۵۸۵۲۸۳
۶ نظر
۵۶۲۱
۶ نظر
۵۶۲۱
پ

شکنجه‌ای ترسناک که ضرب المثل شد (۱۶+)

زمان مُردن با این روش از فردی به فرد دیگر فرق می کرد و به مهارت جلادان بستگی داشت. هر چقدر جلاد حرفه ای تر بود، قربانیان با زجر بیشتری کشته می شدند. آنها به قربانیان غذا و آب می خوراندند تا فرآیند هضم غذا باعث عذاب بیشتر شود.

وبسایت تابناک با تو: از بین همه ی ابزارها و وسایل شکنجه که ستمگران در طول تاریخ ابداع کرده اند، یکی از آنها براساس آنچه در کتاب های تاریخی آمده است بیش از دیگر شکنجه ها کاربرد داشت. در زبان عامیانه ی مردم در برخی کشورهای عربی اصطلاحی وجود دارد که می گویند: «فلان أکل خازوق» به این معنا که فلان شخص خازوق خورده است، و یا «فلانُ تخوزق» که همان معنا را می دهد.
شکنجه‌ای ترسناک که ضرب المثل شد (۱۶+)

این جمله یک نوع کنایه است و برای زمانی به کار می رود که فرد در یک مخمصه ی بدی گرفتار شده و یا تمام تلاش هایش به شکست انجامیده باشد. البته این معنای کنایی از یک واقعیت ترسناک گرفته شده است، زیرا بنا به گفته ی تاریخ نگاران مردمان برخی مناطق در گذشته و در طول تاریخ با این شکنجه بیشتر مواجه بوده اند. به همین دلیل به فرهنگ زبانی آن ها وارد شده است.

شکنجه‌ای ترسناک که ضرب المثل شد (۱۶+)

"خزق" در لغت به معنای فروبردن و محکم نمودن چیزی در زمین است و خازوق شکنجه ای وحشیانه بود که براساس آن یک چوب نوک تیز را با قدرت از شکم، پا، دست و یا مقعد به درون بدن قربانیان فرو می بردند و سپس آن را درون زمین می کاشتند. چوب نوک تیز جوارح فرد را سوراخ می کرد و از یک طرف دیگر بدن خارج می شد. زمان مُردن با این روش از فردی به فرد دیگر فرق می کرد و به مهارت جلادان بستگی داشت. هر چقدر جلاد حرفه ای تر بود، قربانیان با زجر بیشتری کشته می شدند. آنها به قربانیان غذا و آب می خوراندند تا فرآیند هضم غذا باعث عذاب بیشتر شود. بعضی وقتها هم چوبی را که نوک آن مسطح بود به درون بدن فرو می بردند که آن هم در نوع خود بسیار هولناک بوده است.

حمورابی پادشاه بابل ، آشوری ها و فراعنه (عهد خانواده ی سوم) از جمله اولین کسانی بودند که از خازوق برای مجازات و شکنجه استفاده نمودند. سنگ تراشی های به جای مانده و تصاویر هیروگلیفی این ادعا را ثابت می کنند.

شکنجه‌ای ترسناک که ضرب المثل شد (۱۶+)

از جمله معروفترین افرادی که به این نوع شکنجه شهرت داشت ولاد سوم (۱۴۳۱-۱۴۷۶) بود. به او «أمیرالخوازق» می گویند که در زبان فارسی به «ولاد میخ کِشنده» ترجمه شده است. پرنس ولاد سوم در منطقه ی ترانسیلوانیای رومانی حکومت می کرد. او بسیار سفاک و خونریز بود و از روش های نامتعارف برای کشتن دشمنان خود استفاده می کرد. او دشمنانش را در اطراف میز غذایش به خازوق می کشید و همزمان با دیدن عذاب کشیدن و بر خود پیچیدن آنها غذا می خورد.
شکنجه‌ای ترسناک که ضرب المثل شد (۱۶+)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرمر

      چه وحشیانه

    • بدون نام

      خداوند نسل ظالم بردار

    • صبا

      چقدر وحشنااااااااک.:(((((((

    • بدون نام

      وحشتناک بودخداروشکراون زمان زندگی نمیکردیم

    • بدون نام

      جان خودتون كه تو خوب زمونه گل و بلبلي داريد زندگي ميكنيد كل اين زندگي شكنجه است و بس !!!!!

    • روزبه لاهیجان

      بدون نام ساعت ۸:۴۸ دقیقا حرف دل منو زدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج