۵۸۷۰۳۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مدیریت لاریجانی باعث رای‌آوری بالای وزیران شد

یک عضو فراکسیون امید گفت: آقای روحانی برای کابینه دوازدهم یک "تیم" انتخاب کرده که دو هدف اساسی این تیم مسئله اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و نگاه مجلس این بود که چینش اعضا و شاکله اصلی تیم تغییر نکند تا خللی در اهداف دولت بوجود نیاید.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون امید گفت: آقای روحانی برای کابینه دوازدهم یک "تیم" انتخاب کرده که دو هدف اساسی این تیم مسئله اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و نگاه مجلس این بود که چینش اعضا و شاکله اصلی تیم تغییر نکند تا خللی در اهداف دولت بوجود نیاید.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی اظهار داشت: رئیس جمهور در چینش کابینه افرادی را انتخاب کرده که بتوانند به چند عامل اساسی و هدف مهم که مشکلات حوزه اشتغال، اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، برسند و نمایندگان مجلس پس از ارزیابی برنامه های وزرا و گفت‌وگو با آن ها به این نتیجه رسیدند که چنانچه بخواهیم چینش وزرا را تغییر دهیم و افراد جدیدی را به آن اضافه کنیم ممکن است بخش عمده ای از اهداف آقای روحانی محقق نشود.

وی تصریح کرد: انصافا مجلس در رای به وزرای کابینه پیشنهادی رییس جمهور سنگ تمام گذاشت و بعضی از وزرای پیشنهادی می‌توانستند رای کمتری بگیرند اما باتوجه به همان نگاه و نقش بسیار موثر آقای لاریجانی اکثر وزرا رای آوردند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر لاریجانی مدیریت فوق العاده قوی ای در مجلس دارند و به خوبی توانستند فضای مجلس را مدیریت کنند چرا که ممکن بود با چند تذکر غیرلازم فضای مجلس علیه وزیری خراب شود و آرا تغییر کند اما مدیریت مطلوب ایشان و اجماع مجلس باعث رای آوری بالای وزرا شد.

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: باتوجه به صحبت ها و رایزنی های سه فراکسیون اصلی مجلس و فراکسیون های فرعی مانند اهل تسنن می‌توانستیم حدس بزنیم که کدام وزرا رای کمتری خواهند آورد و پیش بینی می‌شد احتمالا سه یا چهار وزیر نتوانند رای اعتماد کسب کنند اما گفت‌وگوهای وزرا، صحبت های موافقین و مخالفین و سخنرانی شان در صحن باعث شد تا بتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون اهل سنت تلاش کرد در اکثر موارد با مسیر کلی مجلس همراهی کند اما در یک یا دو مورد بنا به تشخیص خود عمل کرد که موثر هم واقع شد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به سوالی در مورد اختلاف اصلاح طلبان با وزیر کشور در طی دوره اول آقای روحانی و رای آوری بالای آقای رحمانی فضلی در رای اعتماد اخیر اظهار داشت: چند عامل به آقای رحمانی فضلی کمک کرد تا بتوانند اعتماد مجلس را بدین صورت کسب کنند؛ وزارت کشور مجموعه پارلمانی بسیار قوی دارد و رابطین پارلمانی این وزارت با نمایندگان تعامل خوبی برقرار می کنند، با نمایندگان صحبت کرده و مشکلات آنان را پیگیری می کنند و این مجموعه در این مدت تلاش کرد تا ابهامات و مشکلات نمایندگان را برطرف کنند و با تغییری که در برخی برنامه ها ایجاد کردند، توانستند اجماع مجلس را بدست آورند.

وی ادامه داد: همچنین عملکرد آقای رحمانی فضلی در انتخابات ریاست جمهوری، خارج کردن کشور از فضای دوقطبی و فراهم کردن آرامش نسبی در کشور از دیگر عواملی بود که سبب اعتماد مجدد نمایندگان به ایشان شد.

رئیس فراکسیون اهل تسنن گفت: این فراکسیون جزء اولین فراکسیون هایی بود که با صحبتی که با وزیر کشور داشت از آقای رحمانی فضلی حمایت کرد چراکه با نگاه مثبتشان به مسئله قومیت ها احساس کردیم می توانند بخشی از مطالبات و خواسته های ملی نظیر توسعه سیاسی را جامه عمل بپوشانند.

رحیمی جهان آبادی در مورد عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای بیطرف جزء نیروهای خوب انقلاب هستند و متاثر شدیم که نتوانستند رای اعتماد مجلس را کسب کنند اما ضعف اساسی در عملکرد ایشان باعث چنین نتیجه ای شد.

وی افزود: آقای بیطرف تیم رایزنی برای جلسات و گفت‌وگو با نمایندگان همانند سایر وزارتخانه ها نداشتند و در مجلس تنها کار می کردند.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: همچنین آقای بیطرف عملکرد ضعیفی در صحن و جلسات فراکسیون ها و کمیسیون ها داشتند که باتوجه به توانایی هایشان می توانستند بهتر عمل کنند.

رحیمی جهان آبادی افزود: از طرف دیگر برخی استان ها که در دوران وزارت ایشان با ایجاد سد مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود با رایزنی های گسترده تلاش کردند تا از آرای سبد رای آقای بیطرف کاسته شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در مورد عدم رای گیری به صورت مکانیزه و انجام رای گیری به صورت کاغذی گفت: در آیین نامه اشاره شده که آرا به صورت مخفی و در برگه باشد و از طرفی ممکن است در سیستم مکانیزه اشکالاتی بوجود آید و به همین ترتیب به شیوه سنتی و براساس آیین نامه برگزار شد که البته در مدت کوتاهی هم این کار صورت گرفت و مشکلی بوجود نیامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این انتخاب وزیران باید درس عبرت بشه که دیگه به امثال روحانی رای ندیم و دوم اینکه از دوره بعد هرکس خواست رئیس جمهور بشه همونطور که برنامه هاشون رو میگن کابینه رو هم معرفی کنن تا مجبور نشیم رای رو ما بدیم

    • بدون نام

      لطفا نظرات رو تحریف نکنید واگرنه برنامه تون رو تحریم میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج