۵۸۳۴۵۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پاسخ‌ وزیر بهداشت به ماجرای واردات لنز

سیدحسن قاضی زاده هاشمی،‌ وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم گفت: می‌توان دولت یازدهم را سلامت‌محور خواند.

خبرآنلاین: سیدحسن قاضی زاده هاشمی،‌ وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم گفت: می‌توان دولت یازدهم را سلامت‌محور خواند.

امروز در ادامه بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، بعد از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پشت تریبون رفت و ضمن دفاع از عملكردش، به سوالاتی كه از سوی مخالفان مطرح شده بود پاسخ داد.

او اظهار كرد: چهار سال پیش در چنین ایامی در محضر نمایندگان ملت شریف ایران برنامه دولت یازدهم در حوزه سلامت را تقدیم كردم؛ برنامه‌ای با همراهی جمعی از خردمندان حوزه سلامت تدوین شده بود و امروز مجددا برای اخذ رای با كارنامه چهار ساله قبلی، توفیق حضور و درخواست رای برای خدمتگزاری دارم.

وزیر بهداشت دولت یازدهم تاكید كرد: در دولت یازدهم گرد و غبار كم توجهی از چهره رنجور بهداشت و درمان زدوده شد و حوزه سلامت به گفتمان غالب و اولویت‌دار حاكمیت تبدیل شد تا جایی كه علی رغم كاستی‌ها می‌توان این دولت را سلامت‌محور خواند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به این كه نمایندگان مجلس در موافقت و مخالفت سخن گفتند كه از همه آنها سپاسگذارم، گفت: این نمایندگان به بخش‌هایی از كارنامه چهار ساله كه ۵۰۰ هزار زن و مرد تلاشگر در دومین وزارتخانه پرجمعیت كشور انجام دادند اشاره كردند؛ وزارتخانه‌ای كه تنوع ارائه خدمت دارد و مسئولیت خطیر ایرانی‌ها بر عهده آن است. باید اضافه كنم در چهار سال گذشته با حفظ و ارتقای سلامت مردم ایران و امانتداری كه دوستان شما و بعضی از شما چهار سال پیش به ما سپردند صادق بودیم و با انجام كار حرفه‌ای و غیرنمایشی و رعایت نظم و انضباط باعث ارتقای شاخص‌های بهداشتی شدیم.

او در ادامه اضافه كرد: وقتی دولت كار خودش را آغاز كرد ۵۶ درصد هزینه سلامت از جیب مردم باعث شده بود در رتبه ۴۰ كشور آخر جهان باشیم ولی در دو برنامه پنج و ششم توسعه مورد عنایت قرار گرفته بود و باید سی درصد بهتر می‌شد، اینك مفتخریم این رقم به كمتر از ۳۹ درصد كاهش یافته كه این میزان كاهش از پرداخت مستقیم در كمتر از سه سال در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

وزیر پیشنهادی بهداشت تاكید كرد: با همكاری وزارت تعاون رفاه و كار نزدیك یازده میلیون نفر تحت پوشش بیمه دولت قرار گرفتند و آنچه درباره به خاك سیاه نشستن بیمه‌ها مطرح است مربوط به این بخش است كه یازده میلیون ایرانی بیمه شدند و نزدیك هشتاد و پنج درصد بر اساس آمار، درآمدشان كمتر از یك میلیون تومان بود. یكی از دلایل مشكلات بیمه‌ها این است كه از امسال در بودجه سالیانه، سرانه برای این افراد در نظر گرفته شده یعنی دو سال و نیم گذشته بدون این كه سرانه داشته باشیم سفره پهن كردیم ولی ممطئنم در دولت دوازدهم این وضعیت بهتر می‌شود.

او با اشاره به ساخت خانه‌های بهداشت و ۲۴ هزار تخت بیمارستانی گفت: در این دولت فرصت‌های بی‌نظری برای استقرار نظام ارجاع فراهم شده، در حیطه آموزش و پژوش با هدف مرجعیت علمی در منطقه و طراحی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشكی تحولات چشمیگیری عاید ما شد. هدفمند شدن دانشگاه‌ها در اجرای برنامه آمایش سرزمینی و بینی‌المللی‌سازی آموزش در حوزه پزشكی، توسعه آموزش عالی و افزایش طرفیت رشته‌های فوق تخصصی و بومی گزینی در كنكور سراسری از جمله این توفیقات است. اكنون در منطقه رتبه اول تولید علم را در رشته پزشكی داریم و در استنادات علمی رتبه اول را كسب كردیم و چهار سال گذشته ۳۰ درصد به تعداد مقالات ایرانی‌ها اضافه شده است.

دكتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نمایندگان دوره قبل مجلس سردرگمی مردم برای داروهای ضروری را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ دیده‌اند، امروز تعداد داروهای كمیاب به كمتر از ۳۰ قلم رسیده است، واردات دارو در دولت یازدهم نسبت به قبل ۴۰۰ میلیون دلار كاهش پیدا كرد و سهم تولید داروهای داخل به ۷۰ درصد در سال ۹۵ افزایش یافت یعنی حمایت از تولید داخل و توجه به اقتصاد مقاومتی، ضمن این كه حداقل هر ماه دو داروی جدید وارد بازار كردیم.

او در پاسخ به گفته‌های مخالفان هم توضیح داد: در حوزه دارو همیشه حرف و حدیث بوده و هركسی هر مطلبی دارد می‌تواند بدهد به دستگاه قضایی مگر این كه دستگاه قضا را قبول نداشته باشید. از افرادی اسم برده شد و باید بگویم در دو سال گذشته حاشیه‌سازی خیلی زیاد بوده، همیشه مسئولان غذا و دارو تغییر پیدا می‌كردند ولی این دولت شاهد موفقیت‌های فراوانی بودیم. من هم از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حتما حساسم و اگر كسی مدركی دارد ارائه كند در عین حال اشكالاتی در حوزه مدیریتی در آن بخش داریم كه اصلاح خواهیم كرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: درمورد تعارض منافع هم كه مطرح شد باید دقت كرد فساد اتفاق نیفتد نه این كه چه كسی كجا باشد، به هر حال هر وزارتخانه را باید دست هر كسی بدهید كه در جای خودش قرار دارد و تخصص آن كار را دارد من هم افتخار می‌كنم در این دولت كسانی كه در حوزه بهداشت و درمان بودند در طول تاریخ ایران از نظر علمی بی نظیرند، سه نفرشان وزیر گذشته بودند دكتر فاضل، دكتر ملك زاده و دانش جعفری در دوره‌های گذشته وزیر بودند و در ستاد وزارت بهداشت هستند و مسئولیت قببول كردند.

قاضی زاده هاشمی درباره سپرده گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در بانك‌ها هم گفت: ۶۲۵ بیمارستان داریم كه ۱۲۰ هزار پرسنل دارند كه ردیف درمان ندارند و بیمارستان برای حقوق واداره خودش باید پول داشته باشد، این پول‌ها در غیر این صورت از كجا باید تامین شود؟

او همچنین گفت: درمورد هیات امنا هم باید بگویم حتما با قدرت مسئولیت‌هایش را دنبال می كنیم، این شركت‌ها در دولت گذشته درست شده و الان كه فشار آمده به شركت‌ها می‌گویند در زمان ما بوده. مگر هیات امنای ارزی مصوب شورای اسلامی نیست و آقای تاجگردون نگفت علی رغم گستردگی و صندوق‌های متعدد جزو پاكترین‌ها بوده است؟ بنابراین نه تنها هیات امنا حیاط خلوت نیست بلكه باعث اقدامات مثبتی شده مانند این كه ام آر آی ۶ میلیاردی امروز سه میلیارد خریداری می شود.

او درباره لنز داخل چشمی آركان و حقوق میلیاردی هم توضیح داد: ممنونم كه پاكدستی ما را به نقطه مقابل پیوند دادید، حقوقی كه به من دادند حقوقی است كه از دانشگاه می گرفتم و سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است كه گفتید حقوق نجومی، ضمن این كه خدا را شكر می كنم كه در طول دورانی كه زنده بوده‌ام به هیچ كار اقتصادی نپرداخته ام نه شركت و نه ساخت و ساز. بچه‌هایم هم هنوز راه وزارت بهداشت را بلد نیستند فقط یك برادرم سه نوبت كمتر از یك ساعت برای كار مردم در وزارتخانه حضور داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حتما گزارش دكتر لاریجانی رییس محترم مجلس را به یاد دارید كه در جمع شما گفت بر اساس گزارش ایشان امروز در حوزه بهداشت و درمان می توانید به رتبه جهانی ایران افتخار كنید.

وزیر پیشنهادی بهداشت همچنين ادامه داد: برای استمرار طرح تحول سلامت باید به دو چالش مهم توجه کنیم. تجربه چهار ساله گذشته نشان میدهد در زمینه تولید با مشکل مواجه ایم. باید تامین منابع پایدار و مطالبات مراکز درمانی حل می شود و این امر با ارزیابی طرح سلامت و نگاه به اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه میسر می شود.

او افزود: چنانچه رئیس جمهور قول دادند که یاری کنند مشکلات بیمه‌ها حل خواهد شد، اینک ما باید با درک عمیقی از تنگناها و نگاه به اسناد بالا دستی، برنامه سلامت دولت دوازدهم را تبیین کنیم.

حسن هاشمی توضیح داد: براداران و خواهران من کتمان نمی کنم که در اجرای برنامه و انتخاب همکارانم دچار خطا شده‌ام. اما از روی عمد نبوده، خطا بوده اما تقصیر نبوده است. با توجه به برنامه ارائه شده، تنها به ذکر برخی کلیات بسنده می کنم: استقرار برنامه پزشک خانواده، رسیدن به هدف مرجعیت علمی که دور از دسترس نیست. شناسایی و جذب منابع پایدار ضروری است اما بدون کارایی درون بخشی حاصلی جز هدر رفتن منابع نیست. برای اجرای برنامه ها نیازمند اصلاح نقش ها و چابک سازی وزارت بهداشت هستیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما دیروز من را شرمنده کردید، از ۱۸۶ نماینده که به عنوان موافق ثبت‌نام کرده بودند تشکر می کنم.

او درباره اهداف خود در دولت بعدی گفت: ما مصمم به تداوم و اصلاح برنامه سلامت هستیم، رسیدن به هدف مرجعیت علمی در آموزش و پژوهش دور از دسترس نیست و مجموع برنامه‌های تحول در آموزش در دولت بعد دنبال می‌شود.

حسن هاشمی ادامه داد: در دولت جدید می خواهیم با تدوین سیاست‌های جدید هزینه‌ها را كاهش دهيم و این اتفاق بايد با اولويت قرار دادن مناطق محروم انجام شود.

او در پایان، نامه‌ای از امام علی به مالک اشتر را خواند و عنوان کرد: در صورت گرفتن رای شما؛ با علم به مشکلات و سختی راه، با عزمی راسخ‌تر از دوره پیش، پای در راهی قرار می‌دهم که منجر به رضایت مندی مردم و پرودگار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برآقای دکتر قاضی زاده هاشمی متخصص وپاکدست انشاالله موفق باشید والگویی برای سایرین.

    • بینام

      ایشون به بستگانشون مجوز واردات اقلام پزشگی رودادن ودهها شرکت دارن که از خارج ایران دارو وارد می کنن ودرزمینه بیمارستانی هم تمام بیمارستانها از بیمه طلب دارن فقط به فکر پزشگ ها هستن که ویزیت هاشون نجومیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج