۵۸۳۵۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مجوز مدارس بی کیفیت لغو می شود

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با شورای نظارت منعقد کرده‌ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی هستند، لغو خواهد شد.

خبرگزاری فارس: همایش آموزش برگزاری شورای نظارت مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، و مدیران مناطق نوزده‌گانه شهر تهران، مسعود نیک فطرت رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مراکز غیردولتی شهر تهران و اعضای شورای نظارت در خانه معلم آموزش و پرورش منطقه ۶ برگزار شد.

در این همایش رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تأسیس مدارس غیردولتی اقدامی فرهنگی و ارزشی است، اظهار داشت: شورای نظارت مدارس غیردولتی باید علاوه بر نظارت کمی بر نظارت کیفی مدارس غیردولتی نیز توجه داشته باشند.

گُرد افزود: در دستورالعمل این شورا، علاوه بر قانون شورای هماهنگی مؤسسان، از حضور افرادی که علاقه‌مند و خواهان فعالیت در مدارس دولتی، غیردولتی و آموزش از راه دور هستند، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت مشارکت مردمی و به کارگیری بخش خصوصی در توسعه کشور، گفت: ما براساس اسناد بالادستی، منویات رهبر معظّم انقلاب، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت می‌کنیم که این اسناد هم بر تقویت مدارس غیردولتی تأکید دارند.

گُرد با اشاره به تفویض اختیار امور آموزش و پرورش به استان‌های کشور اظهار کرد: این اقدام در راستای تسهیل امور مردم صورت گرفته که باید مراقب باشیم با دخالت سلیقه‌های شخصی به انحراف نرود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد شورای نظارت گفت: برای فعالیت این شورا، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم انجام شده و تکالیف ما در این حوزه بسیار سنگین است و اعضای این شورا باید به وظایف خود که در قانون آمده، مطلع و آگاه شوند.

وی افزود: ما انتظار نداریم که اعضای شورای نظارت مدارس غیردولتی با این دیدگاه وارد حیطه وظایف این شورا شوند که تنها پرونده تخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار دهند و اعلام تعطیلی مدارس متخلف را اعلام کنند.

گُرد با بیان اینکه مدارس غیردولتی به توسعه، اشتغال و عمران جامعه کمک می کند، عنوان کرد: باید شرایطی را برای مؤسسان فراهم کنیم تا احساس امنیت سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه در این حوزه داشته باشند و باید رعایت حقوق آنها را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شورای نظارت منعقد کرده‌ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی هستند، لغو خواهد شد.

وی گفت: در حوزه مدارسی که تغییری در کیفیت آموزشی نداشته و برخی مراکز آموزشی که در رعایت منابع درسی مصوب تخلف کنند، نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.

گُرد تصریح کرد: نباید در حوزه نظارت بر مدارس غیردولتی سلیقه‌ای عمل کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی با نام بنگاه‌های مختلف وارد حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت می‌شوند، اظهار کرد: اینجا حوزه تعلیم و تربیت است و برای ما مهم است که بخش خصوصی و مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی توسعه پیدا کنند و مانع از این می‌شویم که افرادی آگاهانه و عامدانه تخلف کنند.

وی خطاب به اعضای شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: نظارت بر پیش‌دبستانی‌ها، مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی از راه دور در حیطه وظایف ماست و باید بر اساس قانون تخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار داده و پرونده‌های این مدارس را منصفانه بررسی کرد.

گُرد ادامه داد: در این حوزه باید از تعصبات سازمانی کاسته شود و در هنگام بررسی پرونده‌های این مدارس، دفاعیات مؤسسان شنیده شده و حق اعتراض و ارائه آن به مسئولان بالاتر رعایت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج