۵۸۶۸۴۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

خداحافظ آقای شهردارِ اصولگرا

ديروز آخرين روز عمر كاري شوراي چهارم در حالي رقم خورد كه بيشتر جلسه به مهماني خداحافظي شباهت داشت تا جلسه رسمي، اگرچه كه شورا يك مهمان ويژه داشت و آن محمدباقر قاليباف بود كه در آخرين روز كاري‌اش در شهرداري تهران بعد از ١٢ سال به صحن شوراي شهر آمده بود تا گزارشي از عملكرد كلي خود ارايه دهد.

روزنامه اعتماد: ديروز آخرين روز عمر كاري شوراي چهارم در حالي رقم خورد كه بيشتر جلسه به مهماني خداحافظي شباهت داشت تا جلسه رسمي، اگرچه كه شورا يك مهمان ويژه داشت و آن محمدباقر قاليباف بود كه در آخرين روز كاري‌اش در شهرداري تهران بعد از ١٢ سال به صحن شوراي شهر آمده بود تا گزارشي از عملكرد كلي خود ارايه دهد.
اين جلسه در آغاز با حضور اكثريت اعضا در حالي برگزار شد كه كليه خبرنگاران، مسوولان دفاتر و كارشناسان شورا از صحن علني به بيرون هدايت شدند تا جلسه به صورت غيرعلني به مدت يك ساعت برگزار شود. در اين روز شهردار تهران در آخرين اقدام خود سند اداره شهر تهران را به هيات رييسه شوراي شهر تهران ارايه كرد؛ سندي كه به گفته خودش دفترچه‌اي بود از تمام اقدامات ١٢ سال گذشته‌اش. او در گزارش خود گفت: بايد براي شهر و مديريت شهري با جهتي درست با رويكردي فرهنگي و اجتماعي گام‌برداريم.
قاليباف با بيان اينكه امروز زمينه‌ها بهتر از هر زمان ديگري براي تحقق مديريت يكپارچه شهري فراهم شده است، گفت: ما در شهر دو مشكل اساسي و جدي داريم؛ يكي درآمد پايدار و ديگري آلودگي‌هاي زيست محيطي كه راهكار برون‌رفت از آنها تحقق مديريت يكپارچه شهري است. وي با تاكيد بر اينكه همين جا از همه اعضاي محترم شوراي اسلامي دوره چهارم مي‌خواهم كه با وجود پايان مسووليت اداري، رسالت و وظيفه‌مان در تحقق شكل‌گيري مديريت يكپارچه شهري را انجام دهيم، تصريح كرد: در اين زمينه تمام قد بايد حاضر باشيم و لحظه‌اي نبايد غفلت كنيم.
شايد از پشت اين تريبون كه كنار برويم دست ما بازتر است كه از اين موضوع دفاع كنيم. وي درآمد پايدار و موضوع محيط زيست شامل آلودگي هوا، آب و خاك را دو مشكل اصلي تهران دانست و عنوان كرد: حل هر دو مورد در گرو مديريت يكپارچه شهري است.
شهردار پايتخت با اشاره به۱۲ سال قبل گفت: آن زمان كه توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا كردم نمي‌دانستم چه چيزي دارم تحويل مي‌گيرم و هر چه تلاش كردم، چيزي مطلع نشدم. مي‌خواستم با مديران ارشد شهرداري آشنا شوم اما حتي يك برگ كوچك دو خطي از ارزيابي و عملكرد نبود كه نگاه كنم و ببينم چه اطلاعاتي در دست من قرار مي‌گيرد. همان‌جا بود كه تاكيد كردم بحث هوشمند‌سازي از ضرورت‌هاي جدي شهرداري‌هاست.
امروز اين توفيق را پيدا كرديم با كمك همه همكاران در شهرداري تهران سندي را تحت عنوان سند تحويل و تحول آماده كنيم. يعني امروز كه ما از شهرداري تهران مي‌رويم، در اين سند مشخص شده است كه مجموعه اينجا چه چيزي است. حتي خيلي از دوستان گفتند فلاني اين كار را نكن ممكن است در اين سند اشكالي هم پيدا شود اما گفتم آيا اين بهتر از آن نيست كه هيچ سندي ندهيم تا شوراي پنجم و شهردار بعدي ندانند چه چيزي را تحويل مي‌گيرند؟ حتي ممكن است در اين سند دو اشكال هم وجود داشته باشد اما پايه‌گذاري اين اصل با هر هزينه‌اي براي شهر يك ضرورت است كه بدانيم چه چيزي را تحويل مي‌دهيم و بدانند چه چيزي را تحويل مي‌گيرند ولو نقايصي هم در آن باشد.
امروز اين سند را تحويل مهندس چمران مي‌دهم و ايشان به شوراي پنجم منتقل خواهند كرد، درخواست دارم يك نسخه هم در اختيار كليه اعضاي شوراي چهارم قرار گيرد و در فرصت مناسب در اختيار همه مردم و اصحاب رسانه هم قرار گيرد. اگر اشكالي هم در روش اين كار است پيشاپيش مي‌پذيرم اما پيشنهادات بعدي مي‌تواند اين را تكميل كند.
او در ادامه گفت: از مقام معظم رهبري كه عنايت ويژه‌اي در طي ۱۲ سال به تهران داشتند تشكر مي‌كنم. هميشه مقام معظم رهبري به نفع مردم تصميم گرفتند و با عنايات ايشان امروز معبري نمانده كه بخواهيم در تهران باز كنيم. مجموعه ۳۰۰ هكتاري بوستان ولايت را به بركت ايشان داريم. دو سال قبل در يك فرمان شفاهي بيش از هزار و ۵۰۰ هكتار فضاهاي در اختيار نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي امنيتي و نظامي را يكجا در اختيار مردم گذاشتند.
از همه حمايت‌ها و رهنمودهاي ايشان تشكر مي‌كنيم، از اينكه عنايت داشتند همكاران من و مجموعه شهرداري را به عنوان مجموعه جهادي شناختند تشكر مي‌كنم و اين افتخار را شاكر هستيم كه ايشان اين لقب را به مجموعه شهرداري دادند و باعث افتخار همه ما است.
وي ضمن تقدير از دولت‌هاي نهم، دهم و يازدهم گفت: اگر گله‌مندي‌هايي داريم به جاي خود است، معمولا بر اساس قوانين و مقررات مطالبي داريم و حتما آيندگان هم دارند، اما انصاف اين است كه بگوييم همه زحمت كشيدند مخصوصا وزارتخانه‌ها و بدنه‌ها چرا كه شهر بدون همكاري پيش نمي‌رفت. وي سپس به طور خاص از مسوولان قرارگاه خاتم تشكر كرد و گفت: از عزيزان در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا كه خود من توفيق خدمت در آن مجموعه را داشتم و انصافا در پروژه‌هاي سخت و پيچيده شهر مجاهدت مي‌كنند، تقدير و تشكر دارم. قاليباف ضمن تقدير مجدد ازاعضاي شوراي اسلامي دوره چهارم گفت: در اين دوره در حين اينكه با سلايق و نگاه‌هاي مختلف بوديم اما بايد شهادت دهم اين شورا در عين نظارت و نقد و در عين اينكه چالش‌هاي جدي داشتيم، بيشترين حمايت و همراهي را براي حل مشكلات مردم داشت كه به سهم خودم تقدير و تشكر مي‌كنم.
اميدوارم بزرگواران كه نمايندگان محترم مردم هستند بنده را حلال كنند. در جلسات و گفت و شنود‌ها سعي كردم ادب و اخلاق را رعايت كنم اما اگر جايي صداي من بلند شده يا كوتاهي داشتم از يكايك عزيزان حلاليت مي‌طلبم. دست يكايك همكاران خود را مي‌بوسم و به همه همكاران از معاونان، شهرداران مناطق، سازمان‌ها، نواحي و يكايك كاركنان و كارگران شهرداري تهران خدا قوت مي‌گويم. اميدوارم هر كجا هستيم بتوانيم انجام وظيفه كنيم كه فرداي قيامت مديون شهدا و امام شهدا نباشيم.
پل صراطي كه چمران ساخت
بعد از قاليباف نوبت رييس شورا بود كه طي سخناني از عملكرد شوراي چهارم بگويد و مانند قاليباف از حاضران حلاليت بطلبد. گرچه حلاليت طلبيدن وي هم در نوع خود جالب بود. او ضمن حلاليت طلبي از همه شهروندان، شهردار و معاونانش گفت: ما پل صراط و رمپ و لوپ‌هايش را هم ساختيم. وي با اشاره به اينكه مهم‌ترين خاصيت شوراي چهارم چه بوده است تصريح كرد: هنر شوراي چهارم اين بود در عين اينكه از جناح‌هاي مختلف سياسي شكل گرفته بود اما بر تصميمات شهر سايه جناح‌بندي‌ها و سياسي كاري‌ها ديده نشد و اين تفاوت‌هاي ديدگاه‌هاي سياسي بر پيشبرد اهداف پايتخت سايه نيفكند و تحت تاثير قرار نگرفت. وي با بيان اينكه در دوره رياست مسجدجامعي برنامه دوم پنج ساله شهرداري تهران شكل گرفت كه اقدامي ارزنده بود و به آن افتخار مي‌كنيم، افزود: علاوه بر اين سند به طرح جامع و طرح تفصيلي نيز افتخار مي‌كنيم چراكه طرح جامع و تفصيلي يعني برنامه‌دار شدن تهران هرچند كه پايش‌هاي اين طرح‌ها همچنان ادامه دارد و لازم است ادامه يابد. چمران ادامه داد: امروز افتخار مي‌كنيم كه تهران نخستين شهر كشور است كه طرح جامعي دارد كه ساكن و خشك نيست و مي‌تواند در تمامي سال‌هاي اجرايش بارها پايش شود، از همين رو طرحي كاربردي و عملياتي و اجرايي است.

رييس شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه به برنامه ۵ ساله دوم افتخار مي‌كنيم به ويژه به اينكه اين بينش و درايت را اعضاي شوراي چهارم داشتند كه با تفكرات متفاوت سياسي وقتي مي‌خواستند براي اتوبوسراني يا مترو تصميم بگيرند مسائل اصلي را در نظر مي‌گرفتند و نمي‌گذاشتند تفكرات سياسي بر تصميم شان سايه بيفكند، خاطرنشان كرد: همواره تلاش كرديم از پيشنهادات طيف مقابل حمايت كنيم و معيار و ملاك ما تفكرات سياسي نباشد.
چمران با يادآوري اينكه نظارت در شوراي چهارم از دوره‌هاي قبل بهتر و سيستماتيك‌تر شده است، بيان كرد: انتقال تمامي اطلاعات بر سايت شورا كار نظارت را از اين به بعد آسان‌تر خواهد كرد و شوراي پنجم كارش راحت‌تر مي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یبار شهرداری سکوی پرتاب شد به ریاست جمهوری ولی همیشه اینجوری نیست و اینبار بر عکس جواب داد.یعنی اونی هم که بود رفت. خداحافظ شهرداری!! سلام طرقبه!!

    • بدون نام

      الحمدالله که دنیای دیگری هست که اعمال آنجا سنجیده می شود شما اصلاح طلبها هم فعلاً کمی ذوق کنید ولی به لطف خدا قالیباف پیش خلق خدا و خدا روسفیده ...ولی امان از جوسازی و

    • بدون نام

      مردم تهران از شر قالیباف و افتضاحات مدیریتی اش خلاص شدند

    • بدون نام

      دست علی به همرات جناب قالیباف ، انشالله که در مجمع مصلحت نظام هم مانند زمان شهردار بودنتون موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج