۵۸۴۶۲۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

اظهارات مقتدی‌ صدر درباره رابطه با ایران

مقتدی صدر گفت: همه دیدارهای وی با مسئولان کشورهای عربی با هماهنگی و موافقت حیدر العبادی نخست وزیر عراق صورت گرفته و در راستای تقویت سیاست درهای باز کشور عراق با همسایگان است.

واحد مرکزی خبر نوشت: مقتدی صدر گفت: همه دیدارهای وی با مسئولان کشورهای عربی با هماهنگی و موافقت حیدر العبادی نخست وزیر عراق صورت گرفته و در راستای تقویت سیاست درهای باز کشور عراق با همسایگان است.

به گزارش روزنامه القدس العربی؛ منابع سیاسی و خبری دیروز فاش کردند، سفر مقتدی صدر به عربستان و دیدار با مسئولان این کشور با هماهنگی و توافق حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صورت گرفته است. سفرهای خارجی مقتدی صدر، رئیس جریان «صدر» با رایزنی و هماهنگی حیدر العبادی نخست وزیر عراق، انجام شده است.

القدس العربی به نقل از صفحه فیس بوک ابراهیم الصمیدعی، تحلیلگر سیاسی نوشت: هیئتی از روزنامه نگاران و تحلیلگران سیاسی، روز پنجشنبه در نجف با مقتدی صدر دیداری دو ساعت و نیمه داشتند.

به گفته الصمیدعی، مقتدی صدر تاکید کرد: «در طول زندگی هیچ اهانتی به اندازه اتهام خیانت و مزدوری که شبکه رسمی دولت (العراقیه) مرا به آن متهم کرد، خاطرم را نیازرده است، (این اتهامات در حالی مطرح می شود) که برای عراق و مردم آن کارهای زیادی کردم و همچنان می کنم.»

صدر از رهبران سیاسی خواست، مانع از حمله و توهین اطرافیان خود به سایر مسئولان شوند.

وی افزود: برخی از طرفداران ما می خواستند، به متجاوزان واکنش نشان دهند، اما دیدار شما باعث شد، از این موضوع و حتی حق قانونی خود چشم پوشی کنیم.

به گفته الصمیدعی، مقتدی صدر هرگونه توهین به نوری مالکی (معاون اول رئیس جمهور عراق) را در سفر به عربستان رد و تاکید کرد: «با هر گونه اهانت به هر یک از مسئولان عراقی مخالف هستم، اختلاف ما در داخل کشور، اختلافی خانگی است و موضوعی نیست که اجازه بدهیم قدرت های خارجی در آن دخالت کنند.»

مقتدی صدر تصریح کرد: «همه دیدارهای وی با مسئولان کشورهای عربی با هماهنگی و موافقت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صورت گرفته و در راستای تقویت سیاست درهای باز کشور عراق با همسایگان منطقه ای و پایان دادن به التهابات و تنش ها است.»
هدف صدر از این دیدارها پیوستن به جبهه ای علیه جبهه دیگر نبوده است.

وی تاکید کرد: «روابط ما با ایران پابرجا و تاریخی است و هرگز علیه این کشور و منافع آن نخواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    • دیدبان

      در انتخابات اینده عراق مواضع مشخص خواهد شد . که ایا این ملاقاتها ارتباطی به جریانهای داخلی وصندوق ارا خواهد داشت یا نه ??

    • مهدی

      دروغه به جماعت هیچ وقت نباید اعتماد کرد اینا به خودشون رحم نمیکنن چه برسه به ما الان هم از طرف ما منافع دارن وگرنه طرف ما نبودن

    • بنده خدا

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج