۵۸۵۶۶۲
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

فاشيست‌ها دست از سر افتخاری بر نمی دارند

اشتياق براي بازنشر يك گفت‌وگوي قديمي از عليرضا افتخاري تمامي ندارد...

جواد محرمي در روزنامه جوان نوشت: فضاي رسانه‌اي كشور سال‌هاست كه مبتلا به بداخلاقي است و اميال شخصي بر عقل ملي در بسياري از رسانه‌هاي كشور همواره غلبه داشته است. اينكه جماعتي از عوام به خاطر يك عرض ارادت ساده هنرمندي را مورد فحش و ناسزا قرار دهند و خانواده او را تحت فشار بگذارند، اگر چه واقعيت تلخي است و به هيچ عنوان توجيه‌پذير نيست اما از رسانه‌هاي كشور توقع ديگري مي‌رود.

البته مطالعه شرح آنچه بر سر خواننده نامدار كشورمان به خاطر در آغوش گرفتن رئيس‌جمهور وقت آمده بيش از اينكه برائت مؤكد افتخاري از احمدي‌نژاد باشد، نشان‌دهنده روح فاشيستي حاكم بر طيفي است كه نداي «زنده باد مخالف من» آنها گوش فلك را كر كرده ولي به خاطر نفرت از يك سياستمدار حاضرند با حيثيت، آبرو و زندگي هنرمندي مردمي بازي كنند و او را تا مرز خودكشي هدايت كنند.
واقعاً چرا برخي رسانه‌ها دست از سر افتخاري برنمي دارند؟ آيا او قرار است عبرتي براي ديگران باشد؟ اما اين عبرت‌آموزي به قيمت لگدمال كردن اخلاق تمام مي‌شود و از دل آن نفعي سياسي عايد هيچ گروه و دسته‌اي نمي‌شود. عليرضا افتخاري، خواننده نجيب و محبوبي است و حاشيه‌سازي براي او غيراخلاقي‌تر از آن است كه بتواند سودي را عايد كسي كند.

بهروز افخمي اخيراً در گفت‌وگو با مجله مهرنامه با اشاره به رفتار رسانه‌هاي شبه روشنفكر با فيلم عروس در اواخر دهه ۶۰ به واقعيتي اشاره مي‌كند كه به موضوع اين نوشتار بي‌ربط نيست: «يعني درست كساني كه مي‌گويند خيلي ظرفيت دارند، خيلي اهل نقد هستند، خيلي مي‌فهمند و خيلي روشنفكر هستند، اتفاقاً تاريك‌فكرترين، بي‌فكرترين، فاشيست‌‌مسلك‌ترين نيروهايي هستند كه مي‌توانيد پيدا كنيد. به قول يوسف ميرشكاك روشنفكر نه روشن است و نه فكر مي‌كند.»

گفت‌وگوي كلاژ شده‌اي را سر هم مي‌كنند و بارها آن را بازنشر مي‌دهند تا بار ديگر افتخاري را به بحث روز سياسي تبديل كنند؟
جرياني كه خود را دوستدار هنر معرفي مي‌كند در مواجهه با يك برخورد كه مي‌توانست به سادگي پايان پذيرد، كاري را صورت داد كه يك خواننده و خانواده‌اش تا مرز نابودي پيش بروند و به گفته افتخاري حتي براي خودكشي طناب هم بخرد! مدافعان امروز برگزاري كنسرت با اين تجربه‌هاي قديمي چه مي‌كنند؟!

عليرضا افتخاري همانطور كه خودش نيز روي آن تأكيد كرده آدمي سياسي به معناي آنچه مانند برخي سلبريتي‌ها از گروه و دسته و باند سياسي حمايت مي‌كنند نبوده و نيست، سابقه او هم همين را نشان مي‌دهد، براي همين هم بود كه در يك مراسم غيرسياسي در مواجهه با رئيس‌جمهور وقت رفتاري دوستانه از او سر مي‌زند.
افتخاري آن‌زمان حتي فكرش را هم نمي‌توانست بكند كه آن لحظه‌اي كه ظاهرش خيلي عادي به نظر مي‌رسيد به قدري برايش گران تمام شود كه به قول خودش تا مرز خودكشي پيش برود، در خارج از كشور دخترش را مورد اذيت و آزار قرار دهند و عده‌اي در كوچه و خيابان حرمتش را بشكنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افتخاری خیلی منفور شد بعد از اون حرکت ضدملت. حالا بعد سالها اومده میخواد توضیح بده و توجیه کنه. توضیحاتت و همون موقع میدادی استاد.

    • حسین

      افتخاری بدتر از اینها حقش بخاطر ......

    • حسین

      افتخاری بدتر از اینها حقش بخاطر ......

    • جوان قدیم

      وقاحت هم حدی داردشماکهبه همه عالم وادم به راحتی آب خوردن فحاشی میکنید شما که ملیت ایرانی بودن را قبول ندارید شما که به راحتی عشق ملتی را (نه امت)مطرب خطاب میکنید از اخلاق سخن میگویید عفت کلام در فرهنگتان جایی ندارد میگویید نه به مداحانتان رجوع کنید که معلم اخلاق شمایند

    • گنبدکاووس

      سلام من ترکمن هستم وبه ترکمن بودنم افتخارمیکنم چندسال قبل من درزمان تحویل سال نوازطرف صداسیمادعوت شدم وبرنامه زنده بادیگراقوام کشورمان داشته ایم درسالن نمایش بودیم آقای افتخاری تشریف آوردن وباتمام اقوام دست دادن همین که به نماینده قشرترکمن رسیدن دست ندادن ورفتن درصندلی مخصوص مجری برنامه هدایت شدن سوال اینجاست آیاآقای افتخاری چه ناراحتی یامشگلی یاخصومتی بامردم ترکمن و یاباهنرمندترکمن دارند؟آیاایشان جواب سلام رادر ادبیات هنروهنرمندرانبایدبدند!؟

    • عبدالله

      هرکس خود باید احترام خودرا نگهدارد کسی که برخلاف جریان اب شناکندلاجرم درمعرض غرق شدن وهلاکت قرارخواهد گرفت

    • عبدالله

      هرکس خود باید احترام خودرا نگهدارد کسی که برخلاف جریان اب شناکندلاجرم درمعرض غرق شدن وهلاکت قرارخواهد گرفت

    • araz

      اگر عمدی در کار بوده که مطمئنا اشتباه کردن. بحث شخص خاص نیست الان. بحث فرهنگ غلط یه ملته. هر کسی در جامعه حق داره به هر جناح شخص یا تفکر تمایل داشته باشه. اصلا به ما ربطی نداره فلانی چه فیلمی بازی کرد چی خوند کجا اجرا کرد نهایت ربطش به ما اینه که دیگه رغبتی به آثارش نداشته باشیم. متاسفانه قشری که خودش رو منتسب به جناحی می کنه که دم از دموکراسی می زنن از همه دیکتاتور ترن. اگه هنرمندی خلاف نظرشون کاری کنه بدبختش می کنن بهش حمله می کنن!!!این چه فرهنگیه؟؟خیلی ها با بازی در یه فیلم یا گفتن نظرشون مورد حمله قرار می گیرن خجالت داره برا مردمی که دم از آزادی می زنن ولی خونشون با دیکتاتوری اجین شده.

    • بدون نام

      واقعا اصلاح طلبان دلسپرده و طرفدارانشان فاشیست مسلکند. افتخاری افتخار موسیقی اصیل ایرانیست و صدایش روحنواز است چرا امیال سیاسی خودشان را وارد فرهنگ و هنر مملکت میکنند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خوبی فقط و استاد تتلو قهرمان اصولگراها

    • حسین

      زنده باد تتلو الگو هنری اصولگراها و مایع افتخارتون ..شرم هم خوب چیزی

    • بدون نام

      من هم افتخاری را دوست دارم و هم بیشتر شجریان را و به هر کسی که این دو عزیز را فحاشی کنه و یا هتاکی کنه بیزارم. به امید آن روز که ما مردم فرهنگمان آن قدر بالا رود که به خودمان اجازه هتک حیثیت دیگران را ندهیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای شاهپور : هنرمند وقتی خودش بی فرهنگه از مردم عادی چه انتظار داری؟

    • بدون نام

      بسه دیگه واقعا که اخلاق رو لگد مال کردید.
      انسان جایز الخطاست خطا کرده و عذرخواهی کرده دیگه تموم کنید این بدرفتاری هارو.

    • امين

      سلام دوستان
      مصاحبه ديروز را خواندم از دو باب متاسف شدم
      1- از باب اين همه آزار و اذيتي كه يك خانواده بابت رفتار مسئولانه آقاي افتخاري به خانواده تحميل شد . دوستان عزير من خودم پدر هستم و لحظه اي خودتان را به جاي افتخاري فرض كنيد و فشاري كه در آن ايام و هنوز هم ، كه به آنها وارد شده و ميشود را برآورد نماييد .
      2- متاسف از اينكه هنرمندي كه همه متعقديم كه يكي از بزرگترين سنتي خوان هاي كشور ميباشد براي 5 ميليون تومان وارد بازي گرگ و ميش ميشود و نسنجيده و نفهميده كاري ميكند كه نبايد ميكرد . يقينا با درك و فهمي كه ايشان در آن ايام از جو حاكم داشتند بايد ميفهميد پا در كجا مي نهد و اگر هم نفهيمده كه عذر بدتر از گناه بوده و ديگر توجيهي ندارد .
      به هر حال بايد فراموش كرد
      ما داريم شخصي را تحليل و طرد ميكنيم كه براي كمتر از 30 ثانيه با احمدي نژاد خوش و بش كرده است .ولي همزمان داريم در كشور خود احمدي نژاد را ،با همه مصيبت هاي كه براي تك تك ما ايرانيها بوجود آورد،تحمل ميكنيم و اگر امروز داريم براي حرفهاي ترامپ گوش تيز ميكنيم و سايه هاي تهديد و توهين را بر سرمان حس ميكنيم ، ميراث همان احمدي نژادي است كه از ميان ميلياردها ثانيه هاي رياستش بر ايران ،فقط 30 ثانيه هنرمندي محبوب را از اوج به زير كشيد !!! و كشور را به آتش
      كاش تمام لحظات رياست منحوسش صرف به آغوش كشيدنها ميشد !! و كشور هم راه خود را ميرفت هنوز خاطرات تلخ قاجاريها از كشور رخت برنبسته بود كه قجري ديگري سربرآورد.

    • عرفانی

      متاسفم برای کسانی که ادعای آزادی ،اخلاق وحقوق بشر دارن.
      بزرگان اینا همون سلفی بگیران مجلس هستن.

    • محمد

      بی فرهنگ اونيه که مثل داعش ميخواد عقیده اش راتحمل کنه همه که قرار نیست مثل شجریان بی ادب وبی نزاکت باشن افتخاری شاگرد تاجه نميتونه رفتار زشت داشته باشه

    • بدون نام

      کدوم بازی؟؟ اون روز روز خبر نگار بود هرسال این برنامه برگزار ميشه شما چرا بجای اینکه رفتارهای زشت مردم را منفور بدونی به افتخاری ایراد میگیری اگر روزی که اکبر عبدي یا محسن یگانه یا علی کریمی و... به احمدی نژاد دست ميدادند همه برعلیه اونا جبهه ميگرفتند حتما اونا منفور بودند اما چون فقط افتخاری نشان دسیسه نامردان بود این حديثه برای اوپیش اومد اصلا احمدي‌نژاد وافتخار هیچ کدوم کاری خلاف اخلاق نکرده اند ماملت مشکل داریم بامی کوتاهتر از افتخاری پیدا نکرده ایم تا عقده ها روسرش خالی کنیم

    • بدون نام

      حرکت ضد ملت؟؟؟ بابا این ملت ديوونه اند بخدا توهم دارن

    • بدون نام

      تنها خواننده ای که مردم همه پیر وجوان زن ومرد کوچک وبزرگ از صداش ونفس گرمش لذت میبرند حداقل اينو از مردم نگیرید اورا بازیچه اميال سیاسی نکنیدذشته افتخاری نشون ميده هرگز سیاسی نیست اون باهمه مردم عادی هم همینطور خونگرم وبا مهربانی روبوسی میکنه با مرام، اینکه صفات شایسته از میان ما مردم رخت بر بسته گناه ماست نه افتخاری، ایرانیان همیشه به جوانمردی شهره بودند نه به کینه توزی وحساست وانتقادم جویی واین وسط ایرانی تر از افتخاری ندیدم کافیه یک بار از نزدیک باهاش برخورد کنید،رفتارهنرمندان قدیمی ما هم همینطور بوده مرحوم تاج، بنان و.. اول درس اخلاق ميدادند تنها کسی که دنباله روی از اخلاق نیک گذشتگان میکنه در میان سنتی خوانها، افتخاریه، قیافه گرفتن هنر نیست عیبه

    • ازاده

      استاد افتخاری همیشه گل سرسبد موسیقی ایران بوده وبخاطر معرفت ومنش مردانه لقب استاد عرفان ومعرفت گرفته بسیار محجوب ودوست داشتنیه، ، پیش خدا مقبول بودن مهمه نه پیش يه مشت نادان از خدا بیخبر مرتجع وعقب افتاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج