۵۸۷۰۱۲
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان در دستور کار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید از زمانی که سکان وزارتخانه را در اختیار گرفته سیاست افزایش رفاه و درآمد کارگران را در پیش گرفته و افزایش حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید از زمانی که سکان وزارتخانه را در اختیار گرفته سیاست افزایش رفاه و درآمد کارگران را در پیش گرفته و افزایش حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داده است.

علی ربیعی یکی از برنامه‌های خود در دولت دوازدهم را پیگیری بیمه فراگیر در بخش بازنشستگی عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهایی که در دوران مسئولیتم اتخاذ شد و رئیس جمهوری نیز پذیرفتند این بود که قدرت خرید کارگران در یک دوره بالا برود. زمانی که وزیر شدم یک بازنشسته ۴۸۰ هزار تومان حقوق می‌گرفت ولی امروز دریافتی او به یک میلیون تومان رسیده که البته رقم بالایی نیست.

او تاکید کرد: حقوق بازنشستگان را پلکانی افزایش داده و قدرت خریدشان را ارتقا داده‌ایم و این سیاست را همچنان دنبال خواهیم کرد.

به گفته ربیعی حقوق بازنشستگان ۶۷ درصد از تورم پایین آمده و توان خریدشان کاهش یافته است و وزارت کار در دولت دوازدهم مصمم است تا در جهت بالا بردن قدرت خرید کارگران و بازنشستگان گام بردارد.

وی با بیان اینکه دنباله روی سیاست جبرانی و صدقه‌ای نیستیم، افزود: آخرین مرحله کار در حوزه اشتغال، توانمندسازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در برنامه تیتر امشب سخن می‌گفت، وزارت کار را مسئول تولید اشتغال ندانست و افزود: مسئول تولید شغل جای دیگری است و به سیاستهای کلان مالی ارتباط دارد. در سال ۱۳۹۳ پدیده رشد بدون شغل را مطرح و اعلام کردم که هر یک درصد رشد ما را به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و بانک مرکزی نیز با ایجاد اشتغال همسو هستند افزود: در بخش گردشگری پرداخت وام به جای ساخت هتل به جاذبه‌های گردشگری اختصاص خواهد یافت.

ربیعی خروج از بنگاه‌داری را یکی از اولویت‌های کاری خود در دولت دوازدهم برشمرد و اظهار کرد: برنامه من در خصوص صندوق‌ها این است که اصلاحات را پارامتریک کنیم و دولت در بیست سال آینده چند برنامه داشته باشد تا بتواند بدهی به صندوق‌ها را تامین کند.

وی همچنین از اجرای طرح روستا تعاون خبرداد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تعاونی در کشور وجود دارد و درصدد هستیم تا برنامه توسعه و تقویت تشکل‌های تعاونی را در دولت دوازدهم دنبال کنیم و تعداد بنگاههای تعاونی را به یک میلیون و ۱۲۷ هزار بنگاه افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان درباره دیدگاه کسانی که به عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در برنامه پنجم انتقاد دارند، گفت: در اقتصادی که بخش خصوصی ۲۵ درصد رشد نکرده نباید انتظار داشته باشیم که بخش تعاون به سهم ۲۵ درصدی برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا پس چی شد حقوق مرداد شهریور هم رسید هنوز حقوق مرداد پرداخت نشده . این تکریم و احترام به بازنشستگان.!

    • بدون نام

      فقط حرف میزنن کارگر بدبخت هم هیچ تو دستش نیست

    • امینی

      کارگران خواهان افزایش حقوق نیستند...ما کارگران خواهان حذف پیمانکار و پیرو ان دسترسی به حقوق کامل خودمون رو داریم....چرا باید پیمانکار نصف حق و حقوق زن و بچه کارگر رو بخوره...

    • م الف شهرآشوب

      آقای وزیر در دستور کار قرا گرفتن کافی نیست لطفا کاری برای حقوق کم باز نشستگان تامین اجتماعی بکنید با ماهی یکمیلون یکصد هزلر خونان نمی شود زندگی کرد

    • حسین

      ضمن تبریک مجدد وزارت ایشان هرچند امیدی به بهبود وضعیت معیشتی کارگران ومستمر ی بگیرآن وبازتشستگان متصور نیست جناب آقای وزیر زمانی که حقوق بازنشستگان ۴۸۰ هزار تومان بود بهای گوشت ومرغ وتخم مرغ واجاره یک واحد مسکونی ۶۰ متری در پایین شهر چقدر بود من یادم نمباد حقوق بازنشستگان ومستمر ی بگیرآن بصورت پلکانی افزایش داده شده باشد وپسشنهاد می کنم تدابیری اتخاذ فرمایید که بازنشستگان از مزایای درمان مناسب وبا سفر زیارتی وساخت وبا بهره مندی از امکانات ورزشی وفرهنگی ووام برخوردار شوند نه اگر بعضی از این امکانات وجود دارد آنهم برای عد ه ای خاص باشد بهر حال امیدواریم کار مثبتی در این دوره از شما مشاهده کنیم موفق باشید انشالله

    • بدون نام

      چرا حقوق مرداد 1396 بازنشستگان کشوری هنوز پرداخت نشده

    • بدون نام

      دیگه بس کنید دیگه اینقدر دورغ وشعار بیخودی ندید مردم دیگه خسته شدند از شعارها ووعدهای بیخودی

    • بدون نام

      آقا جان هنوز حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت نشد اینها همه اش حرف میزمند ور عمل کاری نمیکنند

    • باز نشسته

      يک ميليون تومان را بدهيد اقاي وزير چند روز ميتواند دوام بياورد

    • عسل

      همچین میگن حقوقها زیاد شده انگار همه چی همون قیمت ۱۰ سال پیش مونده فقط اینا حقوقها رو زیاد کردن .خجالت بکشین .بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار باید ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومن حقوق بگیره ؟!
      خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      امروز اول شهریور هست هنوز حقوق باز نشسته ها را نداده اند اصلا فکر نمیکنند برخی از بازنشسته ها اجاره نشین هستند ویا قسط دارند که اول برج باید پرداخت کنند وپرداخت نکردن سبب جریمه شدن آنها خواهد شذ واقعا جای تاسف دارد

    • بازنشسته

      چرا حقوق باز نشسته ها پرداخت نشده والله اونام هزار خرج وگرفتاری دارن مسئولین خوابید بیدار شید چندر غازو بریزید

    • بدون نام

      اقای ربیعی من بازنشسته تامین اجتماعی هستم یارانه مرا قطع کردی و حالا اینگونه میگویی دست مریزاد بابا

    • سیدهادی علوی تفتی

      سلام..خدا قوت..

      آقای ربیعی قبل از اینکه بخواهید تولید کننده ها را تقویت مالی نمائید که تولیداتشان رو به افزایش برود اول باید بنیه مالی پایه ائی مردم را قوی نمود که توان خرید تولیدات و مایحتاج زندگی از خرید نان تا دیگر اجناس مورد نیازشان بالا برود..
      خواسته خدا و آقا حضرت حجت عج ""برقراری عدالت اجتماعی و ریشه کن شدن فقر اقتصادی و تبعیض در بین مردم .

      اللهم عجل لولیک الفرج....

    • بدون نام

      دادازاین ناعدالتی آخ پیش کی درد دل خود را بیان کنیم

    • بدون نام

      کدوم یک میلیون هنوز هم گرگران بازنشته داریم که ۵۰۰ الی ۶۰۰ میگیرن کم هم نیستن.ومتاسفانه جون حقوق بازنشته ها کمه مجبور هستن دوباره کار کنن‌همین مساله باعث میشود جوانانی که بیکارن نتوانن کار پیدا کنن وچون پیمانکاران پول بیمه عیدی صنوات به ای افراد بازنشته نمیدهن‌از استخدام این افراد استقبال میکنن. امیدی به اینده نیست .چون روز به روز داره بدتر میشه همیشه صحبتی که مسولین انجام میدن با ان چیزی کا در جامعه دیده میشه تفاوت فاحشی داره

    • بدون نام

      در شرایطی که ادارت با پیمانکاری که کمترین قیمت را میدن قرارداد میبندن .اصلا معلوم نیست چه نیازی به حضوره میمانکاره که اصلا کاره خاصی انجام نمیدن اگر پول که به پیمانکار میدن بین کارگران تقصیمکنن هم کارگران درامدشان وفدرت حریدشان بالا میره وهم رصایت عمومی کارگران بالا میره هم با دل جان کار میکنن.پیملنکاران اصلن در ادارات کاری نمیکنن تمام کار به عهده کارگرا‌ور حالیکه که پیمانکار به اندازه کارگران پول دریافت میکنه انجام برداشتن پیمانکار خیلی راحته ولی چرا دولت زیر بار نمیره نامعلومه .اگر میخواهید قدرت خرید کارگر بالا بره پیمانکار ی برداریو افای وزیر

    • بدون نام

      اقای وزیر حقوق1200000تومن نسبت به هزینه های زندگی وتورم حاصل از زحمات طاقت فرسای شما وامثالهم ناچیزه این حقوق پول تو جیبی یک روز. بعضی هاست. والله داره میبینید این تورم که نیست بحران اقتصادیه خودتون خبر نداری؟

    • بدون نام

      باید انتظار داشته حقوقها همون 480 می کنند! تازه فکر کرده شاهکار کرده

    • بدون نام

      باید انتظار داشته حقوقها همون 480 می کنند! تازه فکر کرده شاهکار کرده

    • بدون نام

      نظربنده رومنعکس نکردید ؟؟؟؟؟؟؟!!!شاید به مزاجتون خوش نیومد اما یه حقیقت تلخ بود مهم نیست منعکس نشد اما خواهشا قضاوت باشما من یه خانم 50ساله ام با4تابچه یتیم مستاجر وفقیر خداروخوش میادثروت وطنم صرف کشورهای بیگانه بشه خودمون گرسنه وبدبخت باشیم؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حرف حق تلخه اما کاش تلنگری باشه برای بعضی ها چراغی که به خانه .... من بیچاره با چندتا لچک به سر چون ازصندوق بازنشستگی مستمری ناچیزی میگیرم وجوابگوی حتی اجاره خونه واب و برق و گاز و تلفن هم نمیشه بچه هام هفته ای یبارهم غذای گرم نمیخورن بارها به کمیته امداد مراجعه کردم پوشش نمیگیرن چه خاکی بریزم سرم

    • بدون نام

      باسلام وتشکرفراوان ازانعکاس مشکلات ودرد دلم درسایت خبرداغ امیدوارم توپرداخت یارانه برای صندوق بازنشستگانی یارانه زنان سرپرست خانوارهم مانندکمیته امدادچندبرابربشه

    • بدون نام

      من یک بازنشته ی ۶۲ ساله ....زمان محصلی وجوانی به علت تحصیل توان خرید نداشتیم زمان اشتغال به علل مختلف توان خرید نداشتیم حالاهم بعداز ۳۰ سال خدمت (مریض احوال بودن خودوخانواده ام) باز توان خریدم در حد ریاضت است،این طوق استضعاف چگونه وکی از گردن ما وامثالهم باز می شود،والله اعلم.

    • بدون نام

      در مملکت ما حق کارگران ،کشاورزان،زنان ،سربازان وکارمندان درست وعادلانه از طرف مسولین وکارفرمایان پرداخت نمی شود (قوانین اداره ی این اقشار برای سالیان گذشته است ومطابق عرف دنیای امروزی نیست )الهم عجل لولیک الفرج.انشالله تعالی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج