۵۸۵۰۸۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پيچ آخر تشكيل كابينه دوازدهم

چهارمين روز از بررسي وزيران پيشنهادي رئيس‌جمهور توسط مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. كارآمدي، پاكدستي، عملگرايي، صداقت و پاسخگويي اهم مشتركات فراكسيون‌ها نسبت به همه وزيران پيشنهادي است. با اين حال فراكسيون‌ها وارد فضاي تعامل براي راي اعتماد به وزرا نخواهند شد.

عليرضا رحيمي در روزنامه آرمان نوشت: چهارمين روز از بررسي وزيران پيشنهادي رئيس‌جمهور توسط مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. كارآمدي، پاكدستي، عملگرايي، صداقت و پاسخگويي اهم مشتركات فراكسيون‌ها نسبت به همه وزيران پيشنهادي است. با اين حال فراكسيون‌ها وارد فضاي تعامل براي راي اعتماد به وزرا نخواهند شد.
تجربه ناخوشايند تعامل فراكسيون‌ها در انتخابات دور دوم هيات رئيسه مجلس نخستين نشانه‌هاي خود را آشكار مي‌سازد. حضور و روشنگري وزيران پيشنهادي در روزهاي قبل از جلسات علني در كميسيون‌ها و فراكسيون‌هاي مختلف در شناخت و تصميم نمايندگان موثر بوده است. ضمن اينكه چهار روز حضور مستمر وزيران پيشنهادي در صحن مجلس و گفت‌وگوهاي متقابل با نمايندگان زمينه تصميم نهايي را براي اغلب نمايندگان فراهم ساخته است.
وزراي ارتباطات و تعاون همچنان در تلاش براي اقناع نمايندگان و رفع شبهات و سوالات مطرح شده هستند. فراتر از مخالفت‌ها و موافقت‌هاي رسمي در صحن به‌نظر مي‌رسد حركت اقناعي بيشتري لازم دارند. پاسخ مستقيم و صريح به سوالات نمايندگان در صحن اثر بيشتري از پاسخ كتبي در روزهاي بعد از سوال خواهد داشت. به‌نظر مي‌رسد آقايان دكتر ظريف و قاضي‌زاده هاشمي و زنگنه بالاترين راي اعتماد را كسب كنند و از بين وزراي جديد دكتر روحاني نيز آقايان حاتمي و شريعتمداري بيشترين اقبال را در مجلس داشته باشند.
وزراي كشور و آموزش و پرورش با همه نقدها و نظرات توانسته‌اند از اكثر اعضاي فراكسيون‌ها اعتماد لازم را جلب كنند. فراكسيون اميد امروز قبل از جلسه علني جمع‌بندي رسمي خود را قطعي خواهد كرد. قابل پيش‌بيني است كه نسبت به چند نفر از وزيران فضاي بيشتري براي تصميم اجتهادي اعضا ايجاد شود. دكترروحاني گزينه‌هاي جايگزين را براي وزيراني كه در كسب راي اعتماد موفق نشوند در نظر گرفته است. لازمه تدبير پيش‌بيني همه وضعيت‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج