جاباما
۵۸۳۴۶
۳ نظر
۵۱۰۷
۳ نظر
۵۱۰۷
پ

راز موفقیت شرکت های خصوصی چیست؟

شرکت های خصوصی در مقایسه با دولتی ها درآمدهای بیشتر و مشکلات کمتری دارند. به طور مثال، طبق آمار وب‌سایت فوربس، در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۵۸ درصد از شرکت های خصوصی ۶ درصد درآمد بیشتر از دولتی ها داشته اند.

راز موفقیت شرکت های خصوصی چیست؟





برترین ها: شرکت های خصوصی در مقایسه با دولتی ها درآمدهای بیشتر و مشکلات کمتری دارند. به طور مثال، طبق آمار وب‌سایت فوربس، در سال 2012 میلادی، 58 درصد از شرکت های خصوصی 6 درصد درآمد بیشتر از دولتی ها داشته اند.

اما راز موفقیت شرکت های خصوصی در چیست؟ ما در این مطلب 6 عادت دایمی این شرکت ها را یادآور شده ایم که منجر به موفقیت آنها می شوند. شما هم اگر در فکر راه اندازی کسب و کار جدید هستید، حتما با این عادت ها را در نظر داشته باشید.

راز موفقیت شرکت های خصوصی چیست؟

۱. داشتن رسالت کاری

شرکت های موفق و بزرگ، خودشان را به خوبی می شناسند و می دانند به دنبال چه هستند. مدیران این شرکت ها اصولا خوشحال و خلاق هستند و در مواقع لازم به سود کمتر و رضایت بیشتر کارمندان خود راضی هستند. هرم سلسه مراتب نیازهای مزلو در این شرکت ها کاملا رعایت می شود. به این معنا که به ساخت روابط مادی میان مشتری ها و شرکا کمک می کند، مخصوصا وقتی شرکت تحت پوشش خبری یا تبلیغات عمومی قرار ندارد.

موسسه فروش آثار هنری و صنایع دستی، «هابی لابی» توسط «دیوید گرین» میلیاردر مدیریت می شود. گرین، کشیش‌زاده بود و هرگز به کالج نرفت و به عنوان انباردار مشغول کار بود. او ابتدا کار خود را با فروش صنایع دستی و آثار هنری ساده و ارزان همچون قاب عکس آغاز کرد و به تدریج به یکی از بزرگ ترین فروشنده های صنایع دستی تبدیل شد. رسالت این فرد گسترش مسایل مذهبی در کنار تجارت و صنعت است. Hobby Lobby را سرباز مسیح می نامند زیرا نیمی از درآمد ناخالص خود را به انجمن فرقه ای از مسیحی های پروتستان می بخشد که ایمان را بیشتر از انجام تکالیف مذهبی ارزشمند و مهم می پندارند. این شرکت در روزهای یکشنبه تعطیل است تا کارمندان فرصتی برای عبادت داشته باشند. در این شرکت ۴ کشیش نیز در لیست حقوق بگیرها قرار دارند. گرین با حفظ احترام و ارزش گذاری های خود برای کارمندان و مشتری هایش شهرت جهانی دارد.

همه شرکت های موفق و بزرگ چشم انداز مشخصی برای آینده شرکت خود تعیین می کنند. از جمله می توان به شرکت Supercell اشاره کرد که تولید کننده بازی های موبایل است. این شرکت با در هم شکستن بیشتر قوانین عمومی ساخت بازی توانست در میان نام های بزرگ جایگاهی برای خود پیدا کند. بیشتر استودیوهای تولید بازی مدیران اجرایی سلطه گرا دارند که با برنامه نویس ها و طراحان مختلف کار می کنند. اما توسعه دهنده های Supercell در یک گروه خودمختار متشکل از ۵ تا ۷ نفره کار می کنند. همه افراد ایده های خود را برای بازی دارند. آنها ایده هایشان را با مدیر هماهنگ و آن را توسعه می دهند. همه افراد در این فضای دوستانه بسیار راحت کار می کنند. اگر بازی خوب از آب در بیاید، آن را در فروشگاه اپلیکیشن های آی تیونز کانادا تست می کنند و اگر به فروش خوبی رسید برای عرضه جهانی اقدام می کنند.

۲. خوشحال نگه داشتن کارمندان

به اعتقاد مدیر عامل و موسسه SAS، جیم گودنایت: «اگر کارمندان را طوری تربیت کنید که کار متفاوتی برای شرکت انجام دهند، آنها این کار را انجام می دهند.». این شرکت تحلیل نرم افزار در کالرونیای شمالی در سال ۲۰۱۲ میلادی سود ۴.۲ درصدی در درآمد خود داشته است. چرا؟ زیرا گودتایت و شریکش، جان سال هر دو برای کارمندان خود ارزش بالایی قائل هستند. این شرکت خصوصی توانست خود را به جایی برساند تا با کمپانی های بزرگی همچون آی‌بی‌ام و اوراکل وارد رقابت شود. این شرکت همیشه هوای کارمندانش را دارد و به همین دلیل پیشرفت هم می کند.

یکی از بزرگ ترین سوپرمارکت های جنوبی آمریکا به نام Publix که هفتمین شرکت خصوصی بزرگ در لیست فوربس است، زمانی بیشترین سود را کرد که تصمیم گرفت ۱۵۷۵۰۰ کارمند خود را مالک کند. این شرکت به کارمندانش این انگیزه را داد تا با مشتری ها بسیار عالی برخورد کنند و همیشه آنها را راضی نگهدارند. وقتی کارمندان در سود شرکت شریک بودند، برای فروش بیشتر نیز تلاش بیشتری انجام می دادند. همین باعث شد تا شرکت ناگهان بسیار رشد کند.

راز موفقیت شرکت های خصوصی چیست؟

۳. آنها خیلی سریع و هوشمندانه واکنش نشان می دهند

بسیاری از بزرگ ترین شرکت های خصوصی سابقه طولانی و چند ده ساله دارند. قدمت برخی از این شرکت ها گاهی به یکصد سال نیز می رسد. اما این قدمت به معنای از مد افتادگی یا عدم اعتبار نیست. به طور مثال، شرکت آمریکایی «هالمارک» بیش از یکصد سال است قدمت دارد اما همچنان در صنعت خود پیشرو است. در سال ۱۹۳۲میلادی، این شرکت با دیزنی قراردادی امضا کرد که برای هر دو شرکت سود بالایی داشت. این شرکت، در دهه ۱۹۹۰ میلادی شروع کرد به تولید کارت های تبریک به زبان اسپانیایی و سپس دامنه کاری خود را گسترش داد و این کارت ها را به تلویزیون و اینترنت هم کشاند. به طوری که نخستین کارت های الکترونیک با تراشه های صوتی را این شرکت تولید و عرضه کرد.

۴. برای مدت طولانی فعالیت می کنند

بسیاری از شرکت های خصوصی برای مدت های طولانی بدون سود و درآمد کافی کار می کنند. به طور مثال، شرکت Kohler که تولیدکننده اسباب آشپزخانه و دستشویی است خیلی سریع تر از دیگر رقبا به چین راه پیدا کرد.

«فیل لیبن»مدیر عامل و موسس Evernote می گوید: «ما یک شرکت یکصد ساله هستیم». اِورنوت به صورت آنلاین نرم افزار و خدمات یادداشت برداری می فروشد و اعتقاد دارد وسایل نوشتاری باید همیشه و همه جا در دسترس کاربر باشند.

البته هیچ شرکتی به اندازه شرکت Cargill - تولید کننده وسایل کشاورزی - قدمت و سابقه فعالیت ندارد. این بزرگ ترین شرکت خصوصی در آمریکا است که درآمدی برابر با کمپانی فورد موتور (۱۳۴ میلیارد دلار) و ۶۶ شعبه در سراسر دنیا دارد. مدیر این کمپانی عظیم یعنی پاول کانوی می گوید ما همیشه استراتژی های خود را با پیشرفت جهان تغییر می دهیم و با تغییر جهان تغییر می کنیم.

Cargill بزرگ ترین تولیدکننده فنلاندی خوراک طیور و دام است و سود فراوانی نیز برای اقتصاد کشور دارد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، این شرکت همکاری خود با شرکت Mars و دولت ویتنام و هلند را آغاز کرد تا کارشناس برتر کاکائو در جهان شود. دوسال پیش از نخستین برداشت، پیش از اینکه محصولی برای فروش داشته باشند، Cargill دو فروشگاه کاکائو در جاده اصلی در مناطق روستایی باز کرد. این کار به جایی رسید که در سال ۲۰۱۱ میلادی، کشاورزان ویتنامی بیش از ۲۵۰۰ تن کاکائو تولید می کردند که ۷۰ درصد آن را Cargill تولید کرده بود.

۵. آنها برنامه خانوادگی دارند

در آمریکا بیشتر شرکت های خصوصی متعلق به موسس یا خانواده آنها است. به طور مثال باید به کمپانی های Carlson اشاره کرد که یک کار خانوادگی و شامل حدود یکهزار هتل است. این شرکت متعلق به یک پدر و ۴ پسر او است.

راز موفقیت شرکت های خصوصی چیست؟

۶. آنها جزیره نیستند

خصوصی بودن به معنای تنها بودن نیست. شرکت های خصوصی بزرگ از بیرون نیرو استخدام می کنند و آنها را در راس امور اجرایی می گذارند. همچنین مشاوران و مدیران آنها نیز از بیرون است. آنها هیچ گاه تک روی نمی کنند و همچون جزیره ظاهر نمی شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      چند تاش یادتون رفت
      7-هر چند ماه یکبار زیر پرداخت حق بیمه در میرون
      8- به کارگرانی که خیلی اعتراض به حق و حقوقشان نمیکنند یا از حق و حقوقشان مطلع نیستند کمتر مزد میدهند مپلا سنوات
      9- ییش از 7:20 دقیقه در روز از کارگر کار میکشند و مزد اضافی نمیدهند و ....

    • داودیلن

      با سلام
      تشکر بابت مطالب جالب و به امید روزی که ما هم اصول مدیریت به روز جهانی را سر لوحه کار خود قرار دهیم

    • هالو

      تو کشور ما پسر صاحب شرکتی طوری با کارگرا برخورد میکرد که انگار اونها یه مشت گوسفند یا بلا نسبت خر هستند شرکت هم خصوصی بود اخلاق صاحب شرکت گند بود ولی پسرش که تازه به کارگاه اومده بود خدا رحم کنه تازه حقوق هم که کم میبدادند وحتی برخی مواقع با این که کارگاه پول خوبی در میاورد چند ماه را نمیداند.حالا کارمندا به چی دلشون خوش باشه خدا میدونه. برخی که میتونستن بابت حقوق ندادشون از شرکت دزدی خم میکردن والا حقشون بود شما اگه شب برین خونه دست خالی وکارتون این باشه از شرکت نمیدزدین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج