جاباما
۵۸۵۳۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ساختمان عباس‌ آباد به نام آخوندی باقی ماند

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم توانست با گرفتن رای اعتماد جدید از نمایندگان زمان حضور خود در ساختمان شهید دادمان را برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم توانست با گرفتن رای اعتماد جدید از نمایندگان زمان حضور خود در ساختمان شهید دادمان را برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید کند.

طبق اعلام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه ۲۸۸ رای ماخوذه آخوندی توانست ۱۸۸ رای موافق را به دست بیاورد تا در کنار ۷۵ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و یک رای باطله بار دیگر سمت خود را در دولت حفظ کند.

این در حالی است که پیش از رای اعتماد امروز آخوندی برای باقی ماندن در کابینه دولت روحانی سه بار دیگر نیز از نماینگان رای اعتماد گرفته بود. یک بار در جلسه ابتدایی معرفی و انتخاب وزرای دولت یازدهم و دو بار در جریان استیضاح‌های شکل گرفته در مجالس نهم و دهم آخوندی توانسته بود رای اعتماد نمایندگان را به دست بیاورد تا به این ترتیب با رای امروز نمایندگان مردم به نوعی رکوددار رای اعتماد در میان تمام وزرای دولت روحانی تلقی شود.

آخوندی هر چند در طول چهار سال گذشته به عنوان وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه بزرگ به کار خود ادامه داده بود اما برای مشخص شدن چهارچوب‌های فکری خود در دوران چهار ساله آینده برنامه‌ای را در حوزه‌های مختلف به مجلس ارائه کرد.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برنامه آخوندی را بهبود شرایط حمل و نقل کشور تشکیل می‌داد. در این حوزه وزیر راه ضمن ارزیابی دقیق از آنچه در چهار ساله دولت یازدهم اتفاق افتاد، اعلام کرده در سال‌های آینده نیز از یک سو ظرفیت زیرساختی راه‌ها، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های کشور تقویت می‌شود در حوزه دریایی ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر ایران افزایش پیدا می‌کند و در حوزه ریلی نیز ضمن رساندن شبکه به شهرها و استان‌های باقی مانده کار برای توسعه خطوط برقی و سریع‌السیر سازی پیگیری می‌شود.

در حوزه مسکن نیز آخوندی بار دیگر بر ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای پیگیری جامعه هدف خانه اولی‌ها تاکید کرد و البته بر لزوم استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده برای سامان دادن به زندگی ۱۹ میلیون بد مسکن ایرانی تاکید کرد.

بخش قابل توجهی از صحبت‌های آخوندی در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از عملکرد خود نیز به توضیح و تشریح وضعیت این برنامه‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی در مجلس شورای اسلامی بار دیگر تاکید کرد که چهار گروه خانه‌اولی‌ها حاشیه‌نشینان، ساکنان بافت‌های فرسوده و طبقه کم‌درآمد جامعه در دولت دوازدهم به عنوان اصلی‌ترین اولویت‌ها پیگیری خواهند شد و دولت تلاش می‌کند با استفاده از زیرساخت‌هایی که در طول سال‌های گذشته به وجود آورده، به اهداف خود در این حوزه دسترسی پیدا کند.

آخوندی بار دیگر در مجلس به انتقادات خود از مسکن مهر نیز ادامه داد و گفت: با وجود آنکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه شد تا این واحدها ساخته شوند سوال این است که آیا ادامه این روند درست بود یا امکان قطع آن وجود داشت. هر چند دولت یازدهم طبق تعهدات خود ۹۰۰ هزار خانه در قالب مسکن مهر را تاکید کرد اما همچنان نیاز به آن وجود دارد که به جای طرح‌هایی از این دست به دیگر اهداف کلان در حوزه مسکن توجه شود.

در حوزه حمل و نقل نیز آخوندی بار دیگر به اهمیت توسعه شبکه ریلی ایران پرداخت و اظهار کرد در شرایطی که میانگین توسعه خطوط ریلی سالانه در ایران تنها ۱۸۰ کیلومتر بوده امسال می‌توانیم امیدوار باشیم که این عدد به ۱۸۰۰ کیلومتر برسد و این رکوردی قابل توجه در صنعت ریلی ایران به وجود خواهد آورد. امضای قرارداد با بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های راهی و استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر نیز بخش دیگری از صحبت‌های آخوندی در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهوری نیز در اظهارات خود در دفاع از عملکرد وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم هر چند اعلام کرد هنوز حوزه مسکن نیاز به تغییرات و تحولات جدی دارد که امید است با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی به نتیجه برسد، اما دستاوردهای قابل توجه در بخش‌های مختلف حمل و نقل به خوبی نشان‌دهنده عملکرد قابل قبول آخوندی در طول سال‌های گذشته بوده است.

با پایان یافتن فرایند بررسی صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی بار دیگر آخوندی ریاست ساختمان دادمان در تپه‌های عباس‌آباد تهران را حفظ کرد تا بدین ترتیب دوره‌ای جدید از فعالیت سیاسی خود را آغاز کند.

وی که در سال ۱۳۷۲ و در دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعال شده بود و در طول دوره‌های مختلف زندگی‌اش در پست‌هایی از جمله معاونت سیاسی وزیر کشور کار خود را پیگیری کرده، حالا برای دومین بار به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت رو حانی کار خود را آغاز خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج