جاباما
۵۸۵۸۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

میکروبوس مفهومی فولکس تولید انبوه می‌شود

خودروساز آلمانی سال‌ها میکروبوس‌های مفهومی خود را با اقتباس از مدل‌های پرطرفدار قدیمی طراحی می‌کرد، اما تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها را به تولید انبوه نرسانده بود. یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های مفهومی سال‌های اخیر، I.D. Buzz نام دارد که طراحی آن میکروبوس‌ها یا فولکس‌واگن‌های تیپ ۲ دهه ۱۹۵۰ را به یادمان می‌آورد.

وب سایت جی اس ام - علی حسینی: «آی‌دی‌ باز» به‌رغم پلتفرم برقی و پیشرفته خود، یادآور میکروبوس‌های دوست‌داشتنی دهه ۱۹۵۰ است.

خودروساز آلمانی سال‌ها میکروبوس‌های مفهومی خود را با اقتباس از مدل‌های پرطرفدار قدیمی طراحی می‌کرد، اما تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها را به تولید انبوه نرسانده بود. یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های مفهومی سال‌های اخیر، I.D. Buzz نام دارد که طراحی آن میکروبوس‌ها یا فولکس‌واگن‌های تیپ 2 دهه 1950 را به یادمان می‌آورد.
میکروبوس مفهومی فولکس تولید انبوه می‌شود

طرح مفهومی «آی‌دی باز» ژانویه امسال در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد و توجه بسیاری از مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. فولکس‌واگن می‌خواست با این خودرو مفهومی میزان انعطاف‌پذیری سامانه اختصاصی خود را به نمایش بگذارد؛ سامانه‌ای که MEB (یا به عبارتی، بسته ماجولار برقی‌سازی) نام دارد و قرار است پلتفرم خودروهای برقی این شرکت باشد.
در واقع فولکس‌واگن MEB را قبلا روی نخستین خودروی مفهومی برقی خود موسوم به I.D پیاده کرده بود و اینک قصد داشت نشان دهد که همین سامانه در انواع دیگر خودرو نیز قابل پیاده‌سازی است.
میکروبوس مفهومی فولکس تولید انبوه می‌شود

دکتر هربرت دایس، مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید، پس از نمایش میکروبوس مفهومی در نمایشگاه دیترویت و سپس ژنو، نامه‌ها و ایمیل‌های زیادی از مشتریان دریافت شد که خواسته بودند میکروبوس جدید به تولید انبوه برسد.

ظاهرا اشتیاق بازار به این خودرو سرانجام مدیران شرکت را مجاب کرده است تا خط تولید آن را راه‌اندازی کنند. به این ترتیب، میکروبوس جدید با پلتفرمی تمام‌برقی اما همان شکل و شمایل اصیل، خاطرات ده‌ها سال پیش را مجددا زنده خواهدکرد.

البته پیش از آن، «آی‌دی» در نوبت تولید قرار دارد که گفته می‌شود حوالی سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهدشد. میکروبوس برقی نیز تا سال ۲۰۲۲ برای عرضه به بازار آماده خواهدشد.

میکروبوس مفهومی فولکس تولید انبوه می‌شود
«آی‌دی»، یک هاچ‌بک در ابعاد گلف است و نخستین طرح مفهومی فولکس‌واگن برای خودروهای برقی است که به تولید انبوه خواهدرسید.

جزییات فنی میکروبوس هنوز تایید نشده است. نمونه مفهومی از سامانه تمام‌چرخ محرک یا AWD و قدرتی معادل 369 اسب بخار سود می‌بُرد. باتری خودرو نیز 111 کیلووات ساعت بود و با آن می‌شد حدود 483 کیلومتر راه پیمود؛ با این توضیح که به‌وسیله سامانه شارژ سریع، باتری در تنها 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت خود شارژ می‌شد.
میکروبوس مفهومی فولکس تولید انبوه می‌شود

نکته دیگر اینکه هنگام نمایش میکروبوس مفهومی گفته شد این خودرو کاملا خودران خواهدبود، اما فولکس‌واگن تصمیم گرفته است اتوماسیون آن را به سطح ۳ یا «خودرانی مشروط» تنزل دهد؛ در این سطح، اتومبیل عمدتا به‌طور خودکار هدایت می‌شود مگر اینکه راننده برای پیش‌گیری از مشکلی خاص بخواهد دخالت کند.

میکروبوس برقی در دو نوع تولید خواهدشد، یکی عادی با ظرفیت ۸ سرنشین و دیگری برای حمل بار.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج