد زدودن کوچکترین گله‌ها خواهیم بود.

علوی از انضباط مالی و هزینه‌کرد برنامه‌ای اعتبارات و بهره‌وری از منابع مالی، گسترش فعالیت‌های عمرانی و ایجاد امکان مورد نیاز برای عملکرد بهتر سربازان امام زمان سخن گفت و ادامه داد: از ویژگی‌های این دوره ثبات مدیریتی و تغییرات در حد ضرورت و آرامش و انسجام در مجموعه مدیریتی وزارت بود. مجموعه معاونان در حرکتی هم‌افزا و همدلانه مسئولیت‌های خود را انجام دادند و وزارت اطلاعات در همه ابعاد کار خود را دنبال کرده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند وزارت اطلاعات در بخش‌هایی کار خود را خوب و در بخش‌هایی بسیار خوب انجام داده است، اما رهبری گفتند که در همه بخش‌ها کارها باید «عالی» انجام شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات از رابطه خوب با جامعه اطلاعاتی سخن گفت و افزود: در آینده مبنای حرکت نیز همین خواهد بود. برنامه ارائه شده به مجلس برنامه انتزاعی نیست بلکه برنامه‌ای مسبوق به گام‌های عملی در ۴ سال گذشته بوده است. صلاحیت‌ها و استعلام صلاحیت‌ها در این دوره ساماندهی شده و از تصمیم‌گیری فردی در این بخش جلوگیری شده است. شورای عالی تعیین صلاحیت‌ها و رسیدگی به تعیین صلاحیت‌ها تشکیل شده تا هم از حقوق افراد دفاع شود و هم از حقوق عامه مردم در زمینه واگذاری مسئولیت‌ها که موظف به رعایت امانت هستیم.

علوی از مقابله با نفوذ دشمنان در این دوره خبر داد و افزود: جلوی نفوذ با پوشش‌های مختلف دشمنان را گرفته و زیر ضربه برده‌ایم و گزارش آن را به مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور ارائه داده ایم که مورد لطف هر دو بزرگوار قرار گرفت.

وی آموزش در برابر نفوذ را از برنامه‌های وزارت اطلاعات برشمرد و افزود: از دو مسیر حراست‌ها و معاونت ضدجاسوسی برنامه‌های آموزشی بسیار زیادی را برای مدیران سایر دستگاه‌ها اجرایی کرده ایم و در زمینه‌های مکالمات تلفنی و تخلیه تلفنی آموزش‌های خوبی داده شده است. با این آموزش‌ها میزان تخلیه تلفنی و استخراج اطلاعات از سوی دشمنان با دشواری‌های زیادی روبرو شده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: تولید فیلم «روباه» در سال ۱۳۹۳ در جهت ارتقاء آگاهی عمومی برای مقابله با نفوذ دشمن تهیه و به نمایش عمومی گذاشته شد.

علوی ادامه داد: در عرصه اقتصادی بر دو محور امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی متمرکز شده و همین هدف را ادامه خواهیم داد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران از امنیت برخوردار باشد. سرمایه ترسو است و هرجا احساس خطر کند، فرار می‌کند به همین دلیل سیاست‌های وزارت در برخورد با مفاسد اقتصادی همراه با تدبیری بوده که باعث خدشه به امنیت اقتصادی نشود یعنی نه برابری سلامت اقتصادی، امنیت اقتصادی آسیب ببیند و نه برای امنیت اقتصادی چشم بر سلامت اقتصادی بپوشیم به همین دلیل هم با مفاسد برخورد کرده و هم برخورد به گونه‌ای بوده که امنیت اقتصادی مختل نشود و آسیب نبیند.

وی تاکید کرد: تا جایی که امکان بوده بر تحکیم اقتصادی تاکید داشته ایم. با یک شلیک یک گنجشک از پا در می‌آید اما هیچ گنجشکی روی درخت باقی نمی‌ماند. برخورد با یک فعال اقتصادی موجب فرار سرمایه سایر فعالان اقتصادی می‌شود که وزارت به این مسئله توجه کرده است. هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی، هزاران هکتار زمین‌خواری، هزاران میلیارد تومان فساد اقتصادی و هزاران میلیارد تومان قاچاق کالا را مدیریت کرده و آنها را به بیت‌المال بازگردانده است. در آینده نیز دامنه کار را افزایش خواهیم داد تا فساد از دامن نظام پاک شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات از همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: سرباندهایی که بالای ۱۰۰۰ تن مواد مخدر قاچاق می‌کند همکاری کرده و صدها تن مواد مخدر را کشف کرده و از بین برده‌ایم. بر ۱۲۰ تیم تروریستی ضربه‌های کاری وارد کرده و بسیاری از سرکرده‌های آنان را به دَرَک واصل کرده است و بسیاری از سرکرده‌های تاثیرگذار آنان را به هلاکت رسانیدم. حدود هزاران فشنگ و ده‌ها بمب کنار جاده‌ای و ده‌ها جلیقه انفجاری آماده انفجار را کشف و خنثی کرده است.

علوی ادامه داد: تنها شهید ما شهید عشوری طی ۴ سال گذشته بوده است. ضربه به ۱۲۰ تیم تروریستی آن‌هم فقط با یک شهید نشان دهنده برخورد هوشمندانه با تیم‌های ترویستی است. استرداد آقای دولت زاده، استرداد آقای نیک‌بخت دیپلمات ربوده شده در یمن، استرداد ۴ سرباز گروگان گرفته شده از اقدامات ما در بخش تبادل اطلاعات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت از اینکه مسائل صنفی، مالی، اجتماعی و سیاسی به کیس‌های امنیتی تبدیل شود جلوگیری کرده و موارد امنیتی را هم به گونه‌ای هدایت کردیم که با راه‌های سیاسی، صنفی، مالی و اجتماعی قابل حل باشد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به تقویت زیرساخت‌های فنی برای اشراف بیشتر اطلاعات، گفت: ۳۰۰ درصد توان اطلاعات وزارت را ارتقاء داده‌ایم. تعامل سازنده با قوای سه‌گانه و نخبگان و اشراف صیانتی بر مسئولان بر دستگاه های مختلف از جمله اقدامات وزارت بود که در ۴ سال آینده نیز تداوم خواهد یافت.

علوی با اشاره به برنامه‌های وزارت اطلاعات در حوزه سایبری گفت: جرائم امنیتی در حوزه سایبری به وزارت اطلاعات واگذار شده که در قالب امنیت تبادل اطلاعات انجام وظیفه می‌کنیم. آنچه که آقای دلخوش گفت از نوع اول و جرائم عمومی است که به وزارت اطلاعات مربوط نمی شود اما به دلیل روابط خوب ایشان با وزارت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم و کار این افراد در گیلان محدود شده است اما وزارت اطلاعات بیش از این نمی‌تواند وقتش را به مسائل اجتماعی بدهد. اعضای عضو این کانال در استان گیلان نیم درصد هم نمی‌شوند.

وی با اشاره به سخنان انتقادی علی مطهری، گفت: از نکات ایشان تشکر می‌کنم. وزارت اطلاعات وزارتی قانونمدار است و در برابر اختیارات قانونی هر دستگاهی قانونمدار هستیم و از اختیارات خودمان نیز صیانت می‌کنیم. ایشان به گونه‌ای فرمودند که گویا کسی به اختیارات قانونی ما تعدی کرده است در حالی که چنین چیزی نیست. اختیاراتی که به نهادها واگذار می‌شود یا مرجع ولایت دارد یا مرجع مجلس دارد. به اختیاراتی که از سوی رهبری واگذار می‌شود تمکین کرده و احترام می‌گذاریم و برای کاهش اختیارات‌مان از این مسیر کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهیم. اگر رهبری تمام اختیارات ما را به نهاد دیگری واگذار کند دست ادب به سینه می‌زنیم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: در برابر اختیاراتی هم که مجلس به نهادهای دیگر واگذار می‌کند دست ادب به سینه می‌زنیم.

علوی تصریح کرد: تعامل و همفکری با دستگاه‌های اطلاعاتی از جمله اطلاعات سپاه در وضعیت خوبی است. رهبری از این تعامل خوب با اطلاعات سپاه ابراز خوشحالی کرده‌اند. ما هم خوشحالیم که با این هم‌دلی رهبر عزیزمان را خوشحال کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر علوی ولایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج