۵۸۳۸۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حاشیه های جلسه بررسی صلاحیت وزرای روحانی

سومین روز و پنجمین جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم از صبح پنجشنبه در محل مجلس شورای اسلامی با حاشیه های همراه بود. در این جلسه یکی از نمایندگان لقب «پروفسوری» گرفت و وزیر پیشنهادی دادگستری طبع شاعری اش گل کرد و امیر ارتش نیز بی مخالف ماند.

خبرگزاری ایرنا: سومین روز و پنجمین جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم از صبح پنجشنبه در محل مجلس شورای اسلامی با حاشیه های همراه بود. در این جلسه یکی از نمایندگان لقب «پروفسوری» گرفت و وزیر پیشنهادی دادگستری طبع شاعری اش گل کرد و امیر ارتش نیز بی مخالف ماند.

پنجمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در ساعت ۸:۱۰ دقیقه و با حضور بیش از ۲۰۰ نماینده و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. از ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، وزیران پیشنهادی دولت به مرور وارد صحن علنی مجلس شدند و در نخستین ردیف نشستند.
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آغاز جلسه علنی بارها خود را به کنار صندلی وزیران پیشنهادی رساندند و باب گفت و گو را با وزیران پیشنهادی باز کردند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد باقر نوبخت دیگر معاون رئیس جمهوری نیز در جلسه علنی مجلس حضور داشتند. نمایندگان نیز بارها در کنار این دو عضو ارشد کابینه حضور یافتند و با آنها گفت و گو کردند.
از حاشیه های امروز مجلس گفت وگوی طولانی مدت محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و نماینده مردم تهران با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بود. همچنین جمعی از اعضای فراکسیون امید بارها به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفتند و با علی لاریجانی رئیس مجلس گفت و گو کردند. قاسم میرزایی نماینده مردم دماوند، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده، محمدرضا تابش نماینده اردکان و غلامرضا حیدری، الیاس حضرتی و حجت الاسلام مازنی نمایندگانی بودند که به جایگاه هیات رییسه با لاریجانی گفت وگو کردند.
نشست امروز مجلس با تجلیل از آزادگان سرافراز آغاز شد و همین موضوع برای مدتی فضای مجلس را تحت تاثیر قرار داد. امروز ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است. لاریجانی از خدمات آزادگان تجلیل کرد و گفت که «آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت دارند». در این نشست مجلس همچنین از نمایندگان آزاده ملت نیز تجلیل شد. محمد دهقانی نماینده چناران، علیرضا رحیمی نماینده تهران، یحیی کمالی پور نماینده جیرفت، امیر خجسته نماینده همدان و حسن نوروزی نماینده رباط کریم سال ها در اسارت بودند و اکنون در کسوت نمایندگی به ملت خدمت می کنند.
محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نخستین وزیر پیشنهادی بود که به دفاع از برنامه های خود پرداخت.
سید احسن علوی نماینده سنندج در مخالفت با حجتی شعری از حافظ را خواند. «میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت - می خواری و مستی ره و رسم دگری داشت» او با این شعر و در ادامه سخنان خود نتیجه گرفت که «محمود حجتی» برای وزارت جهاد کشاورزی مناسب نیست.
زمانی که سید احسن علوی نماینده سنندج صحبت هایش در مخالفت با محمود حجتی تمام شد، برخی نمایندگان خطاب به وی فریاد «احسنت، احسن» سر دادند.
مصطفی کواکبیان نماینده تهران امروز در تذکری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی کاری کنید که زمانی که مخالفی برای وزیری ثبت نام نکرده، موافقان صحبت نکنند.
علی لاریجانی خطاب به وی گفت: ما دوست داریم این اتفاق بیافتد اما حق وزیران پیشنهادی است که موافقانشان صحبت کنند.
کواکبیان در ادامه گفت: شما خودتان استادید، جوری صحبت کنید که موافقان صحبت نکنند که لاریجانی با خنده خطاب به وی گفت البته ولی به اندازه پروفسور کواکبیان وارد نیستیم.
یکی از حاشیه های جالب امروز نبودن هیچ مخالفی برای وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود، به طوری که هیچ مخالفی در مخالفت با امیر حاتمی ثبت نام نکرد و تنها موافقان در این راستا سخن گفتند.
البته هنگام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری هیات رئیسه در ابتدا اعلام کرد که وی مخالفی ندارد اما پس از دقایقی محسن بیگلری نماینده سقز پشت تریبون قرار گرفت و با وزیر پیشنهادی دادگستری مخالفت کرد.
یکی از حاشیه های جالب امروز تبع شاعری وزیر پیشنهادی دادگستری بود. علیرضا آوایی در ابتدای سخنانش این شعر را خواند:
این جهان بی بقا هیچ است هیچ/ هر چه می گردد فنا هیچ است هیچ
گر جهان را سر به سر بگرفته/ چون نمی ماند به جا هیچ است هیچ
شد مرا یک نقطه از غیب آشکار/ در دو عالم جز خدا هیچ است هیچ
گرنه سر در راه عشق او روند/ آن سر کمتر زپا هیچ است هیچ
گرنه صرف طاعت و خدمت شود/ حاصل این عمرها هیچ است هیچ
گر سخن گویی دگر از حق بگو/ فیض جز حرف خدا هیچ است هیچ

پس از پایان دفاع آوایی لاریجانی خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت بد نبود آقای آوایی را به عنوان وزیر پیشنهادی ارشاد معرفی می کردید، شعر خوبی خواندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج