۵۸۵۲۰۵
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

بزرگترین نقاشی عددی تاریخ

او با عدد یک در سال ۱۹۶۵ آغاز کرد و هرروز حدود ۴۰۰ عدد متوالی نقاشی می‌کرد. در زمان مرگش در آگوست ۲۰۱۱ به عدد ۵۶۰۷۲۴۹ رسیده بود.

برترین ها: هنرمند مفهومی لهستانی رومان اپالکا تقریبا تمام زندگی حرفه‌ای خود را صرف نقاشی اعداد کرد تا نمادی از گذر زمان باشد. او با عدد یک در سال ۱۹۶۵ آغاز کرد و هرروز حدود ۴۰۰ عدد متوالی نقاشی می‌کرد. در زمان مرگش در آگوست ۲۰۱۱ به عدد ۵۶۰۷۲۴۹ رسیده بود. این پروژه هنری حماسی که «۱۹۶۵ / ۱ -∞» نام دارد یک تصویر معنوی و فلسفی از گذر زمان و زندگی و مرگ است.

این ایده در یکی از روزهای سال ۱۹۶۵ که در کافه‌ای در ورشو منتظر همسرش نشسته بود به ذهنش رسید و به محض بازگشت به کارگاهش کاری را شروع کرد که در نهایت تبدیل به بزرگترین نقاشی عددی تاریخ شد. اولین بوم او پس زمینه‌ای سیاه با ابعاد ۱۹۵ × ۱۳۵ بود، ارتفاع بوم برابر قدش و عرض آن برابر عرض در کارگاهش در ورشو بود. او یک قلم موی خوب برداشت و یک عدد «یک» کوچک در گوشه سمت چپ بالا نقاشی کرد و اعداد را ادامه داد تا وقتی با عدد ۳۵۳۲۷ به گوشه سمت راست پایین رسید. اما این تازه آغاز سفر بی نهایتش بود.
رومان ۴۶ سال صرف نقاشی این اعداد ریز کرد و در نهایت تعداد بوم‌های او به ۲۲۲ رسید و با وجودی که امیدوار بود به ۷۷۷۷۷۷۷ برسد، اما تن‌ها توانست تا ۵۶۰۷۲۴۹ نقاشی کند، اگرچه بدون نگاه کردن از نزدیک دشوار است این را بگوییم، زیرا اعداد با رنگ سفید روی بوم سفید نقاشی شدند. در سال ۱۹۷۲ رومان تصمیم گرفت هر بوم یک درصد سفیدتر از قبلی باشد تا جایی که به نقاشی با رنگ سفید روی سفید می‌رسید. او در سال ۲۰۰۸ به هدفش رسید و در سه سال آخر عمرش اعداد سفید روی بوم سفید کشیده می‌شدند. این کار استعاره‌ای از وجود انسان بود. زمان همان طور که ما زندگی می‌کنیم و آن را ایجاد می‌کنیم مظهر ناپدیدشدن ماست. ما همزمان زنده هستیم و با مرگ مواجهیم و این رمز و راز همه موجودات زنده است.
بزرگترین نقاشی عددی تاریخ
بزرگترین نقاشی عددی تاریخ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج