۵۸۶۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نویدکیا: فراموش کنید، به تیم ملی برنمیگردم

نویدکیا امسال باید در سپاهان در کنار مجتبی جباری، زیدان آسیا، بازی کند. اتفاقی که سال ها طرفداران تیم ملی منتظر رقم خوردن آن بودند البته نه در لباس زرد، بلکه با پیراهن سفید تیم ملی.

نویدکیا: فراموش کنید، به تیم ملی برنمیگردم

روزنامه تماشا: زیدان فوتبال اصفهان اولین بار در سال 82 توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر ایران را تصاحب کند. بعد از گذشت 10 سال او دوباره این عنوان را تصاحب می کند تا تنها بازیکنی باشد که این جایزه را برده است! نویدکیا امسال باید در سپاهان در کنار مجتبی جباری، زیدان آسیا، بازی کند. اتفاقی که سال ها طرفداران تیم ملی منتظر رقم خوردن آن بودند البته نه در لباس زرد، بلکه با پیراهن سفید تیم ملی. حالا امیدواری به اینکه این دو مغز متفکر فوتبال ایران را بشود در تیم ملی در کنار یکدیگر دید بیشتر شده است. نویدکیا که معمولا از گفتگو فراری است، بعد از پایان مراسم در راه خروج از تالار وحدت به چند سوال تماشا پاسخ داد:

نویدکیا: فراموش کنید، به تیم ملی برنمیگردم

بعد از سال ها برای دومین بار مراسمی برای انتخاب بازیکن برتر لیگ برگزار شد و دوباره تو توانستی عنوان بهترین بازیکن لیگ را به دست بیاوری. آیا نویدکیا اینقدر با بقیه بازیکنان فوتبال ایران فاصله دارد که بعد از ۱۰ سال کسی نتوانسته بیاید و جایگاه او را تصاحب کند یا اینکه لیگ خالی از ستاره با کیفیت شده؟

- ما اصلا به فکر پرورش بازیکنان جوان نیستیم و به راحتی آنها را فراموش می کنیم. سال هاست که این بازیکنان نتوانسته اند خود را در لیگ برتر معرفی کنند. همین می شود که من با این پای مصدوم می آیم و بعد از این همه سال دوباره این جایزه را می برم. در این سال ها بازیکنان جوان زیادی را دیدم که می توانستند ستاره های این فوتبال باشند که همگی رفتند و هیچکدام نتوانستند آنطور که باید بدرخشند.

سپاهان چطور؟ تیم شما با این همه جوانان مستعدی که در تیم های پایه دارد، بیشتر به خرید ستاره ها روی آورده و کمتر دیده شده بازیکنی مثل جهان عالیان را معرفی کند. در این باره چه نظری داری؟

- جای کار دارد ولی فکر می کنم استراتژی سپاهان آنقدرها هم بد نیست.

درست است که به خاطر مصدومیت هفته های ابتدایی لیگ را از دست می دهی؟

- هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما وضعیتم خیلی هم خوب نیست. به زودی به آلمان می روم تا جراح وضعیتم را ببیند. همه چیز بستگی به چیزی دارد که آنها می گویند.

خبرهایی درباره دعوت کی روش از تو برای حضور در اردوی تیم ملی پیش از بازی با قطر مطرح شده بود، داستان چه بود؟

- بله، آقای کی روش مذاکراتی با من داشت که همان موقع گفتم نمی توانم به تیم ملی کمک کنم. فصل پرفشاری را پشت سر گذاشتم و مصدومیت کهنه ام، اذیتم می کرد. ترجیح دادم در این شرایط بحرانی فشار را روی خودم بیشتر از این نکنم و این ریسک را نپذیرفتم. آقای کی روش هم دلایلم را قبول کرد.

حالا تیم ملی به جام جهانی رفته. فکر می کنی بتوانی در جام جهانی به تیم ملی کمک کنی؟

- نه، به نظرم حضور در جام جهانی حق همان بازیکنانی است که برای صعود ایران به جام جهانی زحمت کشیده اند، آنها بیشتر از من می توانند به تیم ملی کمک کنند.

اما جام جهانی جای شایسته هاست نه دقیقا همان کسانی که تیم را به جام جهانی برده اند.

- دیگر از من گذشته، من دیگر سی و دو سالم شده و حسابی پیر شده ام.

اما زیدان هم در همین سن به تیم ملی فرانسه برگشت و در جام جهانی ۲۰۰۶ این تیم را به فینال برد.

- خدا را شکر تیم مملی ما چندان به چنین بازیکنی نیاز ندارد. همین بازیکنانی که زحمت کشیدند و تیم را به جام جهانی بردند، شایسته هستند. حقشان است در جام جهانی باشند. ماجرای زیدان را فراموش کنید.

یعنی واقعا دوست نداری در جام جهانی باشی؟

- اینجوری برایم بهتر است.

چرا تیم شما هر سال بازیکنان گرانقیمت زیادی می خرد؟

- هر سال تیم های دیگر هستند که بازیکنان گران می خرند و امسال هم ما این کار را انجام دادیم. مگر ما سال های گذشته به بازیکن خریدن تیم های دیگر اعتراض کردیم. شما تا به حال مصاحبه ای در این مورد از من دیده اید؟ اما متاسفانه بعضی ها در این زمینه می خواهند فرافکنی کنند. تفاوت ما با بقیه تیم ها این است که آنها ستاره می خرند و نمی توانند از آن استفاده کنند اما ما ستاره می خریم و بلدیم از آنها استفاده کنیم. تفاوت در این توانستن و بلد بودن است نه در مقدار پول خرج کردن.

نظرتان در مورد کی روش چیست و درباره تاثیر خاصی که روی فوتبال ما گذاشته صحبت کنید.

- من ندیدم خیلی تاثیر خاصی بگذارد. به هر حال او مربی بزرگی است که در رئال مادرید و منچستر و تیم ملی پرتغال مربیگری کرده و حد و اندازه اش مشخص است. تیم ملی که او ساخته ساختار دفاعی خوبی دارد اما من فکر نمی کنم که این شیوه بازی به درد ایران و فوتبالی که ما دوست داریم، بخورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج