جاباما
۵۸۵۷۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازی‌های اکشن به مغز شما آسیب می‌زنند

مقاله‌ای در زمینه روانشناسی مولکولی وجود دارد که می‌گوید: "بازی‌های تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) می‌توانند باعث کاهش " ماده خاکستری بافت عصبی داخل هیپوکمپوس (قسمتی از دستگاه کناره‌ای مغز که مرکز یادگیری است) شوند.

وب سایت شبکه - مهسا قنبری: مقاله‌ای در زمینه روانشناسی مولکولی وجود دارد که می‌گوید: "بازی‌های تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) می‌توانند باعث کاهش " ماده خاکستری بافت عصبی داخل هیپوکمپوس (قسمتی از دستگاه کناره‌ای مغز که مرکز یادگیری است) شوند.
بازی‌های اکشن به مغز شما آسیب می‌زنند

تحقیقی که اخیراً در خصوص روانپزشکی مولکولی منتشر شده نشان می‌دهد که بین بازهای اکشن اول شخص و از دست رفتن ماده خاکستری از مرکز حافظه مغز شما، ارتباط وجود دارد. این مطالعه چهار ساله که بر روی گروه‌ سنی ۱۸ تا ۳۰ سال صورت گرفت، نشان داد کسانی که بازی‌های اول شخص را برای بیش از شش ساعت در هفته انجام می‌دهند دچار کاهش ماده خاکستری در هیپوکمپوس می‌شوند.
بازی‌های اکشن به مغز شما آسیب می‌زنند
هیپوکمپوس بخشی از مغز است که نقش مهمی را در تلفیق اطلاعات از خاطرات کوتاه و بلند مدت و همچنین حافظه فضایی ایفا می‌کند، که برای هدایت و جهت‌گیری فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مقدمه این گزارش آمده " هیپوکمپوس برای شناخت سالم لازم است، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مقدار ماده خاکستری در هیپوکمپوس کسانی که بازی‌های ویدیویی اکشن انجام می‌دهند، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد". این تحقیق که توسط دکتر گرگوری وست، دانشیار روانشناسی دانشگاه مونترال و ورونیک بوهبات دانشیار در دانشگاه مک گیل صورت گرفته، نشان داد 85 درصد افراد مورد مطالعه آن‌ها که بازی‌های FPS را بیشتر از 90 ساعت انجام داده‌ بودند، کاهش آماری قابل توجهی در ماده هیپوکمپوس خود داشتند. خبر خوبی نیست، بخصوص اگر شما بازی‌های FPS را از زمان اختراعشان بازی کرده‌اید.
بازی‌های اکشن به مغز شما آسیب می‌زنند
افرادی که دچار کاهش ماده خاکستری در هیپوکمپوس خود هستند بیشتر در معرض خطراتی همچون افسردگی و آلزایمر قرار می‌گیرند. اگر بازی‌های دیگری انجام می‌دهید، این تحقیق خبرهای بهتری برای شما دارد و آن هم " رشد هیپوکمپوس و قشر انتورینال (entorhinal cortex)" در یک گروه کنترل است که افراد آن بازی‌های سه بعدی انجام می‌دهند.

با این حال، بازیکنان بازی‌های FPS ناراحت و عصبانی نشوند. دکتر وست می‌گوید که این تحقیق مستلزم مطالعات بیشتری در آینده است تا به قطعیت بتوان چنین ارتباطی را تایید کرد، حتی اگر ماده خاکستری خود را بخاطر این نوع بازی‌ها از دست داده باشید، ضرورتاً به این معنی نیست که شما در معرض خطر هستید.
برای مثال، پرفسور اندرو پرزیبیلسکی از دانشگاه آکسفورد، در مورد این تحقیق تردید دارد. فقط به این خاطر که اندازه هیپوکمپوس را می‌توان با برخی چیزهایی که ما نگران آن‌ها در سایر جمعیت‌ها هستیم، ارتباط داد. البته این بدان معنا نیست که ارتباط بی‌ربطی بین اندازه هیپوکمپوس و زاول عقل وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج