جاباما
۵۸۷۱۳۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

بازی Blue Whale و خودکشی کاربرانش!

چالش Blue Whale یا نهنگ آبی که معروف به Blue Whale Suicide شده و پدیده ی رسانه های اجتماعی شده است. گفته میشود که این بازی باعث خودکشی برخی از نوجوانان شده است.

مجله سخت افزار: چالش Blue Whale یا نهنگ آبی که معروف به Blue Whale Suicide شده و پدیده ی رسانه های اجتماعی شده است. گفته میشود که این بازی باعث خودکشی برخی از نوجوانان شده است. در واقع این بازی یک اپلیکیشن یا یک نرم افزار قابل دانلود نیست بلکه یک چالش در رسانه های اجتماعی است که از طریق گروه هایی مخفی منتشر و پخش میشود.
بازی Blue Whale و خودکشی کاربرانش!

اما ماجرای اصلی اینگونه است که در یک سایت اجتماعی محبوب روسی به نام VKontakt چالشی به رهبری گروهی به نام "Death group" راه اندازی شده و نتیجه ی آن خودکشی نوجوانان بوده است. چالش نهنگ آبی در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در واقع پس از اولین خودکشی شکل جدی به خود گرفت. این بازی تا بیش از ۵۰ روز ادامه داشته، تا جایی که بازیکن یا کاربر باید بتواند ۵۰ چالش را با موفقیت انجام دهد.
در آخر نیز کاربران باید تصویری از انجام چالش ها بفرستند، تاییدیه ای دریافت کنند و وارد مرحله ی بعد شوند. این چالش ها از دیدن فیلم های وحشتناک شروع میشود و تا پنجاهمین چالش که خودکشی کاربر است ادامه خواهد یافت.

براساس گزارشات منتشر شده از منابع روسی، یکی از سرپرستان این گروه به دلیل تحریک کودکان و نوجوانان به خود کشی بازداشت شده است. چند ماه بعد، یکی از کاربران یوتیوب به نام Sasha Panchuk، ویدیویی از یک نوجوان در حالی که مشغول بازی Blue Whale و از سقف میپرید تهیه و منتشر کرد. این ویدیو در همان زمان حذف شد ولی میتوان گفت که این بازی منجر به مرگ حدوداً ۱۳۰ کاربر نوجوان روسی شده است.
بازی Blue Whale و خودکشی کاربرانش!

در ماه مه سال گذشته مقامات روسیه اعلام کردند که تمامی اعضای شبکه ی اجتماعی VK دستگیر شدند و یکی از آنها یک دانشجوی ۲۱ ساله ی رشته ی روانشناسی به نام Philipp Budeikin بوده است. Philipp Budeikin ادعا کرده است که این بازی را با هدف پاکسازی جامعه از انسان های بی ارزش و غیر عادی طراحی کرده است.
او همچنین ادعا کرده است که از اختلال دو قطبی بودن رنج میبرد و یکی از دلایل ساخت این بازی نیز همین موضوع است در واقع او با این ادعا میتواند مجازات خود را کاهش دهد.

این بازی مجدداً در حال شکل گیری است و اخیراً با خودکشی پسری نوجوان آغاز شده است. این موضوع باعث شده تا پلیس های محلی به بررسی موارد خودکشی نوجوانان بپردازند و خودکشی های مربوط به بازی نهنگ آبی را دسته بندی کنند.
در همین حال دولت هند از شرکت های بزرگی چون Google، Facebook، WhatsApp، Instagram، Microsoft و Yahoo تقاضا کرده است تا تمامی لینک ها و ارجاعات به بازی نهنگ آبی را حذف نمایند. در واقع میتوان گفت که این اولین بار نیست که چالش هایی در شبکه های اجتماعی منتشر میشود که به تحریک روانی نوجوانان میپردازد و باعث خودکشی آنان میشود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      جاهلیت مدرن...

    • داوود

      اون دیوانه ای که به خاطر یک بازی خودکشی میکنه اون حتما مغز نداره بهتره بمیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج