۵۸۳۲۰۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

چرایی تمایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: یکی از دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران به خاطر پنهان کردن ضدیتشان با شیعه در منطقه و عوامیه است.

خبرگزاری میزان: کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: یکی از دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران به خاطر پنهان کردن ضدیتشان با شیعه در منطقه و عوامیه است.

جعفرقناد‌باشی درباره ضرورت‌های برقراری روابط عربستان با ایران اظهار کرد: چندین مسئله مهم برای عربستان وجود دارد که خواستار برقراری ارتباط با ایران باشد.

وی ادامه داد: عربستان در سیاست‌های جنگی خود علیه یمن شکست خورده و اخیراً به یکی از مقامات غربی اظهار کرده که می‌خواهند از یمن خارج شوند. سعودی ها برای اینکه آبرومندانه از یمن خارج شوند بحث روابط با ایران را مطرح می‌کنند تا این تصور را ایجاد کنند که دوستی با ایران باعث خروج آنها از یمن شده است و وانمود کنند جنگی که هست بخاطر اختلاف با ایران است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: در مجموع یکی دیگر از علل رغبت عربستان برای برقراری روابط با ایران شکست این کشور در سیاست‌های منطقه‌ایش است. به اذعان همه رسانه‌ها و تحلیلگران شیوه‌های نظامی و مداخلات جنگ افروزی را که در گذشه دنبال می‌کرده به بن بست رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عربستان می‌خواهد از انزوای منطقه ای خارج شود و با حرکت بسوی برقراری روابط با ایران و دیگر کشورها قصد دارد روی شکست‌هایش سرپوش بگذارد.

قنادباشی تصریح کرد: علت دیگر به سرکوبی شیعیان عوامیه برمی گردد، نزدیک به ۲ ماه است که منطقه شیعه نشین عوامیه مورد حمله قرار می‌گیرد و این باعث شده تصور بسیار بدی نسبت به آنچه که در عربستان هست در بیرون از این کشور بازتاب داده شود. این امر عربستان را در فشار بین المللی قرار داده و در داخل کشور هم بحرانی ایجاد کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: یکی ازدلایل این کشور برای برقراری ارتباط با ایران اینست که مخالفت شان با شیعیان را پنهان کنند و آنچه در العوامیه می‌گذرد را یک تبهکاری معرفی کنند و وانمود کنند با کشورشیعه نشین ایران ارتباط حسنه ای دارند و اگر مردم العوامیه را سرکوب می‌کنند به خاطر خطای آنهاست.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران به خاطر پنهان کردن ضدیتشان با شیعه در منطقه و همچنین العوامیه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک برسرماکه بدمون نمیاد ملتمسانه دنبال روابط باعربستان بگردیم

      پاسخ ها

      • م

        واقعا

    • امیرحسین

      ارتباط داشتن بااینا ماییه ننگه

    • بدون نام

      عربستان اصلا تمایلی به رابطه با ما ندارد،صدبارهم اعلام
      کرده. دیگه چه جوری باید بگه؟

    • بدون نام

      اینها تاریخی پراز نفاق و برادر کشی دارند
      زبان اینها را اسراییل خوب میفهمد.

    • سعید

      کاش ایران این ارتباط را برقرار نمیکرد و فقط دو طرف به هم نمیتاختند اما این رقابت ماندگاره .یادمون باشه دوره تحریم عربستان چطور مارو از بازارنفت خارج میکرد ....

    • آموزگار

      ایران باید مثل زمان سابق این کشورهای عربی رو تحقیر کنه ..باید از لحاظ اقتصادی به خودمون وابسته کنیم (مثل قطر که اینکارو نکردیم و ترکیه به جای ما ....)باید با دوستان اونها روابط بهتری برقرار کنیم و جای اونها رو در منطقه پر کنیم ...باید فرهنگ و تمدن ایران رو به رخشون بکشیم تا بفهمند که ...

    • بدون نام

      علت هر چه باشدبه نفع هر دو کشور است که با هم رابطه داشته باشند،هم از نظر سیاسی،امنیتی،اقتصادی،اجتماعی ،نظامی و ...بجای اینکه عربستان با امریکا و اسرائیل که دشمن قسم خورده ایران هستندوهر موقع خواستند بر علیه ایران قطعنامه های ظا لمانه وضع می کنند و فشارهای سنگینی رابر ملت ایران تحمیل می کنند، رابطه داشته باشد ،به نفع ایران است که با ایران رابطه داشته باشد.و هم اینکه شر امریکا در منطقه کمتر می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج