جاباما
۵۸۳۱۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«عبدالستار ریگی»، زنده است

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر کشته شدن عبدالستار ریگی گفت: عبدالستار ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش النصر بر خلاف ادعای مطرح شده هم اکنون زنده است و در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر کشته شدن عبدالستار ریگی گفت: عبدالستار ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش النصر بر خلاف ادعای مطرح شده هم اکنون زنده است و در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان قرار دارد.
علی اصغر میرشکاری سه شنبه شب نا اظهار داشت: عبدالستار ریگی معروف به عبدالسلام یا سلام ریگی در سال ۱۳۹۴ توسط ماموران امنیتی پاکستان در ایست بازرسی ۴۵ کیلومتری شهر کویته به همراه ۲ نفر دیگر دستگیر شده که ۲ نفر همراه وی از سوی نیروهای امنیتی پاکستان آزاد شده ولی ستار ریگی در زندان باقی مانده است.
وی بیان کرد: عبدالستار ریگی بعد از مرگ برادرش عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی به عنوان سرکرده گروهک تروریستی جیش النصر معرفی شده بود.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از دستگیری ستار ریگی موضوع در اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان اینجانب به عنوان رئیس هیات ایرانی مطرح کرده و از دولت پاکستان درخواست شد براساس تفاهم نامه استرداد مجرمان وی را به ایران تحویل دهد.
وی افزود: در این اجلاس که اردیبهشت ۹۵ در زاهدان برگزار شد رئیس هیات پاکستانی رسما اعلام کرد که عبدالستار ریگی در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان قرار دارد و قول داد که پیگیری لازم برای استرداد وی را انجام دهد که این موضوع در مذاکرات اجلاس نیز قید شده است.
میرشکاری گفت: رئیس هیات پاکستانی اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان همچنین در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های محلی استان سیستان و بلوچستان رسما اعلام کرد که عبدالستار ریگی در اختیار نیروهای امنیتی پاکستان است.
وی ادامه داد: در اجلاس نوزدهم مشترک مرزی ۲ کشور نیز مجددا موضوع عبدالستار ریگی از سوی رئیس هیات ایرانی مطرح شد و هیات پاکستانی قول داد که زمینه ملاقات کنسولی را ایجاد و تلاش برای استرداد وی به ایران را ادامه دهد.
سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در اجلاس بیستم مشترک مرزی که هفتم و هشتم اسفند ۹۵ در چابهار برگزار شد نیز رئیس هیات پاکستانی بر در اختیار داشتن عبدالستار ریگی صحه گذاشت و گفت که کار استرداد وی از طریق مذاکرات دیپلماتیک انجام خواهد شد.
میرشکاری تصریح کرد: در مذاکراتی که با مسئولان ایالتی پاکستان نیز انجام شد به ما اعلام کردند که عبدالستار ریگی در زندان فدرال حبس است و پس از بازجویی های لازم و انجام تشریفات قانونی به ایران تحویل خواهد شد.
وی افزود: سفیر پاکستان در ایران هفته گذشته در دیدار با یکی از سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران تایید کرده است که عبدالستار ریگی در اختیار دولت پاکستان است و پس از بازجویی ها و طی مراحل قانونی به ایران تحویل خواهد شد.

وی گفت: مطالبه جمهوری اسلامی ایران از پاکستان تحویل عبدالستار ریگی به ایران است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان انتشار هر گونه خبری مبنی بر کشته شدن عبدالستار ریگی را تکذیب کرد و افزود: پیگیری های لازم برای استرداد عبدالستار ریگی همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج