۵۸۶۹۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راه پر تلاطم نجفی در شهرداری تهران

بزرگ‌ترین و درعین حال پیچیده‌ترین گام شهردار تهران در چهار سال ‌آتی بیش از هر چیز اصلاح نظام مالی این سازمان، پرداخت بدهی‌های به‌جا‌مانده از دوره محمدباقر قالیباف به پیمانکاران، مبارزه با فساد و شفافسازی مالی است.

علی صوفی در روزنامه آرمان نوشت: بزرگ‌ترین و درعین حال پیچیده‌ترین گام شهردار تهران در چهار سال ‌آتی بیش از هر چیز اصلاح نظام مالی این سازمان، پرداخت بدهی‌های به‌جا‌مانده از دوره محمدباقر قالیباف به پیمانکاران، مبارزه با فساد و شفافسازی مالی است.
اگرچه اصلاح نظام مالی شهرداری ومبارزه با فساد در این سازمان اقدام ساده‌ای نیست، اما امید می‌رود محمدعلی نجفی، شهردار منتخب تهران به دلیل نگرش سیستمی و برنامه‌ای بتواند در شهرداری از منظر مالی ساختار منسجمی پیش‌بینی و نظام مالی‌ کارآمد و سالمی برقرار کند. زیرا پیمانکارانی که طرف قرارداد شهرداری هستند تا به امروز سودهای کلانی از این سازمان نصیبشان شده و طی۱۲ سال گذشته سهم‌خواهی برای برخی از آنها به‌صورت امتیازی اختصاصی درآمده است.
از این رو سهم و امتیاز خواهی این دست از پیمانکاران، نقاط ضعف مهمی را برای شهرداری ایجاد کرده است. به همین دلیل شهرداری با توجه به نقاط ضعف خود قدرت مانور چندانی ندارد. حتی ممکن است که برخی از این پیمانکاران بخواهند به‌زودی طلب‌های خود را از شهرداری مطالبه کنند، در این ‌صورت شهردار جدید با مشکلات عدیده و جدی روبه‌رو خواهد شد. شهرداری ناگزیر است با این مساله به مرور زمان برخورد کند.
زیرا برخورد یکباره شرایط را برای شهرداری پیچیده خواهد کرد. باید در این سازمان با تدبیر و سیاست رفتار شود. چنین اقدام پیچیده‌ای نیاز به برنامه‌ریزی، نیرو و زمان دارد، به‌ویژه باید موانع موجود را با برنامه ریزی برطرف کرد. علاوه بر اصلاح نظام مالی شهرداری، برخورد شهردار منتخب با پرونده‌های تخلف به جا مانده از سال‌های گذشته مساله خواهد بود و از سویی اگر شهردار منتخب بخواهد تخلف و پرونده‌های فساد را به مراجع قضائی بکشاند مساله دیگری است.
پرونده املاک نجومی نشان داد که پیگیری چنین پرونده‌هایی تا چه اندازه مشکل است، زیرا این احتمال وجود دارد که پرونده رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و از حالت عادی خارج شود. در این صورت یک عقبه قدرتمند در مقابل بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل مطلوب‌ترین راه ممکن این است که شهردار منتخب دست به اصلاح ساختار بزند. با استفاده از تکنولوژی موجود و الگوپذیری از سازمان‌هایی مانند گمرک دست به سالم سازی و شفاف سازی بزند.
برای این مهم شهردار منتخب باید امضاهای طلایی از بین برده و نقش افراد را در امور مربوط به شهرداری مانند قرارداد‌ها کمرنگ کند. شهردار باید زمینه تحقیق و تفحص را در شهرداری و سازمان‌های ذیربط خود به وجود آورد و فسادهای رخ داده را در این سازمان‌ها بررسی کرده و برای آن فسادها پرونده تشکیل دهد و نتیجه را به مردم اطلاع دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج