۵۸۵۶۹۲
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

تخلف عجیب دلالان؛ گندم با طعم ماسه!

دلالان برای سنگین شدن کیسه‌ها، گندم را با ماسه مخلوط می‌کنند مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی در گفت‌وگو با «شهروند»: کشاورزان مقصر نیستند، دلال‌ها در این تخلفات نقش دارند یارانه دولت به کارخانه‌های آرد موجب فساد شده است.

روزنامه شهروند:«بار ماسه را کامیون‌ها روی بار گندم می‌ریزند و با هم مخلوط می‌کنند. گندم و خاک به سیلوها ارسال می‌شود و مقصد نهایی آن کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها هستند.» این ویدیوی تکان‌دهنده بارها و بارها در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است. ویديویی که گویا بخشی از گزارش تلویزیونی یکی از شبکه‌های استانی بوده است و حالا در تلگرام سروصدا به پا کرده است.
پس از پیگیری موضوع با همکاری شورای تأمین شهرستان مشخص می‌شود فرد یاد‌شده در محلی، ضمن انباشت گندم و اختلاط آنها با خاک قصد تحویل این گندم‌ها را به مراکز خرید تضمینی گندم داشته که با ورود مرجع قضائی به موضوع و احضار فرد مورد نظر، در صورتجلسه‌ای مقرر می‌شود این فرد خاطی نسبت بوجاری گندم و جداسازی خاک‌های مخلوط‌شده اقدام کرده و گندم استاندارد تحویل مراکز خرید بدهد.
علی خان‌محمدی، مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: هیچ‌گاه کشاورزان اصیلی که دغدغه بردن نان حلال را بر سر سفره خانه‌هایشان دارند، چنین کارها و تخلفاتی را انجام نمی‌دهند و این قضیه دلال‌ها و دلال بازی‌ها است که حالا ردپای آن در مخلوط‌کردن ماسه بادی با گندم دیده می‌شود.
به گفته خان‌محمدی هر سال‌ درصد قابل توجهی از محصول گندم کشاورزان توسط جانوران موجود در مزارع خورده می‌شود و کشاورزان اصلا چنین دیدگاهی ندارند که بخواهند به نوعی فریبکاری کنند یا جبران مافات کنند.

در همین رابطه عباس قبادی، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی دولتی به «شهروند» می‌گوید که در گستره کاری چنین وسیعی مانند خرید گندم امکان تخلف وجود دارد اما قبلا نمونه‌ای از این شکل تخلف دیده نشده است.

به گفته قبادی، در سیلوهای دولتی چنین تخلفاتی دیده نمی‌شود و هر محموله گندمی که قرار باشد تحویل سیلوهای دولتی بشود، حتما آزمایش‌های لازم در آزمایشگاه‌های مجهزی که در استان‌ها وجود دارد، روی آن انجام می‌شود. او درعین‌حال تأکید می‌کند که قطعا سیلوهای بخش خصوصی هم نمی‌خواهند با تخلفات این‌چنینی خود را بدنام کنند زیرا اصلا چنین کاری به ریسک آن نمی‌ارزد.

در همین رابطه یکی از مسئولان اتحادیه آرد و نان استان تهران که نخواست نامش ذکر شود، به «شهروند» توضیح می‌دهد تا زمانی که دولت برای گندم و آرد سوبسید پرداخت می‌کند، شاید تخلفاتی از این دست هم بروز کند.

به گفته او، مابه‌التفاوتی که بین قیمت خرید گندم از کشاورزان و قیمت فروش به کارخانه‌های آرد وجود دارد، انگیزه‌ای برای بروز تخلفاتی از این دست است. این درحالی است که قیمت هر کیلو گندم ١٣٠٠ تومان است و اگر ١٠ کیلو ماسه بادی یا خاک هم با‌ یک‌هزار کیلو گندم مخلوط شود، سودی را عاید فرد یا افراد متخلف می‌کند و درواقع این افراد هر عنوانی که دارند، می‌خواهند به نوعی کلاه سر دولت بگذارند.
تأکید این کارشناس هم این است که به دلیل بوجاری و چندین مرحله شن‌گیری و خاک‌گیری و شست‌وشویی که روی محصول گندم پیش از تبدیل آن به آرد انجام می‌شود، اگر احیانا ماسه و خاکی هم وجود داشته باشد به هیچ عنوان وارد آرد و درنهایت نانی که مردم مصرف می‌کنند، نمی‌شود و بنابراین مردم نباید از بابت این موضوع نگرانی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جای تاسف است داریم به کجا میرویم حالا این از خدا بی خبران به نان مردم هم بی حرمتی میکنند. خدا لعنت نشان کند.

    • محمد سلطان

      اینکه شن وماسه داخل نان نمیشود شکی نیست ولی اینکار سازمان یافته است واز آنجا که دولت گندم را میخرد احتمالا دستهایی در کار است برای سود بیشتر! وگرنه سیلوهای خصوصی این گندم را نمیخرند!

    • بدون نام

      بوی گند از بالادسته که بوی تعفنش تا پایین دست سرایت میکنه . اگر چند تا از اون با لادستیهای دزد گردن زده بشه هیچ کسی جرآت این غلطها نمیکنه . مثل کشور چین و کره وخیلی از کشورهای دیگه .وکیل وزیر نداره باید خطا کار به سزای عملش برسه . ولی اینجا وقتی اقا دزده بوجه یک سال کشوری بالا میکشه اب از اب تکون نمیخوره خوب اون کشاورز ویا کاسب ویا هرکس دیگه این فکرو میکنه چرا من نکنم .

    • بدون نام

      دو نفر رو گردن بزنید همه دزدها حساب کار خودشون رو می کنن

    • بدون نام

      از بس هزار جور کوفت و زهرمار وارد مواد غذایی کردن و بخورد مردم دادند حالا نوبت نون شده
      مقصر اصلی اون اصل کاریها هستند که دستشون تو کاره و هیچگونه مجازاتی نمیشند فقط چند تا از اون نفرات پایین تر میگیرند
      وبعدش مقصر اصلی وزارت بهداشت هست که ناظران این وزارتخانه هیچگونه نظارت درستی بر روی مواد غذایی ندارند
      اگر یه سری به رستورانها و ساندویچیها و کافی شاپها بزنید خواهید دید که دارند چه بلایی سر مردم میارند

    • بدون نام

      یکبار هم که شده یک نفر از این جانوران پست را اعدام. کنید.. اگر برایتان جان مردم و بیت المال
      مهم. هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج