۵۸۳۶۷۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کابینه باید پاسخگوی ۲۴ میلیون رأی مردم باشد

قدرت‌الله علیخانی درباره چینش کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی حسن روحانی، گفت: رئیس‌جمهور وعده تغییر نیمی از کابینه را داده بود که بر همین اساس، در نهایت کابینه فعلی معرفی شد که دو بخش دارد؛ یک بخش وزرای پیشنهادی به مجلس و بخش دیگر معاونان رئیس‌جمهوری و رؤسای سازمان‌های زیر نظر رئیس‌جمهوری. البته حضور ممتاز دکتر جهانگیری در دولت و نقش‌آفرینی ایشان در دفاع از کابینه، عامل اقتدار دولت دوازدهم است.

خانه ملت: قدرت‌الله علیخانی درباره چینش کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی حسن روحانی، گفت: رئیس‌جمهور وعده تغییر نیمی از کابینه را داده بود که بر همین اساس، در نهایت کابینه فعلی معرفی شد که دو بخش دارد؛ یک بخش وزرای پیشنهادی به مجلس و بخش دیگر معاونان رئیس‌جمهوری و رؤسای سازمان‌های زیر نظر رئیس‌جمهوری. البته حضور ممتاز دکتر جهانگیری در دولت و نقش‌آفرینی ایشان در دفاع از کابینه، عامل اقتدار دولت دوازدهم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه درحال‌حاضر جامعه حساس شده و مردم دغدغه‌ای جدی درباره کابینه آینده دارند، عنوان کرد: افراد حاضر در کابینه، افراد شناخته‌شده‌ای هستند و افرادی مانند زنگنه، ظریف، حجتی، قاضی‌زاده‌هاشمی، رحمانی‌فضلی، علوی، سلطانی‌فر، آخوندی و ربیعی از دولت یازدهم نیز حضور دارند که شناخته‌شده هستند مانند برخی چهره‌های جدید؛ اما توانمند مانند بیطرف، کرباسیان، شریعتمداری، آوایی و بطحایی و برخی دیگر نیز حضور دارند که موجب تقویت کابینه هستند.

علیخانی در ادامه درباره وضعیت حضور زنان در کابینه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند به حضور زنان در کابینه معتقد هستند و با وجود اینکه هیچ وزیر خانمی معرفی نشده؛ اما بخشی از معاونان او را بانوان تشکیل می‌دهند. بااین‌حال، جامعه زنان هنوز گله‌مند هستند و مناسب است آقای روحانی به وعده خود در به‌کارگیری زنان توانمند در بدنه علمی و اجرائی کشور عمل کند.
این نماینده مردم در دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه کابینه باید پاسخ‌گوی ٢٤‌ میلیون رأی مردم باشد، تصریح کرد: وزرا باید نقش‌آفرینی کرده و مشکلات فعلی کشور را که اشتغال و معیشت مردم است، با جدیت پیگیری کنند و بهبود ببخشند. همچنین باید دلسوز و فداکار باشند تا انتظار جامعه و مردم برآورده شود.
او در ادامه با بیان اینکه بیشتر وزرای پیشنهادی دارای انگیزه هستند، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تیم اقتصادی هماهنگی داشته باشد و با وجود اینکه به برخی موارد دولت یازدهم منتقد هستم، معتقدم تیم خوبی انتخاب شده و آقای کرباسیان به‌عنوان وزیر اقتصاد، سوابق خوبی در دولت‌ها داشته و توانسته است به اموراتی که در دست داشته، ساماندهی کند. علیخانی در ادامه درباره ویژگی‌های وزیر پیشنهادی نفت، بیژن زنگنه، بیان کرد: تحولی که در نفت ایجاد شده، به واسطه آقای زنگنه بوده که مطابق آمارها صادرات و تولید نفت و گاز را در حد توان و به اندازه قابل‌قبولی افزایش داده که از افتخارات است؛ ازاین‌رو زنگنه چهره‌ای بین‌المللی است که به نظر می‌رسد با اقبال اکثریت نمایندگان ملت نیز مواجه شود.
او همچنین با اشاره به شاخصه‌های وزیر پیشنهادی کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، اظهار کرد: ایشان توانسته توقعات رئیس‌جمهور و انتظارات جامعه را با توجه به شرایط محقق کند و در سایر مسئولیت‌های وزارتخانه، مانند توسعه، امنیت و مرزهای کشور، آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر موفقیت‌های خوبی داشته است. علیخانی افزود: همچنین رحمانی‌فضلی در انتخابات اخیر و سایر انتخابات‌هایی که در دوره مسئولیت خود برگزار کرد، بسیار خوب و مطابق مر قانون عمل کرد و هرکجا که لازم شد، در دفاع از دولت نیز با شهامت وارد شد و ملاحظه‌کاری نکرد. مهندس حجتی نیز از چهره‌های موفقی است که در چندین دولت حضور داشته و عملکرد او در بخش کشاورزی و تأمین غذایی موفق بوده است.
علیخانی همچنین درباره قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت، خاطرنشان کرد: او توانسته در بخش خدمات بهداشت و درمان و سلامت، خدمتگزار مخلصی باشد و قدم‌های بزرگی در ابتدای راه دولت یازدهم بردارد و به یقین از وزرایی خواهد بود که اقبال بالای نمایندگان ملت را متوجه خود کند. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار مردم این است که مقامات عالی در همه قوا و اکنون که زمان آغاز به کار کابینه جدید است، همت خود را صرف همدلی و همکاری برای حل مشکلات جامعه و کشور کنند. وزرای جدید نیز باید بدانند چه مسئولیت خطیری را اکنون بر عهده دارند و با انگیزه وارد عرصه خدمت به مردم شوند و در کنار آن، مطالبات ٢٤‌میلیونی را در رویکرد و عمل خود پاسخ‌گو باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۲۴ میلیون نه ۸۰ میلیون

    • بدون نام

      واقعا چه حرف بی منطقی. از یه نماینده مجلس ؟؟؟ واقعا که اینها نخبه ملتند؟؟؟؟ اقای نماینده ای که همیشه به دنبال منبع حزبی ات هستی. اقای روحانی. رییس جمهور 80 میلیون ایرانیه نه 24 میلیون. یعنی از نظر شما 56میلیو و دیگه. جز ملت نیسن واز کشور های دیگه اومدن ؟؟؟ همش 24 میلیون 24میلون میکنی. اونا که سربازان شما نیسن که همش از منافع حزبی جنابعا لی دفاع کنن اونا سربازان ایرانن که اگر هم در انتخابات شرکت میکنن به خاطر سربلندی ایرانه. نه مدافع حزبی امثال جنابعالی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج