۵۸۶۰۳
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

قرآن کتاب مقدس مسلمانان دنیا و همچنین بزرگترین راهنمای انسانیان است. ما مسلمانان بیشترین احترام را برای قرآن قائل هستیم و به هر راهی که شده سعی در ارج نهادن آن می کنیم.

باشگاه خبرنگاران: قرآن کتاب مقدس مسلمانان دنیا و همچنین بزرگترین راهنمای انسانیان است. ما مسلمانان بیشترین احترام را برای قرآن قائل هستیم و به هر راهی که شده سعی در ارج نهادن آن می کنیم. در تمام دنیا قرآن به یک شکل و زبان منتشر می شود اما برخی از عاشقان قرآن دست به کارهای جالب زده و قرآن های سبک خاص را درست می کنند. این قرآن ها در متن تفاوتی ندارند اما در وزن یا شکل با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه با ۵ قرآن متفاوت که در دنیا وجود دارد آشنا خواهید شد:

بزرگترین قرآن دنیا

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

در سال ۲۰۱۱ یک خطاط افغانی از بزرگترین قران دنیا رونمایی کرد. او برای نوشتن این قرآن نزدیک به پنج سال زمان صرف کرده است که در این مدت از ۹ نفر از شاگردانش نیز کمک گرفته است. "محمد صابر خضری" این قرآن را در قطعی به طول دومتر و ۲۸ سانتی متر و عرض یک متر و ۵۵ سانتی متر به خاطر نذرش درست کرده است. این قرآن با هزینه نیم میلیون دلاری ساخته شده و ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

کوچکترین قرآن دنیا

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

نوشتن همه اطلاعات قرآن در یک نقطه کوچک کاری بسیار سخت است اما یک هنرمند لبنانی توانسته است این کار را به طرز جالبی انجام دهد. او قرآنی نوشته که تنها ۲.۵ سانتی متر است و نسخه ای کامل از قران اصلی است و هیچ جا افتادگی در آن دیده نمی شود. این قرآن ۶۰۴ صفحه دارد و همه آن با دست نوشته شده است.

قدیمی ترین قرآن جهان

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم شناخته می شود و از زمان او انسان ها توانستند بهترین راه سعادت را پیدا کنند. قرآنی که به آن دوران نزدیک باشد تنها قرآن عثمان است. قرآن عثمان به خط حجازی، بر روی پوست آهو كتابت شده است و رسم‌الخط آن بسيار شبيه به خط كوفی است. اين قرآن در صندوق مخصوصی كه دربی از جنس شيشه دارد و درون ديوار اطاقی اندرونی تعبيه شده است، نگهداری می‌شود. حدود دوسوم نسخه اصلی قرآن منسوب به عثمان از بين رفته است و تنها ۲۵۰ صفحه از آن كه به خط عربی برجسته نوشته شده، باقی مانده است.

قرآن نفیس بندانگشتی

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

سال گذشته در نمایشگاه قرآن تهران یکی از شگفت انگیزترین قرآن ها رونمایی شد. این قرآن که توسط انجمن نخبگان قرآن درست شده است به عنوان کوچکترین قرآن نفیس دنیا شناخته می شود. روی این قرآن بندانگشتی با جواهرات نایاب تزئین شده است و به خاطر ارزش بسیار زیاد آن در گاوصندوق ها امنیتی بانک مرکزی نگه داری می شود.

قرآن به دست خط امام علی (ع)

ترین‌ های قرآنی دنیا +عکس

امیر المومنین علی (ع) یکی از کاتبان و حافظان قرآن کریم در زمان پیامبر بوده است همچنین ایشان قرآن هایی را به دست خود نوشته اند. این روزها یک قرآن وجود دارد که گفته می شود به دست خط آن حضرت باشد. قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که بروی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده است و آیات بر روی آن به خط کوفی نوشته شده اند از این رو است که احتمالات کاشناسان قوت گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اللهم صل علی محمد و آل محمد...

    • کاربر

      چرا همش به جنبه های فیزیکی قرآن اهمیت داده میشه ؟؟!!!بزرگترین،کوچکترین،زیباترین،با خط طلا نقره و خیلی چیزای ظاهری دیگه!!!چرا به جنبه های معنوی قرآن اینقدر اهمیت داده نمیشه!!!

    • آرش

      جالب بود به خصوص اونی که دست خط امام علی (ع) بود

    • sajad

      ضمن عرضه سلام خدمت شما عزیزان باید بگم که درسته من خودم یه ‌شیعه هستم ولی‌ تقریبا تمام ایران رو برای تفریح رفته‌ام و با افراد زیادی از برادرانه اهل تسنن دیدار کردم ولی‌ هیچوقت نشنیدم بگن علی‌ یا حسن و حسین و همیشه با احترام از اهل بیت یاد می‌کنن ولی‌ ما همیشه باید بی‌ احترامی کنیم که اینجا نوشتن عثمان
      ضمنا تو کردستان تو جاده مریوان یه قرآنی هست که رو پست آهو و با خط حضرت عثمان نوشته شده که یکی‌ از چهار قران قدیمی‌ است که من به توفش رفته‌ام
      دیگه دورن این بی‌ احترمیها گذشته مخصوصا حالا که دیگه رهبر و رئیس جمهور هم بارها اعلام کرده‌اند که همه باهم برادران چه ‌شیعه چه سنی همه مسلمونن و باید به فکر حفظ اسلام باشیم

      پاسخ ها

      • خردادي

        سجاد جان نظر شما كاملا محترمه اما بدون كه حضرت علي و امام حسن وامام حسين جزء 5 تن هستند . در قضيه غدير خم به دستور خداوند توسط حضرت محمد به جانشيني ايشان نايل شدند . ولي عثمان چي ؟‌ايشان توسط پيامبر به جانشيني ايشان رسيدند يا توسط مشورت خلق خدا ؟

    • زهرا

      خيلي خيلي خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج