۵۸۵۶۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فروشنده» يكي از بهترين‌هاي ٢٠١٧ از نگاه منتقدان والچر

فرهادي تازه‌ترين پروژه‌اش را كليد ‌زد

كارگردان اسكاري ايران ماه‌ها پيش خبر داده بود تازه‌ترين پروژه‌ سينمايي‌اش را مردادماه در اسپانيا كليد مي‌زند. امروز، سي‌ام مرداد، پنه‌لوپه كروز، خاوير باردم و ريكاردو دارين جلوي دوربين اصغر فرهادي مي‌روند.

بهار سرلك در روزنامه اعتماد نوشت: كارگردان اسكاري ايران ماه‌ها پيش خبر داده بود تازه‌ترين پروژه‌ سينمايي‌اش را مردادماه در اسپانيا كليد مي‌زند. امروز، سي‌ام مرداد، پنه‌لوپه كروز، خاوير باردم و ريكاردو دارين جلوي دوربين اصغر فرهادي مي‌روند.
به گزارش خبرگزاري اسپانيايي Fotogramasفرهادي پيش از شروع فيلمبرداري فهرست نهايي بازيگران اين پروژه اسپانيايي زبان را معرفي كرد: ادوآرد فرناندس بازيگر فيلم «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» به كارگرداني پدرو آلمادوار، الويرا مينگز بازيگر فيلم «مجازات» ساخته داني دو لا توره، اينما كوئستا كه آخرين بار در فيلم «ژوليتا»ي پدرو آلمادوار به ايفاي نقش پرداخت و خاوير كامارا بازيگري كه با بازي در فيلم‌هاي «تربيت بد» و «با او حرف بزن» پدرو آلمادوار، «ملكه اسپانيا» از فرناندو تروئبا و سريال تلويزيوني «پاپ جوان» به كارگرداني پائولو سورنتينو او را مي‌شناسيم.
او گفته بود در اين فيلم به جنبه‌هاي تازه‌اي از روابط خانوادگي مي‌پردازد اما از داستان صحبتي به ميان نياورده بود. اما به گفته اين خبرگزاري، كارگردان «جدايي نادر از سيمين»، راوي كابوس پدر و مادري (كروز و دارين) مي‌شود؛ دختر اين زوج در شب مهماني عروسي كه همه خانواده در آن جمع شده‌اند، گم مي‌شود. در جست‌وجوي اين دختر است كه پاي دوست عزيز اين خانواده (با بازي باردم) به ميان مي‌آيد.
پيش از اين فايننشال تريبون نام اين درام خانوادگي را «همه مي‌دانند» عنوان كرده بود. در نسخه نهايي فيلمنامه كه فرهادي آن را به فارسي نوشته است، فرناندو تروئبا با اين كارگردان همكاري كرده است. پس از نمايش فيلم قبلي‌ فرهادي، «فروشنده» در شصت‌ونهمين جشنواره فيلم كن، اوون گليبرمن، منتقد نشريه ورايتي هفتمين اثر او را كه پس از «جدايي نادر از سيمين» و «گذشته» روي پرده ديده بود، «الماس تراش‌خورده‌اي از سينماي تعليق نئورئاليست» خواند.
دونالد كلارك از روزنامه «ايريش تايمز» در معرفي اين فيلم نوشت: «آخرين ساخته اصغر فرهادي به روايت زندگي خانواده‌اي كه پس از حمله خشونت‌بار تحت‌ فشار قرار گرفتند، مي‌پردازد.» دبورا يانگ، منتقد هاليوودريپورتر، فيلم را در يك جمله خلاصه كرد: «اثري استادانه به خصوص پايان‌بندي آن، اما چندان گيرا نيست.» ديو كالهون از مجله تايم آوت سه ستاره از پنج ستاره به اين فيلم داد و پايان‌بندي فيلم او را راضي نكرده بود.
حالا پس از گذشت يك سال و چند ماه از نخستين اكران جهاني « فروشنده»، ديويد ادلستاين و اميلي يوشيدا، منتقدان فيلم سايت والچر (Vulture) وابسته به مجله نيويورك (nymag) اين اثر فرهادي را يكي از آثار برتر سال ٢٠١٧ معرفي كرده‌اند. اين دو منتقد اين فهرست را با فيلم‌هايي كه در هفت ماه نخست سال ٢٠١٧ اكران رسمي شده‌اند، تنظيم كرده‌اند و تا پايان سال ميلادي جاري اين فهرست تكميل خواهد شد.
ادلستاين و يوشيدا درباره فيلم «فروشنده» نوشته‌اند: «اصغر فرهادي به نوعي از ابتداي حرفه‌اش، ميان صميميت و جدايي نقطه مياني را نشانه مي‌رود. گاهي به شخصيت‌هاي داستان‌هايش نزديك مي‌شود اما اغلب گويي كه او از گونه‌هاي جانوري درون محفظه‌اي شيشه‌اي عكسبرداري مي‌كند.
محفظه شيشه‌اي در اينجا به معني شهري است كه در آن هنرمندان بايد به خاطر محدوديت‌ها، مراقب اطراف خود باشند.» فيلم «راننده بي‌بي» به كارگرداني ادگار رايت، «بئاتريز سر ميز شام» با بازي سالما هايك و به كارگرداني ميگل آرتتا، «فريب‌خورده» ساخته صوفيا كاپولا كه جايزه بهترين كارگرداني هفتادمين دوره كن را دريافت كرد از جمله آثار سينمايي اين فهرست هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج