۵۸۶۵۳۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تعمیق روابط دفاعی با کشورهای منطقه

تصویب روز صنعت دفاعی توسط فرمانده معظم کل قوا حاکی از عمق رضایت، خرسندی و توجه ویژه معظم‌له از کارنامه افتخارآمیز تلاش و مجاهدت ایثار‌گرانه و متعهدانه وزارت دفاع در طول نزدیک به چهار دهه عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در جام جم نوشت: تصویب روز صنعت دفاعی توسط فرمانده معظم کل قوا حاکی از عمق رضایت، خرسندی و توجه ویژه معظم‌له از کارنامه افتخارآمیز تلاش و مجاهدت ایثار‌گرانه و متعهدانه وزارت دفاع در طول نزدیک به چهار دهه عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
در سخت‌ترین برهه‌های تاریخ‌ پرفراز و نشیب ایران اسلامی همچون پشتیبانی نظامی و دفاعی جبهه‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس‌، دوران بازسازی و سازندگی نیروهای مسلح و امروز در دوران شکوفایی، اقتدار، خودکفایی، بالندگی و پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیر در حوزه‌های دفاعی و امنیتی‌،‌ توانستند با قطع هرگونه وابستگی به استکبار جهانی و با اتکا کامل به صنعت و تکنولوژی بومی و ملی، پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی را با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برای حفظ و حراست از کیان و حدود و ثغور ایران اسلامی تولید کرده و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند.

بی‌گمان اگر امروز دشمن طماع و خیره‌سر، از جمله رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اذنابش، به خود جرات تجاوز و تعدی به ملت بزرگ ایران اسلا‌می‌ را نمی‌دهند‌، هراس و دلهره شدید از توانمندی‌های دفاعی کشور و اقتدار نیروهای مسلح است که موجودیت آنها را در صورت بروز هرگونه خطا با خطر مواجه خواهد ساخت.
بی‌تردید در شرایطی که در طول حدود چهار دهه‌‌، سخت‌ترین تحریم‌های نظامی و اقتصادی و سیاسی علیه ملت رشید ایران اسلامی تحمیل شده است، متخصصان متعهد و ولایتمدار وزارت دفاع با تبعیت کامل و محض از رهنمودها و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری با عزمی جزم و همتی والا، توانستند با روحیه خود‌باوری منبعث از تفکر ناب و الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در مقابل تمامی تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تبلیغات سوء و منحرف‌کننده غرب ایستادگی کرده.
و با اتکا به دانش بومی و داخلی با بهره‌گیری از تجربه گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس در مسیر فرآیند تحقیق‌، پژوهش، تولید، خودکفایی و نوآوری به قله‌های رفیع عزت و افتخار و سربلندی نایل شوند و امروز مدال افتخار (روز صنعت دفاعی) را از دستان مبارک ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا بر سینه سترگ و مملو از عشق به آرمان‌های والای انقلاب و شهدا نصب کنند.
در پرتو این دستاوردهای بزرگ و توانمندی‌های خیره‌کننده دفاعی است که اکنون جمهوری اسلامی ایران جایگاه شایسته خود را به عنوان «قدرت برتر» منطقه‌ای تثبیت کرده و حتی در برخی زمینه‌های دانش و فناوری تولید و به‌کارگیری محصولات پیشرفته نظامی بویژه در عرصه هوا و فضا مرزهای منطقه‌ای را پشت سر گذاشته و در جمع اندک کشورهای دارنده این فناوری‌ها در جهان قرار گرفته است.
همچنین در کنار تولید محصولات پیشرفته روزآمد و مدرن دفاعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با درک درست از شرایط و محیط سیاسی، دفاعی و امنیتی پیرامونی خود، در حوزه تولیدات قدرت نرم همچون «دیپلماسی دفاعی» به طور جدی فعال بوده است؛ به طوری که تعامل سازنده و موثر با سایر کشورهای منطقه‌ای در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.
وزارت دفاع در این عرصه، علاوه بر توسعه و تعمیق روابط دفاعی و نظامی با کشور‌های گوناگون منطقه و فرا‌منطقه‌ای و افزایش میزان قدرت و اقتدار ملی‌، به استیفای حقوق ملت ایران در بخش‌های نظامی و دفاعی در مجامع بین‌المللی همت گماشته است.
البته ناگفته نماند که پیشرفت و رشد چشمگیر و زاید‌الوصف و خیره‌کننده امروز صنعت دفاعی کشور در نظام الهی ایران اسلامی، مرهون فضایی مکتبی،دینی و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است که امروز بحمدالله در تمامی سازمان‌ها و صنعت‌های این وزارتخانه جاری و ساری بوده و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک وزارتخانه مکتبی و ارزشی با حضور مدیران متعهد و ارزشی و پا در رکاب انقلاب و ولایت در حال فتح قله‌های علمی و فناوری است و به عنوان وزارتخانه‌ای که فرهنگ شهادت‌طلبانه بسیجی در آن حاکم است با داشتن حدود 20 هزار بسیجی عاشق و مخلص و اهدای حدود هزار شهید سرافراز از صنعت دفاعی به آینده‌ای درخشان می‌اندیشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای اینکه امریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه وسایر کشور های جهان
      تعمیق داشته باشند بهتر است ایران با آنها تعمیق داشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج