۵۸۶۰۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وبگاه‌های آمریکایی مدعی شدند

چین، ناوگان هفتم آمریکا را هک کرده است

وبگاه‌های آمریکایی از احتمال رخنه اینترنتی چین به ناوگان هفتم دریایی آمریکا و نیز مجهز بودن ایران و روسیه به سامانه ناوبری لوران اشاره کردند.

خبرگزاری فارس: ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه از تصادم ناو «یو اس اس‌مک‌کین» این کشور با یک کشتی تجاری در تنگه مالاکا در سنگاپور خبر داد.

این تصادف ساعت ۶:۲۴ دقیقه به وقت محلی ژاپن رخ داد و به گزارش «رویترز» اخبار اولیه حکایت از آن داشتند که ناو آمریکایی از ناحیه عقب دچار آسیب شده است.

رویترز نوشت: در چند ماه گذشته این دومین بار است که یک ناو آمریکایی دچار حادثه می‌شود.

پیش از این، ناو «یواس‌اس‌ فیتزجرالد» در ژوئن با یک کشتی باری تصادف کرد و منجر به کشته شدن هفت ملوان نیروی دریایی آمریکا شد. ناو آمریکایی جان مک کین از ماه ژانویه مشغول گشت زنی در دریای چین جنوبی است.

وبگاه آمریکایی «میدیم» اما در باره خبر تصادم ناو آمریکایی یو اس اس مک‌کین با کشتی تجاری در تنگه مالاکا در روز دوشنبه نوشت: این حادثه چهارمین مورد از این نوع در سال گذشته است به طوری‌که پیشتر نیز ناوهای یو اس اس لوییزیانا، یو اس اس لیک چمپلن، یو اس اس فیتزجرالد دچار حادثه شده بودند.

این وبگاه پس ادامه داد: این کشتی‌ها در یک مورد نقطه اشتراک دارند و همگی در پایگاه دریایی یوکو سوکا پهلو گرفته و ناوهای یو اس اس مک کین و یو اس اس فیتزجرالد هر دو متعلق به ناو گروه ۱۵ از ناوگان هفتم دریایی آمریکا هستند.

بر این اساس، در حالی که امکان اشتباه در بروز حوادث این چنینی نیز نقش دارند اما تعداد تصادم‌های دریایی از سال گذشته تاکنون موردی عجیب و غریب به نظر می‌رسد و امکان این‌که تصادم‌ها تصادفی نباشند، می‌رود.

این رویداد از آن نظر حائز اهمیت است که هر دو کشور چین و روسیه قابلیت‌های سایبری خود را در دریا با موفقیت آزمایش می‌کنند.

این وبگاه سپس با طرح سئوالی به احتمال آزمایش قابلیت‌های چین در صورت نبرد در شبه جزیره پرداخت.

وبگاه میدیم به نقل از وبگاه «آر ان تی» به تحلیلی در زمینه جنگ الکترونیک چین علیه آمریکا و به کمک سامانه موقعیت یاب «جی پی اس» اشاره کرد و نوشت: چین با بهره وری از سامانه «بیدو» ( BeiDou) قدرت بسیار زیادی در این زمینه دارد و از بین بردن سامانه آن‌ها به نام «لوران» نیز مشکل است.

سامانه ناوبری بیدو پروژه‌ای بوسیلهٔ چین برای توسعهٔ سامانه ناوبری ماهواره‌ای مستقل است.

بر اساس این گزارش، اولین سامانه بیدو که بطور رسمی سامانه آزمایشی ماهواره‌ای ناوبری بیدو یا بیدو-۱ خوانده می‌شود، شامل سه ماهواره با پوشش و کاربردهای محدود است. این سامانه از سال ۲۰۰۰، خدمات ناوبری را به طور عمده برای مشتریان در چین و مناطق همسایه آن ارائه می‌دهد.

نسل دوم این سامانه که به نام بیدو-۲ شناخته شده و یک سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی شامل ۳۵ ماهواره خواهد بود، هنوز در دست احداث است. این سامانه در چین در دسامبر ۲۰۱۱ با ۱۰ ماهواره شروع به کار کرد.

به نوشته آر ان تی، ایران و روسیه نیز از چنین سامانه‌ای بهره می‌برند اما آمریکا در سال ۲۰۱۰ استفاده از این سامانه را متوقف کرد.

این وبگاه نوشت: چین در سال‌های گذشته نیز موفق شده بود دست‌کم یک بار به سامانه پهپادهای آمریکایی رخنه کند.

وبگاه آر ان تی پیشتر نیز در تحلیلی نوشته بود: ایران از ساخت سامانه ناوبری شبیه به موردی که در دسامبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود، خبر داد.

بر این اساس، سامانه ناوبری ایران نیز با توجه به توصیف‌های صورت گرفته نوعی سامانه لوران است که مشابه آن در روسیه و چین وجود دارد. اگر این سامانه لوران و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد، باید سیگنال‌های سامانه لوران در عربستان سعودی نیز تکمیل شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج