۵۸۶۵۳۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس جمهور پیگیر وعده‌های خود باشد

پایان مذاکرات مجلس با رأی اعتماد به وزرا همراه بود و آن‌طور که از موضوع برمی‌آید، هر ۳ فراکسیون برای رأی اعتماد به‌کابینه توافق کردند یا مسابقه گذاشتند.

سیدمحمود میرلوحی در روزنامه آرمان نوشت: پایان مذاکرات مجلس با رأی اعتماد به وزرا همراه بود و آن‌طور که از موضوع برمی‌آید، هر ۳ فراکسیون برای رأی اعتماد به‌کابینه توافق کردند یا مسابقه گذاشتند.
شاید این رأی در معدل آرای وزرا تا این حد و درجه سابقه نداشت. گرچه در این چند روز مذاکرات مجلس، نمایندگان نسبت به مسائل و برنامه‌های کلی وزرا بیشتر نگاه سلبی و صنفی داشتند. بدین جهت بود که بیشتر، توقعات و انتظارات محلی خود را نسبت به وزرا مطرح کردند و نقدی نسبت به برنامه وزرا نداشتند.
با تمام این اوصاف، نمایندگان رأی خود را اعلام کردند، اما مایه شگفتی است در مجلسی که اصلاح‌طلبان و معتدلان اکثریت آن را در اختیار دارند، وزیر اصلاح‌طلب رأی نمی‌آورد. این گلایه از مجلس وجود دارد که چرا حبیب‌ا... بیطرف که سابقه وزارت در دولت اصلاحات را نیز در پرونده خود دارد، رأی نمی‌آورد، اما وزرای اصولگرا رأیی بالاتر از او می‌‌آورند! از این جنبه که عبور کنیم، با زنگ هشداری جدی در مساله آب مواجهیم که کم‌کم از مرحله نیاز اقتصادی به مرحله یک مساله اجتماعی و امنیتی خواهد رسید.
به‌احتمال فراوان، مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو نیز از همین جهت بوده است. مساله کم‌آبی در مقاطع تاریخی دیگری نیز وجود داشته است. در سال۸۴ نیز مرحوم آیت‌ا... هاشمی در مورد مساله آب کرمان مورد بی‌مهری قرار گرفت و در دوره اصلاحات نیز در سال ۱۳۸۰ در اصفهان رأی رئیس دولت اصلاحات در این استان به‌خاطر مساله آب ریزش داشت. البته باید رأی بالای نمایندگان ملت به وزرا را به فال نیک بگیریم.
اینکه دولت با رأی قاطع مجلس مواجه شده، امر مبارکی است، اما اصلاح‌طلبان معتقدند برای اینکه آقای روحانی همواره به مردم نزدیک شود، رنگ و شکل مواضعش باید اصلاح‌طلبانه‌تر باشد. اصلاح‌طلبان هم منتظر می‌مانند و امیدوارند که وزرا در جلسات کمیسون‌ها و فراکسیون‌های مجلس، از جمله فراکسیون امید، درباره مسائلی چون اشتغال، رونق اقتصادی، حقوق شهروندی، توجه به فرهنگ و هنر و احترام به جوانان و زنان رفع دغدغه کرده باشند.
در این راستا اصلاح‌طلبان و جامعه گلایه خود را از اینکه زنان در دولت و وزارتخانه‌ها حضور پیدا نکردند، حفظ خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      ای بابا دلمون خون از این همه وعده

    • بدون نام

      مردم به نامزدهای نمایندگان لیست امید اصلاح طلبان و ریاست‌جمهوری اعتدال اعتماد کردند ولی هم نماینده گان و هم رییس‌جمهور به خواست مردم و وعده‌های خود توجهی نکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج