۵۸۴۱۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

نکات جالب از گزارش کمیسیون تحقیق پاکستان

عادت غذایی عجیب بن لادن برای رفع خستگی

گزارشی که کمیسیون تحقیق دولت پاکستان به تازگی درباره سالها مخفی شدن بن لادن در این کشور منتشر کرده نکات جالبی دارد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

مجله مهر: گزارشی که کمیسیون تحقیق دولت پاکستان به تازگی درباره سالها مخفی شدن بن لادن در این کشور منتشر کرده نکات جالبی دارد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

رهبر القاعده به عنوان تحت تعقیب‌ترین مرد جهان در حمله نیروهای آمریکا به شهر ابوت ‌آباد کشته شد اما هنوز حرف و حدیث‌ها در این رابطه با‌گذشت ۲ سال از این عملیات جنجالی ادامه دارد.

پس از حمله نیروهای آمریکا در ۲ می سال ۲۰۱۱ به مخفیگاه بن لادن،پارلمان پاکستان دستور تشکیل کمیته تحقیق مستقلی را داد که اکنون نتایج آن مشخص شده است. در این گزارش به شدت از سرویس‌های اطلاعاتی و ارتش پاکستان و قصور آنها انتقاد شده و حمله نیروهای ویژه آمریکا به اقامتگاه بن لادن یک «اعلام جنگ» توصیف شده است.

در این گزارش آمده است که به خاطر ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان بن لادن می‌توانسته بدون مشکل پس از ۱۱ سپتامبر بین ۶ نقطه برای مخفی شدن خود جابجا شود. همچنین این مسئله مطرح شده که احتمالاً مقام‌های از دولت و سازمان اطلاعاتی پاکستان بن لادن را در مخفی شدن کمک می‌کردند.

عادت غذایی عجیب بن لادن برای رفع خستگی

کلاه گاوچرانی بن لادن

به گفته بستگان بن لادن او مال و اموال کمی داشته و در زمان آمدن به آخرین مخفیگاه خود تنها ۳ لباس تابستانی و سه لباس گرم همراه داشته است. در این میان اما آنچه نظرها را به خود جلب کرده است کلاه گاوچرانی بن لادن بوده است. گفته می‌شود رهبر القاعده زمانی که برای هواخوری به حیاط می‌آمده از این کلاه برای جلوگیری از شناسایی به وسیله تصاویر هوایی و گشتزنی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کرده است.

تخلف سرعت غیر مجاز

در گزارش کمیسیون تحقیق به نقل از مریم،همسر یکی از مشاوران ارشد بن لادن آمده است که رهبر سابق القاعده یک بار در مسیر حرکت به بازار به خاطر سرعت غیرمجاز از سوی پلیس متوقف شده است. همراهان بن لادن اما توانسته‌اند ماجرا را حل و فصل کنند. در گزارش اما مشخص نشده که ماموران پلیس رشوه دریافت کرده‌اند یا نتوانسته‌اند بن لادن را شناسایی کنند.

عادت غذایی عجیب بن لادن برای رفع خستگی

تدریس و نظارت بر نوه‌ها

بن لادن که تعدادی از بزرگترین عملیات‌های تروریستی جهان را هدایت کرده بر اساس گزارش کمیسیون تحقیق پاکستان در خانه به نوه‌هایش درس می‌داده و بر بازی و وقت آنها نظارت داشته است.

بن لادن همچنین به کاشت سبزیجات در باغچه خانه علاقه داشته و بین نوه‌هایش برای بهترین شخم زدن باغچه مسابقه برگزار می‌کرده است.

شکلات فقط با سیب

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بن لادن زمانی که کشته شد حال و احوال جسمی مناسبی نداشته است. گفته می‌شود او دچار نارسایی کلیه بوده و حتی در زمان فرارش عمل پیوند کلیه انجام داده است. در گزارش دولت پاکستان آمده بن لادن هر وقت احساس کسالت و خستگی می‌کرده است شکلات با سیب را به هر غذای دیگری ترجیح می‌داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      ادم جالبي بوده.
      خيلي هم با كلاس بوده،پدر سوخته ،شكلات هم با سيب گوله ميكرده.

    • babak

      بن لادن مرد اما باید از بن لادن های آینده ترسید، کسی چه می دونه شاید یکی از همین نوه هاش یا نوه یکی از طرفدارانش در آینده گروهی بدتراز القاعده درست کنن

    • بدون نام

      چهل پدر بوده مرتیکه.

    • mohammad

      ما تو شهرمون یکی داریم با این بن لادن مو نمیزنه .

    • حمید

      ای بابا کسی که انسان ها برایش هیچ ارزشی نداره که دیگه مرد بحث قرار گرفتنش کار زیاد جالبی نیست چه فرقی میکنه - ناپلون هم ادم میکشت با اینکه فیلسوف بود - بن لادن هم ادم میکشت با اینکه به قول خودشون مولی بوده چه فرقی میکنه حالا اگر قصد دفاع کردن داشت یک چیزی اما متاسفانه اینطور افراد قصد دفاع عم ندارن - بعد توی کتاب تاریخ ما نوشته نادر فردی جاه طلب بود ولی دیگه نگفته نادر برای لشگر کشی های که داشته همش دفاعی بوده و اونها خودشون نتونستن مقامت کنن هیم لشگر کشی به هند 8 بار به کشور هند اخطار داده بود که 800 افسر افغانی رو تحویل بدین خوب ندادن نادر هم لشگر کشی کرد و انتقام گرفت تازه بعدش دولت دوباره به دست هندی ها سپرد به توی تاریخ تعریف شده ما مینویسن نادر فردی جاه طلب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج