۵۸۵۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انگیزه کاری خود و دیگران را بالا ببرید

مدیران شرکت ها باید بدانند چگونه کارمندان خود را همیشه خلاق و با انگیزه نگه دارند. برای شرکت های نوپا بسیار مهم است که همیشه هوشیار، زیرک و مشتاق باشند تا بتوانند به مراحل بالای کاری صعود کنند.

انگیزه کاری خود و دیگران را بالا ببرید





برترین ها: مدیران شرکت ها باید بدانند چگونه کارمندان خود را همیشه خلاق و با انگیزه نگه دارند. برای شرکت های نوپا بسیار مهم است که همیشه هوشیار، زیرک و مشتاق باشند تا بتوانند به مراحل بالای کاری صعود کنند. برای این منظور نیز باید نیروهای پرانرژی، خلاق با فکرهای باز استخدام کنند و به آنها انگیزه درست بدهند. یک مدیر موفق باید بداند چگونه کارمند خود را از نظر روحی و ذهنی همیشه با انگیزه و خلاق نگه دارد.

دانیل پینک در کتاب Drive خود نوشته است مردم زمانی بهترین کار خود را انجام می دهند که به آنها احساس استقلال، موقعیت برای نمایش مهارت ها و این باور که کار آنها ارزشمند است، داده شود. او اشاره می کند که پول همیشه مشوق خوبی نیست و کارمندان دوست دارند که بازیکن باشند نه بازیچه.

پینک به «زمان ۲۰ درصدی» گوگل به عنوان یک نمونه عالی اشاره می کند که به واسطه آن کارمندان می توانند یک روز در هفته هر کاری دوست دارند انجام دهند. در همین فرصت های خودمختار بودن، کارمندان گوگل سرویس های بزرگی همچون جی‌میل، اخبار گوگل، اورکات و AdSense را به وجود آورده اند. تشویق و محرک های داخلی نقش بسیاری در کارکرد بهتر کارمندان دارند، اما محرک های خارجی همچون ترفیع، پاداش نقدی، کمیسیون، مقام، ساعت کار تغییرپذیر و ... نیز در این امر بی اثر نیستند. از نظر ما، یک مدیر موفق کارمند خود را با تلفیق هر دو نوع محرک ها، خلاق و راضی نگه می دارد.

انگیزه کاری خود و دیگران را بالا ببرید

مدیران با درک طرز فکر و تشخیص نوع رفتار و اخلاق کارمند می تواند انگیزه های او را افزایش دهد. با این کار در واقع به کار خود کمک می کند زیرا خلاقیت بیشتر کارمندان به طور مستقیم روی سود بیشتر شرکت اثر می گذارد.

با شناخت تیپ های مختلف شخصیتی، بهتر می توانید به کارمندان خود انگیز بدهید.

۱. شخصیت های «تحلیل گر» همیشه دوست دارند در مورد سوددهی و تاثیر داشتن تلاش های آنها در موفقیت پروژه، اطمینان حاصل کنند. برای این منظور، در موقعیت های خاص به رهبر و فردی نیاز دارند که از نظر آنها کارشناس و چیره دست باشد. این افراد اگر بخش اعظمی از کار را خودشان یک تنه انجام داده باشند به هیچ عنوان دوست ندارند که شما به همه اعضای گروه پاداش بدهید.

۲. افرادی که ذاتا و اساسا «ساختار نگر» هستند، دوست دارند بدانند تلاش های آنها در پیشرفت کمپانی تاثیر دارد. آنها اصولا مدیرانی را ترجیح می دهند که بسیار سازمان یافته، ماهر و نکته سنج است. آنها دوست دارند به صورت کتبی، با رفتاری بسیار پسندیده و بسیار خاص مورد تشویق قرار بگیرند. ایمیل نیز از نظر آنها پسندیده ترین روش ارتباطی است.

۳. افراد «حراف» و افرادی که زیاد توضیح می دهند وقتی در بحث آزاد و روبه روی درهای باز قرار می گیرند با انگیزه بهتر کار می کنند. آنها دوست دارند در جمع با شکوه و جشن مورد تقدیر و سپاس قرار بگیرند.

انگیزه کاری خود و دیگران را بالا ببرید

۴. افراد «اجتماعی» دوست دارند به صورت فردی احساس ارزشمند بودن داشته باشند و بدانند کاری که انجام می دهند تاثیر بسیاری روی پروژه دارد. اگر مدیری به آنها بگوید که به کارشان اعتماد کامل دارد، آنها حتی بیشتر از انتظار برای پروژه تلاش می کنند. آنها ترجیح می دهند شخصی و از صمیم قلب مورد تشویق قرار بگیرند. به عنوان یک مدیر، اگر عادت دارید به صورت کتبی کارمندان را تقدیر کنید بهتر است برای این تیپ افراد، نامه را خودتان دستی بنویسید.

۵. کارمندان «خلاق» همیشه به دنبال دلیل هستند. برای آنها اهداف درازمدت ارزش بیشتری از فردی دارد که آنها را هدایت می کند. آنها عموما دوست دارند با مسایل غیرعادی و غیرقابل تصور تقدیر شوند.

۶. کارمندان «ساکت» و کم حرف اصولا به مسایل پرسروصدا و نمایشی نیازی ندارند. در عوض حفظ حریم شخصی برایشان بسیار مهم است و دوست دارند روررو و بدون حضور هیچ فرد دیگری مورد تقدیر قرار بگیرند.

۷. «دوست داران آرامش» تمایل دارند همه افراد در مسیرهای تعیین شده حرکت کنند. آنها هرگز انتظار تشویق و تقدیر شدن ندارند و این بستگی به مدیر دارد که این کار را انجام دهد یا خیر.

۸. افرادی که روی کار گروهی متمرکز هستند، ممکن است به مدیر و روند پروژه اعتماد داشته باشند یا امیدشان از بین برود. آنها دوست دارند بدانند چگونه مورد تقدیر قرار می گیرند و باید به قول هایی که می دهید، حواستان باشد.

۹. افراد «سخت‌گیر» متفکران مستقل هستند. اگر با آنها موافقت کنید، بسیار انگیزه پیدا می کنند. آنها ممکن است به شما بگویند چه چیزی را به عنوان پاداش قبول دارند.

انگیزه کاری خود و دیگران را بالا ببرید

۱۰. افراد «انعطاف پذیر» همیشه همراه گروه حرکت می کنند و هرگز هیچ پروژه ای نمی تواند آنها را از مسیر اخلاق و اعتقاداتشان جدا کند. آنها به هر صورتی که تقدیر شوند، خوشحال خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج