جاباما
۵۸۵۸۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

وقتی مغز از راه دور هک می‌شود!

دانشمندان توانستند با انجام تکنیک‌هایی، مغز موش‌ها را از راه دور کنترل کنند. امید است این طرح در آینده بر روی انسان پیاده شود.

وب سایت کلیک - مونا ولی نژاد: دانشمندان توانستند با انجام تکنیک‌هایی، مغز موش‌ها را از راه دور کنترل کنند. امید است این طرح در آینده بر روی انسان پیاده شود.
وقتی مغز از راه دور هک می‌شود!

تصور کنید بتوان از راه دور کنترل اندام‌های بدن را در دست گرفته و اعضای بدن بدون اینکه فرد بخواهد، حرکت کند. اخیراً دانشمندان توانستند این طرح را اجرایی کنند. آن‌ها در مقیاسی کوچک‌تر، این طرح را روی اندام های موش امتحان کردند که خوشبختانه قرار است از این طرح در بعد مثبت آن استفاده شود.

برای این منظور، دانشمندان از طریق تکنیک «تحریک مغناطیسی-گرمایی» رشته‌ای از DNA ها را به همراه نانو ذرات، به نورون های خاصی وصل می‌کنند که از این طریق، مغز با میدان‌های مغناطیسی متناوب، از راه دور کنترل می‌شود و پس از ایجاد این میدان مغناطیسی، ذرات به‌تدریج گرم شده و در نتیجه، گرما به نورون های عصبی منتقل می‌شود.

محققان، در ابتدا این طرح را روی موش‌ها پیاده کردند که با موفقیت این طرح، موش‌ها توانستند اندام خود را تکان دهند. به‌رغم موفقیت‌هایی که دانشمندان در این طرح کسب کرده‌اند، همچنان در ابتدای راه قرار دارند.

گفتنی است؛ افرادی مانند ایلان ماسک (مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس) از این طرح پیشگامانه استقبال بی‌نظیری کرده‌اند، چرا که معتقدند این طرح به انسان‌ها کمک می‌کند که بر مشکلات عصبی-حرکتی خود غلبه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مزاياش زياده ولي واي واويلا اكه دست يه نااهل بيفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج