۵۸۴۸۰۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مدارس غیردولتی تقویت می‌شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از تفویض اختیار به استانها و مناطق کشور درراستای تسهیل امور مردم خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از تفویض اختیار به استانها و مناطق کشور درراستای تسهیل امور مردم خبرداد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد در همایش شورای نظارت مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این که شورای نظارت مدارس غیردولتی با حضور افراد حقوقی تشکیل می شود، اظهارکرد: منتخب اعضای شورای هماهنگی موسسان که افرادی علاقه مند و خواهان فعالیت در مدارس هستند در این شورا حضور دارند و این برای اولین بار است که رسما درقانون اعلام شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت مشارکت مردمی و به کارگیری بخش خصوصی در توسعه کشور، خاطرنشان کرد: تقویت مدارس غیردولتی براساس اسناد بالادستی؛ منویات رهبر معظم انقلاب، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی با اشاره به تفویض اختیار امور آموزش و پرورش به استان های کشور اظهارکرد: این اقدام در راستای تسهیل انجام امور مردم صورت گرفته است و باید مراقب باشیم تا این امر با دخالت سلیقه‌های شخصی منحرف نشود و از ظرفیت قانونی به صورت ضابطه مند استفاده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با اشاره به این که در قانون جدید، فعالیت شورای نظارت، سیاست گذاری، برنامه ریزی پیش بینی شده است، افزود: بخشی از وظایف شوراهای نظارت به استان ها، شهرستان ها و مناطق واگذار شده است.

گرد با تاکید بر این که انتظار نداریم اعضای شورای نظارت تنها در خصوص شهریه، تخلفات و تعطیلی مدارس غیردولتی متخلف ورود کنند، افزود: اعضای شورای نظارت مدارس غیردولتی باید به امور کیفی در این مدارس توجه داشته باشند و براساس تفاهم نامه ای که با شورای نظارت منعقد کرده ایم، مجوز مدارسی که فاقد کیفیت آموزشی باشند، لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی به توسعه، اشتغال و عمران جامعه کمک می کنند، افزود: باید شرایطی را برای موسسان فراهم کنیم تا احساس امنیت سرمایه گذاری و تامین سرمایه در این حوزه داشته باشند و حقوق آنان رعایت شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده خطاب به اعضای شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: نظارت بر پیش دبستانی ها، مدارس غیردولتی، مراکز آموزشی از راه دور در حیطه وظایف شماست و شما باید براساس قانون با سعه صدرتخلفات مدارس غیردولتی را مورد بررسی قرار داده و پرونده های این مدارس را منصفانه مطالعه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا کمتر در نظام آموزشی بدون کارشناسی دست ببرید.سالها ست که آموزش وپرورش هر چند وقت دستخوش تغییراتی می شود بدون آنکه به عواقب دراز مدت آن توجه شود. آموزش را برای مردم گران می کنیم که از عهده همه خارج است. وقتی نظام آموزشی که پایه واساس کشور است چند وجهی می کنیم آنوقت در راس هرم چه اتفاقی میافتد. باید دیگر هزینه های جامعه را کم کنیم در عوض نظام تعلیم وتربیت مجانی و باکیفیت مهیا کنیم. نه آنکه نمای ساختمانها ودیوارها وبرج وباروهایغیر ملزوم وهزاران .. در جامعه باشد ولی دانش آموز نقطه صفر مرزی در بیابان بی سقف به روزگار بگذراند. تو را به خدا اندیشه کنیدوتصمیماتان مدیریت یک دقیقه ای نباشد.

    • فرهنگی

      باید قبول کنیم که نظارتی در کار نیست و مدارس بدون کیفیت هر روز زیادتر می شوند.

    • بدون نام

      اگه واقعا میخوان برا مدارس غیر دولتی کاری بکنن اولین کار اینه که الزام کنن معلمی رو که استخدام میکنن حتما فارق التحصیل تربیت معلم یا دانشگاه فرهنگیان باشه نه اینکه هر بی سوادی رو واسه ماهی ۲۰۰ هزار تومن حقوق بیارن سر کار و از اون ور هم معدل ۲۰ بیخودی تحویل خانواده ها میدن و آینده بچه رو نابود میکنن مسولین بیان ببین سیستان بلوچستان چه خبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج