۵۸۳۳۲۸
۲ نظر
۸۸۸۶
۲ نظر
۸۸۸۶
پ

باور به «پَری دندان» از کجا شکل گرفت؟

مردم این کشورها بر این باورند که سرهم کردن داستان پری دندان برای بچه ها خیلی خوب است، زیرا باعث می شود تا آنها راحت تر از این مرحله عبور کنند، بالأخره آنها دارند یک تکه از بدن خود را از دست می دهند، پس چه خوب که با یک داستان این مرحله ی تقریبا رنج آور را برایشان تلطیف کنیم.

وبسایت تابناک با تو: بیایید به لحظه ای برویم که یکی از دندان های شیری شما لق شده و قرار بود بیفتد. ممکن است شما هر لحظه از افتادن دندان ترس داشته باشید و یا از آن دسته بچه هایی بوده باشید که خودتان زودتر از موعد دندان شیری لق شده تان را بکشید و زیر بالش قرار دهید تا پَری دندان بیاید و دندان شما را با پول نقد مبادله کند. البته چنین کاری را بچه ها در ایالات متحده ی آمریکا انجام می دهند. بچه های دنیا به شکل های مختلفی با دندان شیری که افتاده برخورد می کنند.
باور به «پَری دندان» از کجا شکل گرفت؟

آداب و رسوم افتادن دندان به طرز غافلگیر کننده ای متنوع است که در کتابی تحت عنوان "دندانت را روی پشت بام بینداز" (کاری که بچه ها در بوتسوانا) انجام می دهند چاپ شده است. اما داستان پرطرفدار "پری دندان" که در ایالات متحده ی آمریکا مرسوم است از کجا آمده است؟

باور به «پَری دندان» از کجا شکل گرفت؟

پری دندان آنقدرها هم که تصور می شود تاریخ طولانی ندارد. بنا به گزارش سایت salon ایده ی پری جمع کننده ی دندان های شیری، به اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی باز می گردد. «استر واتکینز آرنولد» در سال ۱۹۲۷ یک داستان هشت صفحه ای درباره ی فرشته ی دندان های شیری نوشت و منتشر کرد، بنابراین عمر پری دندان به ۱۰۰ سال هم نمی رسد.

پری دندان موجودی خیالی شبیه انسان با بال و چوب سحرآمیز است که دندان های شیری بچه ها را که افتاده و زیر بالش قرار داده شده است جمع آوری می کند و با خود به شهر سحرآمیز می برد. با دندان های بچه ها در شهر قصر و قلعه درست می کنند. پری های دندان، فقط دندان های سفید و تمیز و براق را با خودشان می برند به خاطر همین بچه ها برای چنین لحظه ای باید همیشه مسواک بزنند.

پری دندان شبیه و الهام گرفته شده از افسانه های سایر مردم جهان است که به طور خاص می توانیم به «موش دندان» اشاره کنیم. موش دندان از افسانه هایی است که از مکزیک تا نیوزیلند رواج دارد. موش ها جوندگانی با دندان های قوی هستند، براساس این داستان بچه ها دندان های شیری و سست خود را از دست می دهند و آنها را با دندان های قوی موش معاوضه می کنند.

باور به «پَری دندان» از کجا شکل گرفت؟

مردم این کشورها بر این باورند که سرهم کردن داستان پری دندان برای بچه ها خیلی خوب است، زیرا باعث می شود تا آنها راحت تر از این مرحله عبور کنند، زیرا آنها دارند یک تکه از بدن خود را از دست می دهند، پس چه خوب که با یک داستان این مرحله ی تقریبا رنج آور را برایشان تلطیف کنیم.

وقتی ایده ی پری دندان با محبوبیت زیادی روبه رو شد، دیزنی هم با کارتون هایش به تقویت این ایده کمک کرد، کاراکترهایی مثل پری آبی رنگ داستان پینوکیو، و یا پری داستان سیندرلا باعث شد تا تصویری از این موجود خیالی در ذهن مردم شکل بگیرد، ماندگار شود و به آیکون فرهنگی مردم غرب تبدیل شود.
باور به «پَری دندان» از کجا شکل گرفت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      اینا مال خارجیاس

    • النا

      من یک دختر 9 ساله هستم و به پری دندان اعتقاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج