۵۸۶۰۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشت ناامیدکننده کارگردان بزرگ به سینما

هفته گذشته فروش سینمای آمریکا به پایین‌ترین میزان در سال ۲۰۱۷ رسید، آن هم در زمانی که استیون سودربرگ پس از چهار سال با فیلمی تازه به سینما بازگشت.

خبرآنلاین: هفته گذشته فروش سینمای آمریکا به پایین‌ترین میزان در سال ۲۰۱۷ رسید، آن هم در زمانی که استیون سودربرگ پس از چهار سال با فیلمی تازه به سینما بازگشت.

علیرغم اکران فیلم‌هایی چون «محافظ مزدور» (Hitman's Bodyguard) با بازی ساموئل ال جکسون و فیلم تازه استیون سودربرگ با عنوان «لوگان خوش‌شانس» (Logan Lucky) گیشه سینمای آمریکا همچنان کم رمق باقی ماند و میزان فروش به پایین‌تر حد در سال ۲۰۱۷ رسید.

در رویدادی غیرقابل پیش‌بینی فیلم استیون سودربرگ با وجود نقدهای بسیار خوب و موضوع جذاب در جذب تماشاگران به سالن‌های سینمای ناموفق بود و در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا پایین‌تر از «محافظ مزدور» و «آنابل:‌ خلقت» قرار گرفت.

«محافظ مزدور» با بازی رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون در افتتاحیه ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت و به راحتی در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا در هفته گذشته قرار گرفت. این فیلم اکشن کمدی داستان محافظ سرشناسی با بازی رایان رینولدز است که در یکی از ماموریت‌هایش کار حفاظت از یک آدمکش مزدور با بازی ساموئل ال جکسون را برعهده می‌گیرد. تقریبا نیمی از تماشاگران فیلم (۴۸ درصد) زن بودند.

سومین فیلم پرفروش هفته گذشته اثری تازه از استیون سودربرگ کارگردان نام آشنای سینما بود. فیلم تازه سودربرگ پس از «سولاریس» که سال ۲۰۰۲ اکران شد، پایین‌ترین میزان فروش در افتتاحیه را داشت. هر چند که با در نظر گرفتن تورم فروش «لوگان خوش‌شانس» از «سولاریس» هم کمتر است.

«لوگان خوش‌شانس» با بودجه ۲۹ میلیون دلاری در افتتاحیه تنها ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم با بازی ستارگانی چون چنینگ‌ تیتوم، آدام درایور، دنیل کریگ، ست مک‌فارلین، کیتی هلمز و هیلاری سوانک داستان دو برادر با بازی آدام درایور و چنینگ تیتوم است که در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی ناسکار سرقتی را ترتیب می‌دهند.

سودربرگ پیش از این اعلام کرده بود که قصد خداحافظی از دنیای فیلمسازی را دارد اما با این فیلم به چهار سال دور بودن از عالم سینما پایان داد و تحسین منتقدان را برانگیخت. نقدهای منتشرشده درباره فیلم‌ سودربرگ در وب‌سایت راتن‌تومیتوز ۹۳ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را برای فیلم به ارمغان آورده است.

هفته گذشته تنها فیلم‌های تازه‌ای که بر پرده سینما رفتند، «محافظ مزدور» و «لوگان خوش‌شانس»‌ بودند. در این میان فیلم ترسناک «آنابل» در دومین هفته اکران با فروش ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در رده دوم پرفروش‌ها قرار گرفت. میزان افت فروش «آنابل» نسبت به هفته نخست اکران ۵۸ درصد بود که برای فیلمی در ژانر وحشت رقم قابل قبولی است.

«آنابل» در بازارهای خارجی نیز عملکرد قابل قبولی داشت و در ۵۶ کشور بیش از ۴۵ میلیون دلار فروش داشت تا در گیشه بین‌الملل بالاتر از فیلم «جنگجوی گرگ ۲» قرار گیرد که در گیشه بین‌الملل ۳۶ میلیون دلار فروش داشت. «جنگجوی گرگ ۲» از آغاز اکران تا کنون به فروشی بیشتر از ۷۷۰ میلیون دلار دست یافته است که بخش عمده آن مربوط به سینمای چین است.

همانگونه که انتظار می‌رفت فیلم «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان همچنان از مدعیان گیشه است و هفته گذشته نیز با فروش ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری چهارمین فیلم پرفروش بود. فروش جهانی «دانکرک» در حال حاضر به بیش از ۳۹۲ میلیون دلار رسیده است.

هفته گذشته آمار فروش گیشه اکران محدود نیز چندان رضایت‌بخش نبود و فیلم «پتی کیکز»‌ به کارگردانی جرمی جسپر از اکران در ۱۴ سینما تنها ۶۶ هزار دلار درآمد داشت و میانگین فروش ناامیدکننده چهار هزار دلار در هر سینما را به دست آورد. کمپانی فاکس‌سرچلایت سال گذشته در جریان جشنواره فیلم ساندنس امتیاز اکران فیلم را به مبلغ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خریداری کرد.

دیگر فیلم گیشه اکران محدود درام جنایی «دوران خوب» بود که در ۲۰ سالن سینما به نمایش درآمد و به صورت میانگین در هر کدام بیش از ۸ هزار دلار فروش داشت. این فیلم از ۱۰ روز پیش در چند سینمای محدود در حال اکران است.

«اینگرید به غرب می‌رود» نیز در دومین هفته اکران محدود در ۲۶ سالن سینما اکران شد و به صورت میانگین در هر سالن بیش از ۱۰ هزار دلار بلیت فروخت.
بازگشت ناامیدکننده کارگردان بزرگ به سینما
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج