۵۸۵۳۷۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دسامبر هیجان‌انگیز با فیلم‌های سه غول هالیوود

اسپیلبرگ، ایستوود و اسکات آماده رقابت اسکار

تنور فصل جوایز همیشه با تب و تاب فیلم‌های مدعی که دقیقه نود روی پرده می‌روند تا واجد شرایط شرکت در رای‌گیری اعضای آکادمی اسکار باشند، داغ‌تر می‌شود.

وب سایت آی ‌سینما: تنور فصل جوایز همیشه با تب و تاب فیلم‌های مدعی که دقیقه نود روی پرده می‌روند تا واجد شرایط شرکت در رای‌گیری اعضای آکادمی اسکار باشند، داغ‌تر می‌شود. امسال، سه فیلم پرهزینه در راه است که همگی روایاتی واقعی را به تصویر می‌کشند و به اعتبار نام سازندگان‌شان می‌توانند سرنوشت رقابت اسکار ۲۰۱۸ را در دقایق پایانی به نفع خود تغییر دهند.
اسپیلبرگ، ایستوود و اسکات آماده رقابت اسکار

فیلم تاریخی «اسناد» (The Papers) ساخته استیون اسپیلبرگ روایتگر ماجرای انتشار اسناد پنتاگون توسط روزنامه واشنگتن پست و لحظه سرنوشت‌ساز آزادی مطبوعات در تاریخ است. فیلمبرداری محصول جدید استودیوی «فاکس» از تابستان امسال آغاز شد و در ماه ژوییه به پایان رسید تا از ۲۲ دسامبر (جمعه یکم دی) در سالن‌های سینما اکران محدود شود. بعضی از مطرح‌ترین و کارکشته‌ترین ستاره‌های هالیوود در ساخته جدید اسپیلبرگ حضور دارند، از جمله مریل استریپ (در نقش کاترین گراهام ناشر واشنگتن پست)، تام هنکس (در نقش بن بردلی سردبیر نشریه؛ نقشی که در سال ۱۹۷۷، جایزه اسکار را برای جیسن روباردز برای در فیلم «همه مردان رییس جمهور» به ارمغان آورد) و کری کون (در نقش مگ گرینفیلد روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر).

همزمان، ریدلی اسکات با فیلم «تمام ثروت دنیا» (All the Money in the World) یکی از مدعیان قدر اسکار ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. این فیلم روایتگر ماجرای ربودن کوچک‌ترین پسر جان پل گتی (ثروتمندترین تاجر امریکا در اواخر دهه ۱۹۵۰) در سال ۱۹۷۳ است. این درام معمایی اصلا در صف فیلم‌های ۲۰۱۷ نبود، تا آن‌که ماه گذشته استودیوی سونی اعلام کرد فیلم را برای اکران در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) آماده می‌کند تا شاید فیلمساز ۷۹ ساله هالیوود عاقبت موفق به دریافت اولین جایزه اسکارش شود.

تولید این پروژه به تازگی به پایان رسیده و مانند «اسناد» این روزها در اتاق تدوین به سر می‌برد. در این فیلم، میشل ویلیامز در نقش جیل هریس مادر بدخلق گتی ظاهر شده است. جالب آن‌که یک هفته بعد از امضای قرارداد اسپیلبرگ برای کارگردانی فیلم جدیدش، پروژه سینمایی اسکات در مرحله انتخاب بازیگر بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است گریم سنگین کوین اسپیسی در نقش پدربزرگ گتی چهره این بازیگر را غیرقابل شناسایی کرده است. معروف است که این شخصیت فرزند خودش گتی جونیور را به دست داشتن در ماجرای ربوده شدن نوه‌اش و باج‌گیری مالی متهم کرد. مارک والبرگ هم در نقش مامور پیشین سازمان سیا ظاهر شده است؛ کسی که عازم ایتالیا می‌شود تا بتواند برای این حل ماجرا کاری کند.

تا همین‌جا هم رقابت اسکار ۲۰۱۸ به اندازه کافی جذاب به نظر می‌رسد، اما با ورود سومین غول هالیوود احتمالا میزان هیجان هواداران سه فیلمساز رقیب به اوج می‌رسد. کلینت ایستوود به سرعت عمل و مقتصد بودن در فیلمسازی معروف است. اواخر آوریل امسال، کارگردان برنده چهار جایزه اسکار اعلام کرد قصد دارد فیلم «۱۵:۱۷ به مقصد پاریس» را با موضوع حمله قطار تالیس در فرانسه مقابل دوربین ببرد. او چند هفته پیش ساخت این فیلم را آغاز کرده اما پیشاپیش به مراحل پایانی تولید آغاز شده و هیچ بعید نیست در چشم ‌برهم زدنی این فیلم از اتاق تدوین سر در بیاورد. ظاهرا، ایستوود جدیدترین فیلم خود را با حضور نابازیگرانی که قهرمان ملی هستند و نقش خودشان را ایفا کرده‌اند، مقابل دوربین برده است. با توجه به این که ایستوود تنها با یک یا دو برداشت به ضبط هر پلان خاتمه می‌دهد، ممکن است این شیوه به ضرر نابازیگران و در نهایت کل پروژه تمام شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است اگر «برادران وارنر» پخش این فیلم را بر عهده بگیرد، بی‌شک برای شرکت در رقابت اسکار پیش‌رو به موقع اکران می‌شود. در حال حاضر، این استودیو از اظهارنظر درباره زمان اکران فیلم جدید ایستوود خودداری کرده است.

فیلمسازانی مانند اسپیلبرگ، ایستوود و اسکات قادرند پروژه‌هایی بزرگ و پرهزینه از این دست را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند چرا که به قدر کافی کارکشته و خبره‌اند. آنها کم‌ترین تلاش را در اتاق تدوین صرف به سرانجام رساندن فیلم‌های‌شان می‌کنند. آنها پیشاپیش از مرحله نگارش فیلمنامه تا پیش‌تولید فکر همه چیز را می‌کنند و بعد طبق یک برنامه‌ریزی تر و تمیز تولید فیلم را مثل آب خوردن جلو می‌برند و همین شیوه کار کردن به آنها اجازه می‌دهد برای انجام مراحل پس‌تولید به فشرده‌ترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنند.

به این ترتیب، با اکران تقریبا همزمان جدیدترین ساخته‌های هر سه فیلمساز سرشناس هالیوود باید در انتظار یک دسامبر هیجان‌انگیز بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج