۵۸۶۹۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کارگردان قسمت ششم به نگرانی مخاطبان پاسخ داد

بی‌منطق شدن زمان به سبک سازندگان «بازی تاج و تخت»

در حالی‌که بحث‌های بسیاری درباره سکانس‌های نبرد جنون‌آمیز دریاچه یخ‌زده میان انسان‌ها، زامبي‌ها و اژدهایان در اپیزود «آن سوی دیوار» در گرفته است، عده‌ای بر مسئله بی‌منطق بودن توالی زمانی روایت قسمت اخیر «بازی تاج و تخت» تاکید می‌کنند.

وب سایت آی ‌سینما: در حالی‌که بحث‌های بسیاری درباره سکانس‌های نبرد جنون‌آمیز دریاچه یخ‌زده میان انسان‌ها، زامبي‌ها و اژدهایان در اپیزود «آن سوی دیوار» در گرفته است، عده‌ای بر مسئله بی‌منطق بودن توالی زمانی روایت قسمت اخیر «بازی تاج و تخت» تاکید می‌کنند.
خطر لو رفتن: چنانچه تاکنون موفق به تماشای قسمت ششم فصل هفتم «بازی تاج و تخت» - با عنوان «آن سوی دیوار» - نشده‌اید، به خواندن این مطلب ادامه ندهید!

بعد از پخش قسمت ششم، هواداران با خشم و عصبانیت درباره بازگشت گندری به «ایست‌واچ»، فرستادن کلاغی به سوی دنریس و از راه رسیدن دنریس با اژدهایانش برای نجات جان جوخه انتحاری جان اسنو در شبکه‌های اجتماعی به اظهارنظر پرداخته‌اند. به عقیده هواداران، وقایع به فشرده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده‌اند، تا جایی‌که منطق زمانی روایت راهش را گم می‌کند و باورپذیری‌اش را از دست می‌دهد. آلن تیلور کارگردان اپیزود «آن سوی دیوار» در گفت‌وگو با «ورایتی» توضیحاتی در این‌باره ارایه کرده است.
بی‌منطق شدن زمان به سبک سازندگان «بازی تاج و تخت»

کارگردان ۵۸ ساله امریکایی که ساخت سریال‌هایی همچون «لاست»، «امپراتوری بوردواک» و «ددوود» را در کارنامه دارد، از نحوه تعیین خط زمانی روایت همزمان با تصویربرداری سریال گفته: «حواس‌مان بود که توالی زمانی اندکی رو به ابهام می‌رفت. گندری را برگرداندیم، کلاغ‌ها را به سوی مقصدی مشخص روانه کردیم، اژدهایان همان مسیر را پرواز کردند تا به مقصد برسند ... به لحاظ تجربه عاطفی، جان و همراهانش به نوعی یک شب تاریک را در آن جزیره گذراندند. تلاش کردیم گرگ و میشی ابدی را در جهت شمال دیوار به تصویر بکشیم.
به گمانم با نشان ندادن این که چه مدت زمانی سپری شده، تلاش‌مان بر این بود درباره توالی زمانی قدری زرنگی به خرج بدهیم. به نظرم بعضي‌ها را متقاعد کرده و برای عده‌ای دیگر متقاعدکننده نبوده. ظاهرا، بعضی‌ها حسابی درگیر این مسئله شدند که مگر یک کلاغ با چه سرعتی می‌تواند پرواز کند اما اصلی وجود دارد به نام «ناممکن‌های محتمل» که بر «ممکن‌های نامحتمل» ارجح است و آدمی تلاش می‌کند به آن دست یابد. با در نتیجه، به گمانم از باورپذیری و احتمالات منطقی قدری تخطی کرده‌ایم، اما امیدوارم ریتم داستان بر موارد اینچنینی تقدم پیدا کند.»

او در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: «این‌که اهمیت سریال نزد عمده مخاطبان تا به حدی است که چنین موشکافانه و دقیق آن را نقد و بررسی می‌کنند، واقعا جالب است. اگر سریال درست پیش نمی‌رفت، من هم با دغدغه‌هایی مشابه نگران عاقبت کار می‌شدم اما ظاهرا، سریال دارد درست پیش می‌رود و در نتیجه ایرادی ندارد عده‌ای از مخاطبان هم نگرانی‌هایی داشته باشند.»

در اپیزود ششم همچنین، تنش‌ها میان آریا و سانسا شدت می‌گیرد؛ دو دختر ند استارک که بعد از جدایی طولانی‌شان در پایان فصل اول، بالاخره به یکدیگر ملحق شده‌اند. به گفته تیلور، او از نزدیک شاهد تحولاتی بوده که در طول این سال‌ها در شخصیت میزی ویلیامز و سوفی ترنر رخ داده است.

تیلور در این‌باره توضیح داد: «خود من حسابی تحت‌تاثیر قرار گرفتم چون در فصل اول و دوم زمانی که هر دو هنوز بچه بودند حضور داشتم. هر دو در کارشان عالی بودند اما بازی‌شان به اندازه شخصیت‌‌شان رشد کرده و تکامل یافته. هر چه جلوتر می‌رویم با اتفاقات عمیق‌تر و سیاه‌تری روبه‌رو می‌شویم و آنها به قدری بزرگ شده‌اند که از عهده اجرای این‌جور چیزها بربیایند. در بعضی از صحنه‌‌های دو نفره‌شان، بازی قدرت در جریان است. آنها به زیبایی از عهده به نمایش گذاشتن تنشی که میان‌شان در جریان است، برآمده‌اند. اما همچنان همان میزی و سوفی هستند، در نتیجه وقتی کات می‌دهید، شروع می‌کنند به خندیدن و رقصیدن و گوش دادن به آهنگ‌هایی که در تلفن همراه‌شان دارند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج