۵۸۳۸۷
۲۶ نظر
۵۰۰۱
۲۶ نظر
۵۰۰۱
پ

احمد توکلی: دعا کنیم این ۲۰ روز تمام شود

احمد توکلی رییس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به مصوبه اخیر دولت و همچنین تغییرات و تصمیمات اخیر در روزهای پایانی دولت دهم، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه دعا کنیم این ۲۰ روز باقیمانده از عمر این دولت هم تمام شود و خدا کشور را از این وضعیت نجات دهد.

فرارو: موج جدیدی از تصمیمات شتابزده دولت احمدی‌نژاد، آن هم درست در روزهای پایانی عمردولت، گریبان کشور را گرفت. در تازه‌ترین رویداد روز گذشته، هیات‌وزیران در مصوبه‌ای جدید، اختیارات دیگری را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ريیس‌جمهور واگذار کرد؛ اختیاراتی برای «جابه‌جایی وظایف بین دستگاه‌های اجرایی» و «تغییر در تقسیمات کشوری».

دنیای اقتصاد نوشت، اما دایره تصمیمات «دقیقه ۹۰» دولت دهم به این مصوبه محدود نمی‌شود؛ چند روز پیش نیز طریقت منفرد، وزیر بهداشت و درمان که خود در آخرین روزهای سال ۹۱ توانست رای اعتماد از مجلس بگیرد، در احکامی جدید ۵ سرپرست برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعیین کرد.

مصوبه ارزی اخیر مجمع عمومی بانک مرکزی که منجر به تسویه غیرقانونی ۷۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت شد نیز داستاني جنجالی است که با نامه احمد توکلی به رییس مجلس، بر ملا شد و البته که با شکایت جداگانه این نماینده مجلس و سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری دو روز پیش دستور توقف این مصوبه را داد.

توکلی گفته بود که جدا از غیر قانونی بودن این تصمیم، اتخاذ آن در شرایط سخت رکودی و تورمی فعلی، عاملی بر سر راه مهار نقدینگی و در نتیجه اسباب سخت‌تر شدن معیشت مردم و تولید کشور است. وی تداوم افزایش نقدینگی در کشور و شدت گرفتن تورم را از دیگر تبعات این تصمیم خوانده بود.

ماجراي تصمیمات ناگهانی دولت همچنان ادامه دارد به طوری که روز گذشته نیز سایت خبری عصر ایران از واگذاری بی‌سروصدای اپراتور بندر شهید رجایی به یک شرکت بی‌تجربه خبر داد.

این تصمیمات دولت، اما واکنش برخی نمایندگان مجلس را در پی داشت، احمد توکلی روز گذشته در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید كرد: عقل حکم می‌کند که دولتمردان در روزهای پایانی عمر دولت از تصمیمات و جابه‌جایی‌های جدید بپرهیزند.

به‌رغم آنکه به نظر می‌رسید با پایان گرفتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب، دولت دهم و در صدر آن محمود احمدی‌نژاد در یک آرامش نسبی و به دور از هر گونه تغییر و تحول جدید در انتظار تحویل کابینه به دولت یازدهم بماند، اما این تغییرات و تصمیمات شتابزده نشان می‌دهد که همانطور که احمدی‌نژاد پیش تر گفته بود دولت دهم تا آخرین روزهای کاری خود به فعالیت‌های جدی و تغییر و تحولات ادامه می‌دهد؛ «فعالیت‌هایی» که احمد خرم، وزیر راه دوره اصلاحات، از آن به عنوان «کارشکنی برای دولت روحانی» یاد می‌کند و در تشریح آن می‌گوید: مرسوم است که در بهار در استان اصفهان سیب زمینی بذری تولید می‌شود، بعد آن را به سردخانه می‌فرستند تا در ماه‌های اول پاییز به استان‌های جنوبی فرستاده شود و سیب زمینی بهمن، اسفند و فروردین را تامین کند.

جهت اطلاع به عرض می‌رسانم امسال حتی یک کیلو گرم سیب زمینی بذری در اصفهان کاشته نشد و به همین دلیل باید منتظر باشیم قیمت سیب زمینی در آخر سال بسیار بالاتر برود تا شاید از این طریق ضربه‌ای به دولت بعدی بزنند.

توکلی: دولت از تصميمات جديد بپرهيزد

احمد توکلی رییس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به مصوبه اخیر دولت و همچنین تغییرات و تصمیمات اخیر در روزهای پایانی دولت دهم، گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه دعا کنیم این ۲۰ روز باقیمانده از عمر این دولت هم تمام شود و خدا کشور را از این وضعیت نجات دهد.

وی با تاکید بر اینکه عقل حکم می‌کند که مسوولان در روزهای پایانی دولت از تصمیمات و جابه‌جایی‌های جدید بپرهیزند، ادامه داد: اما متاسفانه دولت احمدی‌نژاد تابع عقل نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اینکه این تصمیمات چه تبعاتی برای دولت آینده و کشور خواهد داشت، اظهار کرد: موضوع این است که این دولت در روزهای پایانی تصمیماتی را می‌گیرد که شاید دولت بعدی بعضی از آنها را بخواهد تغییر دهد و به ویژه در حوزه جا به جایی افراد، این موضوع موجب بروز مشکلات حقوقی برای دولت بعدی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات و به‌ویژه جابه‌جایی‌های افراد و شغل ایجاد کردن در این روزهای پایانی عمر دولت غیرعقلانی است، گفت: حداقل مشکلی که برای دولت بعدی ایجاد می‌کند، مشکل اخلاقی است؛ چرا که اگر بخواهد این افراد را تغییر دهد یا اصلاحاتی را ایجاد کند از نظر اخلاقی در معذوریت است.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه تصمیمات جدید دولت در حوزه اقتصادی، همچون موضوع همان مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی اخیر که تبعات زیادی را دارد، چه باید کرد؟ اظهار کرد: ضمن اینکه دولت حق چنین اقداماتی را نداشته است، اما در این زمینه و به ویژه همان مصوبه، باید بگویم ما تلاش می‌کنیم تا از مسیرهای قانونی جلوی این تصمیمات را بگیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ldlel

      حالا آیا واقعا روحانی میتونه این وضعو درست کنه؟
      من طرفداره هیچ کسی نیستم یه بی طرف

      پاسخ ها

      • sami

        این وضع رو آره ولی دو سه روز دیگه معلوم نیست مملکت چقدر دیگه شخم میخوره

      • maryam

        این وضعی که آقایون درست کردن به نظر من حالا حالاها جمع نمیشه مگه با کمک همدیگه.خدا به آقای روحانی صبر بده

    • بدون نام

      ما که تو این هشت سال فنا شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره بخدا

      • بدون نام

        ما هم

    • مهرداد

      منم مثل شما بی طرف هستم
      اما ما امیدواریم بتونه شرایط بهتری رو رقم بزنه
      همه افراد جامعه چه کسانی که بهش رای دادند و چه کسانی که بهش رای ندادند باید ریس جمهور رو پشتیبانی کنند. مردم باید متحدتر از قبل به راهشون ادامه بدند. تا راه هست و مردم همراهن هیچ چیز جلودارشون نیس

      به امید ایرانی آباد و با مسولینی دلسوز مردم نه دلسوز جیب خودشون

    • بدون نام

      اگر دعا نکنیم این 20روز تموم نمی شه؟!!!

      پاسخ ها

      • maryam

        تموم میشه اما اگه دعا نکنیم طوری تموم میشه که انگار زلزله 9 ریشتری اومده.افتاد؟؟؟

    • امیر

      20روز یه پایان 8سال دفاع مقدس2

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اثراتش لندازه 80سال دفاع مقدس بود

      • maryam

        هررررررررررررررررررررررررررررررررر
        تورو خدا آخر شبی انقدر آدمو نخندونید.ملت شاکی میشنا....

    • ترسو

      خدا کشور را از این وضعیت نجات دهد....... همگی بگین امین !!!!

      پاسخ ها

      • maryam

        آمین آمین آمین....

      • ستاره

        الهی آمین ...

      • محمد

        آمین

    • افشین

      این 20 روز مثل دو روز آخر ماه رمضونه تموم نمیشه هی کش میاد.

    • بدون نام

      بخدا رییس جمهوری به این پر کاری با این همه خدمت و پیشرفت که برای کشور به ارمغان اورد نیامده و نخواهد امد
      فقط بخاطر گرونی اینجوری قضاوت نکنید دنیا اقتصادش خرابه حال با این همه تحریم کمی هم ما زیر فشاریم

      پاسخ ها

      • نادر

        متاسفانه طرفداران احمدی نژاد همشون استدلالشون در این حده.پرکاری؟خیلی موجودات دیگر هم هستند که زیاد کار میکنند پس اونها هم باید رییس جمهور بشن؟کار بدون پشتوانه عقلی چه فایده ای داره؟؟

      • غزال

        یعنی نظر دادی هااااا! شما حالت خوبه؟

    • بدون نام

      مصوبه ارزی اخیر مجمع عمومی بانک مرکزی که منجر به تسویه غیرقانونی 74 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت شد نیز داستاني جنجالی است که با نامه احمد توکلی به رییس مجلس، بر ملا شد و البته که با شکایت جداگانه این نماینده مجلس و سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری دو روز پیش دستور توقف این مصوبه را داد.

    • zahra

      اه بابا دولت برو گمشو ديگههههههه!!
      يك دولت جديد بياد بلللللللكه بهتر شه

    • محمد

      بابا دست این دولت درد نکنه واقعا دعا کنین این بیست روز به خیر بگذره.

    • arash

      باباهمین بودکه چن روزپیش ازش قدردانی شدالبته...

    • بدون نام

      با سلم
      مجلس اگه راست میگه بیاد افتضاح فاضل لاریجانی رو جمع کنه. مجلس واقعا فقط کارش شده امتیاز گیری از وزرا و دولت و دیگه کاری برای ملت انجام نمیده.

    • عباس

      دوستان، من یک مدیر هستم با 15 سال سابقه مدیریت که به لطف دولت عالیه آقای احمدی نژاد (که دستم بشکنه که بهش رای دادم) 6 ماهه که بیکارم، تا حالا شاید بیش از 100 جا برای مصاحبه رفتم، میگن از فردا بیا با ماهی 600 هزار تومان، تورو خدا ادم به کی بگه، منی که در آخرین محل کار مطابق لیست بیمه 2.5 میلیون حقوق میگرفتم با 5 سر عائله چیکار کنم، تو کارخونه ای که من مدیر اداریش بودم به دستور هیئت مدیره حدود 300 نفر رو اخراج کردم. اخه این بدبختها و من کجا بریم.حرف بزنیم گیریم.نزنیم پس مخارج زندگی رو از کجا بیاریم.خدا شاهده الان دارم مسافرکشی میکنم.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج