۵۸۵۹۴۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

طنز؛ رأی ممتنع به زبان ساده

ما می‌گوییم رأی ممتنع یعنی بگویند غذا امشب بادمجان می‌خوری یا کوفته، بگویی فرقی ندارد، مهم این است که یک چیزی بخورم. درحالی‌که آگاهان می‌دانند تفاوت بین بادمجان و کوفته خیلی زیاد است و جامعه به دو بخش اصلی بادمجان‌خوارها و....

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

از ما می‌پرسند «رأی ممتنع» چیست؟

ما می‌گوییم رأی ممتنع یعنی بگویند غذا امشب بادمجان می‌خوری یا کوفته، بگویی فرقی ندارد، مهم این است که یک چیزی بخورم. درحالی‌که آگاهان می‌دانند تفاوت بین بادمجان و کوفته خیلی زیاد است و جامعه به دو بخش اصلی بادمجان‌خوارها و کوفته‌خواران تقسیم می‌شود. منتها یک‌سری از اساتید ممکن است به مرحله‌ای رسیده باشند که دنیا براشان به صورت کلی فرقی نداشته باشد.
مثل اینکه بگویند تو می‌خواهی با یک آدم‌حسابی ازدواج کنی یا با یک پیزوری؟ تو بگویی فرقی ندارد مهم این است که ازدواج کنم یا مثل این است که بروی فرودگاه و بپرسند کجا می‌خواهی بروی؟ جزایر قناری؟ کره‌شمالی؟ تو بگویی فرقی ندارد مهم این است که یک جایی بروم یا بگویند بابات را بیشتر دوست ‌داری یا بقال سر کوچه را؟ تو بگویی فرقی ندارد من به‌هرحال باید یکی را دوست داشته باشم یا ازت بپرسند جایزه را به جمشید مشایخی می‌دهی یا عزت‌الله انتظامی؟ تو بگویی فرقی ندارد جفتشان بازیگر قدیمی هستند که در اینجا آقای مشایخی به تو یادآوری می‌کند اگر جرئت‌ داری رأی ممتنع بده یا ممکن است از شما بپرسند برنامه ماه‌عسل تلویزیون را نگاه می‌کنی یا سریال‌ترکی‌های ماهواره را؟ تو بگویی فرقی ندارد مهم این است که به یک چیزی نگاه کنم که اشکم دربیاید.

بله. رأی ممتنع چنین حالتی است. حالا فکر کن ملت هزینه می‌کنند بروند یک جایی که هی نظرشان را بپرسند. خب عزیز من وقتی شما برات فرقی نمی‌کند، یک صندلی چرمی می‌خریدی می‌گذاشتی خانه، صبح تا شب روی همان هم می‌نشستی و گلابیت را می‌خوردی دیگر. والا.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب گفتی وقابل توجه بعضیا که به اسم نماینده ما حقوق می گیرن و تو شرایط و موقعیت های مهم بی تفاوتند مگه از انتخاب وزرا مهم تر هم کار دیگه ای هست شاید هم بنده خدا خواب مونده نفهمیده چی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج