جاباما
۵۸۵۷۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خوردن گردو به کاهش وزن کمک می کند؟

کاملا مشخص است خوردن گردو حس پُری و سیری به انسان می دهد. اخیرا در تحقیق دانشمندان مرکز پزشکی BIMC پرده از فعالیت های مغزی که موجب این حالت با خوردن گردو می شوند، برداشته شده است. یافته های این تحقیق می تواند منجر به درمان های آینده ی چاقی شود.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: کاملا مشخص است خوردن گردو حس پُری و سیری به انسان می دهد. اخیرا در تحقیق دانشمندان مرکز پزشکی BIMC پرده از فعالیت های مغزی که موجب این حالت با خوردن گردو می شوند، برداشته شده است. یافته های این تحقیق می تواند منجر به درمان های آینده ی چاقی شود.
خوردن گردو به کاهش وزن کمک می کند؟

در تحقیقات اشاره شده که به سرپرستی دکتر اولیویا فار و کریستوس مانتزوروز صورت گرفته، پژوهشگران ده داوطلب چاق را برای زندگی در مرکز تحقیقات بالینی BIDMC به مدت دو جلسه ی پنج روزه فراخواندند. به این ترتیب دانشمندان قادر به ردیابی دقیق تغذیه ی آنها بودند.

در طول یکی از این جلسات، سوژه های مورد آزمایش روزانه اسموتی هایی شامل ۴۸ گرم گردو را مصرف می کردند (مصرف توصیه شده ی روزمره بر اساس انجمن دیابت امریکا). در طول جلسات دیگر، اسموتی های مشابه به آنها داده می شد که از نظر طبیعی قابل مقایسه با هم بودند اما هیچ گردویی در آنها استفاده نشد.

ترتیب جلسات به صورت تصادفی انتخاب می شد به این صورت که اسموتی های گردویی برای برخی از سوژه ها در جلسه ی اول سرو می شد درحالیکه اسموتی های مشابه برای افراد دیگر در جلسه ی اول ارائه می شد. لازم به ذکر است به داوطلبین در مورد نوع اسموتی ها چیزی گفته نمی شد. در گزارش داوطلبین آمده در هفته ای که اسموتی های گردویی مصرف می کردند، کمتر احساس گرسنگی داشتند.

با این حال برای فراتر بردن این آزمایش هر فرد در روز پنجم هر جلسه زیر دستگاه fMRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کارکردی) قرار گرفت تا مغز آنها اسکن شود. درون دستگاه به آنها تصاویر مختلفی نشان داده می شد، شامل تصاویری از مواد غذایی، عکس هایی از غذاهای مطلوب مانند همبرگر و دسرها در کنار تصاویری از غذاهای کمتر محبوب اما سالم تر.

افرادی که اسموتی های گردویی مصرف کرده بودند، با دیدن تصاویر غذاهای محبوب فعالیت بیشتری در ناحیه ای از مغز که اینسولای راست نامیده می شد، از خود نشان می دادند. این ناحیه با تنظیم گرسنگی مرتبط است.

مانتزوروز گفته است: «از دیدگاه استراتژیک، ما اکنون ابزار مناسبی برای دیدن مغز انسان ها در اختیار داریم. برنامه ی ما استفاده از این توانایی در درک آن است که چرا افراد عکس العمل های متفاوتی به غذاها در محیط نشان می دهند و نهایتا می خواهیم داروهای جدیدی تولید کرده که به کاهش وزن افراد کمک کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج