۵۸۵۶۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تلاش معتمدی براي پيوند موسيقي اصيل و پاپ

تازه‌ترين كنسرت محمد معتمدي، خواننده موسيقي سنتي روز نهم شهريورماه در برج ميلاد تهران روي صحنه مي‌رود؛ كنسرت «بگو كجايي» با رهبري اركستر رضا شايسته كه قرار است در آن قطعاتي از مجيد وفادار اجرا شود. هدف اصلي تازه‌ترين كنسرت معتمدي، معرفي مجيد وفادار و ساخته‌هايش براي مخاطبان موسيقي است.

روزنامه اعتماد: تازه‌ترين كنسرت محمد معتمدي، خواننده موسيقي سنتي روز نهم شهريورماه در برج ميلاد تهران روي صحنه مي‌رود؛ كنسرت «بگو كجايي» با رهبري اركستر رضا شايسته كه قرار است در آن قطعاتي از مجيد وفادار اجرا شود. هدف اصلي تازه‌ترين كنسرت معتمدي، معرفي مجيد وفادار و ساخته‌هايش براي مخاطبان موسيقي است.
اين خواننده در نشست خبري كه روز گذشته برگزار شد درباره كنسرت «بگو كجايي» و هدف‌هاي آن توضيحات بيشتري هم داد: «اين آثار همواره ورد زبان مخاطبان موسيقي ايراني بوده‌اند ولي خالقان اين كارها كمتر به مخاطبان معرفي شده‌اند. هدف ما از برگزاري اين كنسرت اين است كه غفلت‌هاي موسيقي ايراني را جبران كنيم و به جريان پيوند موسيقي اصيل ايراني و موسيقي پاپ در اركستر گلها توجه كنيم.
قطع شدن اين رشته و كنار گذاشته شدن اين استادان از موسيقي باعث شد تا از به دست آوردن ذايقه موسيقي اصيل ايراني باز بمانيم و به كارهايي روي بياوريم كه بسيار عجيب و غريب است.
ما دوست داريم اين رشته‌هاي پاره شده را به هم متصل كنيم تا موسيقي ايراني در همان فرمت خود با توجه به ذايقه مخاطب امروز ايراني ارايه شود. » اين كنسرت در دو بخش روي صحنه مي‌رود و در آن قطعات «به سوي تو»، «سفري در شب»، «غرور شكسته»، «گلباران»، «گل‌اندام»، «چون تو را ديدم»، «جلوه هستي» و «محفل مستي» توسط معتمدي با همراهي اركسترهاي «نيايش» و «چكاوك» اجرا مي‌شود.
معتمدي در نشست ديروز به لزوم بازسازي و بازخواني آثار پيشكسوتان موسيقي ايراني اشاره كرد و درباره انتخاب قطعات تازه‌ترين كنسرتش توضيح داد: «آثاري كه در اين كنسرت براي مخاطبان اجرا مي‌شوند، غير از چند قطعه در جامعه امروز ما كمتر شنيده شده است. شما اگر كمي جست‌وجو كنيد، متوجه مي‌شويد عموما آثار بازسازي شده بايد هماني باشد كه قبلا توسط آهنگساز يا خواننده خلق شده بود.
به خاطر دارم وقتي قرار بود در محضر استاد محمدرضا لطفي قطعه «ايران‌اي سراي اميد» را بازسازي كنيم ايشان دايم به اين موضوع تمركز داشت كه در بازسازي‌ها بايد به هدف بازخواني و بازسازي توجه كرد.
به هر حال هدف ما در برگزاري كنسرت پيش رو اين است كه انقطاع تاريخي كه بين موسيقي اصيل ايراني قديم با موسيقي امروز ايران ايجاد شده به سهم خود مرتفع كنيم، زيرا همه امروز نتايج اين انقطاع تاريخي را هم در موسيقي ايراني و هم در موسيقي پاپ مي‌بينيم.
ما مي‌خواهيم با اين برنامه و برنامه‌هاي مشابه فضايي را در سبد شنيداري مخاطب فراهم كنيم كه اين انقطاع ديگر وجود نداشته باشد. » اما معتمدي در بخش ديگري از اين نشست از نگاه رسانه ملي به موسيقي هم انتقاد كرد.
او در پاسخ به سوالي در مورد حمايت رسانه ملي از موسيقي توضيح داد: «حدود بيست سال است كه در حوزه موسيقي فعاليت مي‌كنم و با اينكه اعتراضي ندارم اما بايد بگويم حمايتي هم از رسانه ملي نديدم و اين يك علامت سوال بزرگ براي من است و نمي‌دانم چه جرياناتي در كار بوده كه اين رسانه هيچ‌وقت رسانه من نبوده و من در مقايسه با خيلي از هنرمندان از آمار خوبي براي پخش آثارم در صدا و‌سيما برخوردار نيستم. »
اين خواننده در ادامه به عدم جريان‌سازي صداوسيما در بحث موسيقي اشاره كرد: «صداوسيماي ما در سال‌هاي اخير به خودي خود منشا جرياني نبوده و همواره وقتي اثري در بازار موسيقي پرفروش شده به سراغ همان آثار رفته و از اين كارها استفاده مي‌كند.در حالي كه مجموعه‌اي چون سازمان صداوسيما با اين ابعاد، بايد خودش جريان ساز باشد و خودش ذايقه مخاطب را تعيين كند. »
رضا شايسته، رهبر اركستر «چكاوك» يكي ديگر از حاضران در اين نشست هم ترجيح داد تا در صحبت‌هايش به عدم حمايت‌هاي دولتي از اركسترهاي خصوصي اشاره كند. شايسته تنها خواسته‌اش را از دولت، حمايت در واگذاري سالن براي اجرا عنوان كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج