۵۸۴۱۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقاد از عدم حضور مدیران در نماز جمعه

امام جمعه یزد از عدم حضور مسئولان در نمازجمعه انتقاد کرد و گفت: نمازجمعه فقط برای مردم عادی نیست و مدیران و مسئولان نیز از فیض نمازجمعه و نمازجماعت مساجد بهره برداری کنند.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام پایگاه های اجتماعی در جامعه بودند و مسلمین فعالیت های جمعی خود را در مساجد اجرا می کردند و حتی بسیاری از تصمیم گیری های مهم در مساجد انجام می شد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با اتکا به قدرت مردمی که در مساجد گردهم جمع می شدند و آگاهی پیدا می کردند، به پیروزی رسید و این نشانگر اهمیت نقش مسجد در جامعه اسلامی است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز مساجد تنها به مکانهایی برای اقامه نمازجماعت تبدیل شده اند ضمن اینکه همین نمازهای جماعت نیز پرجمعیت نیست و این امر به هیچ وجه شایسته جامعه اسلامی نیست.

ناصری با تاکید بر اینکه مساجد و جایگاه آن باید دوباره احیا شود، تاکید کرد: مسئولان نیز حضور بسیار کمرنگی در مساجد و حتی نمازجمعه دارند در حالی که مسجد و نمازجمعه می تواند فرصتی برای حضور در جمع مردم و رصد مشکلات آنها باشد.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: مسئولان گمان می کنند مسجد فقط جای مردم عادی است در حالی که اینگونه نیست و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد حضور پررنگتر مسئولان و مدیران اجرایی استان در صفوف نمازجمعه و مساجد استان یزد باشیم.

وی تاکید کرد: هم مردم و هم مسئولان باید به مساجد جذب شوند و مهمتر از همه قشر جوان است که باید برای حضور پررنگتر آنها در مساجد برنامه ریزی شود که این وظیفه ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و خادمان مساجد است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت شوراها به زودی به طور رسمی آغاز می شود، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مسئولیت های شوراها، انتخاب شهردار است که این مهم به ویژه در مرکز استان یزد باید فارغ از نگاه های سیاسی انجام شود.

وی تاکید کرد: ملاک در انتخاب شهردار باید مسئولیت پذیری، تخصص و کارآمدی باشد و شهردار باید بتواند با روحیه جهادی و همت بالا امور را به پیش ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج