جاباما
۵۸۳۲۹۲
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

وقتی ظریف، «آقای برجام» خطاب شد

محمدجواد ابطحی نماینده‌ای بود که در مخالفت با محمدجواد ظریف به اشتباه وزیر پیشنهادی وزارت خارجه را «آقای برجام» خطاب کرد که موجب لبخند ظریف و سایر نمایندگان شد. در پایان نطق مخالف این نماینده، ظریف او را در آغوش گرفت.

خبرآنلاین: محمدجواد ابطحی نماینده‌ای بود که در مخالفت با محمدجواد ظریف به اشتباه وزیر پیشنهادی وزارت خارجه را «آقای برجام» خطاب کرد که موجب لبخند ظریف و سایر نمایندگان شد. در پایان نطق مخالف این نماینده، ظریف او را در آغوش گرفت.

در ادامه جلسه امروز بررسي صلاحيت و برنامه‎هاي وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم، نوبت به محمدجواد ظريف، وزير پيشنهادي وزرات امور خارجه رسيد. جواد ابطحي در مخالفت با ظريف پشت تريبون رفت. او زماني كه مي خواست ظريف را مورد خطاب خود قرار دهد، به جاي «آقاي ظريف»، گفت «آقاي برجام!» اين مغالطه کلامي موجب خنده ظريف و ساير نمايندگان شد.

ابطحي در بخش ديگري از سخنانش از بي اعتمادي به آمريكايي‎ها سخن گفت و افزود: آمريكايي‌هاي قابل اعتماد نيستند، ۴۰۰ قرارداد با سرخپوست‌ها نوشتند ولي به هيچ کدام پايبند نبودند! بله، سوئیفت باز شده اما برای واردات شکر و آب معدنی! چقدر به شما بگوييم که آمريکا غير قابل اعتماد است؟

اين نماينده مخالف ظريف، در بخش ديگري از نطقش اضافه کرد: «در همين دولت بايد تيم ديگري در وزارت خارجه کار را ادامه دهد و به قول قوام، "سياست را مرد ديگري آمد". ابطحي آمد!». اينک او يکباره خودش را به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت امورخارجه معرفي کند، منجر به خنده نمايندگان شد. ابطحي هم در پاسخ گفت گفت: البته شوخي کردم، من که عددي نيستم!

ابطحي در بخش پاياني صحبت‎هايش،‌ شعري طعنه آميز خطاب به ظريف خواند،‌ تا زنجيره شعرخواني هاي مجلس قطع نشود. او كه از اتمام وقتش تعجب كرده بود، گفت كه «تازه سر شعف آمده بودیم، حیف شد!» و بعد براي ظريف اين شعر را خواند:
زمین شوره سنبل بر نیارد
درو تخم و عمل ضایع مگردان
نکویی با بدان کردن چنان است

که بد کردن به جای نیک مردان

پس از اتمام صحبت‌هاي اين نماينده مخالف، ظريف با لبخند او را در آغوش گرفت و با يكديگر روبوسي كردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروتن

      این نشانه شخصیت بزرگ دکتر ظریف هیتش

    • بدون نام

      بی ادبی نماینده مجلس که امروز به وزیر خارجه ناسزا گفت دلیل بر بیسوادی ودشمتی وی با قانون اساسی ومردم ایرانست.پیروزی اقای ظریف در توافقنامه ژنو.برجام.این قبیل جماعت را کنار زد وثابت کرد ناحق وباطل هست.

    • بدون نام

      اره معلومه ظریف خیلی بلده برا رای چیکار کنه

    • سید عبدالله طاهری

      به این اقا! بگین تمام مردم و مملکت در خدمت سپاه پاسداران انقلاب می باشد همه را در لیست تحریمی تان بیاورید.هیچ آمریکایی حق ورود به ایران را ندارد،هر نفر آمریکایی در نوار مرزی چه آبی چه خشکی چه هوایی هدف نظامی محسوب میشود،

    • بدون نام

      انس.ان باید شجاع وبا شهامت باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج