۵۸۷۴۷۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درخشان: برای موفقیت باید ریسک کرد

حمید درخشان و تیمش روزهای سختی را سپری می‌کنند؛ نفت تهران در شرایطی بعد از چهار بازی چهارامتیازی شده که باید امروز در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در خانه سیاه‌جامگان به میدان برود و بازی سختی را برگزار کند.

وطن امروز: حمید درخشان و تیمش روزهای سختی را سپری می‌کنند؛ نفت تهران در شرایطی بعد از چهار بازی چهارامتیازی شده که باید امروز در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در خانه سیاه‌جامگان به میدان برود و بازی سختی را برگزار کند. بااین‌حال مشکلات نفت بیش از آنکه رتبه‌شان در جدول رده‌بندی باشد، بلاتکلیفی است. این تیم بعد از بازداشت بابک زنجانی از روزهای خوبش فاصله گرفت و حالا با کلی بدهی و طلبکار دست‌وپنجه نرم می‌کند. علی کریمی، در همین تابستان به‌عنوان یک چهره سرشناس با مسئولان باشگاه به توافق اولیه رسید تا هدایت این تیم را در لیگ برتر بر عهده بگیرد ولی یکی، دو هفته بعد و درست در آستانه دیدار سوپرجام ایران و تقابل با پرسپولیس از کارش استعفا کرد تا حمید درخشان بعد از انجام توافقی فوق‌سریع به‌عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود. نفت درخشان در روزی که این مربی روی نیمکت نشست، مقابل پرسپولیس بازی سوپرجام را واگذار کرد ولی با یک جهش فوق‌العاده در دو بازی ابتدایی لیگ، دو نتیجه خوب گرفت و توانست تا حدودی از بحران جدا شود؛ هرچند دو شکست پی‌درپی دوباره نظم به‌وجودآمده را کمی نامنظم کرد. حالا حمید درخشان می‌گوید کارهایش صدچندان شده و علاوه بر دست‌وپنجه نرم‌کردن با شرایط سختی که تیمش دارد، باید از لحاظ روحی هم بازیکنانش را مهیای نبرد در ادامه رقابت‌های لیگ کند.

‌آقای درخشان ابتدا اجازه دهید به عقب برگردیم و از زمانی بپرسیم که هدایت نفت را بر عهده گرفتید. نفت شرایطي بسیار بحرانی داشت و کمتر کسی می‌پذیرفت هدایت این تیم را قبول کند. چه شد که شما سرمربی نفت شدید؟

قسمتی از زندگی با ریسک‌کردن می‌گذرد؛ اگر کسی نتواند در زندگی‌اش ریسک کند، پس نباید انتظار موفقیت زیادی را هم داشته باشد. درست است؛ نفت شرایط خوبی نداشت ولی اگر قرار باشد همه چیز حاضر و مهیا باشد که دیگر تکیه‌کردن بر موفقیت احتمالی شیرینی خاصی ندارد. ریسک کردم و امید زیادی دارم که پشت این ریسک موفقیت باشد. من در شرایط سختی تصمیم گرفتم سرمربی نفت شوم و حالا امیدوارم خداوند به ما کمک کند در ادامه مسیر خوبی داشته باشیم.

‌مشکل فقط شرایط سخت نفت نبود؛ شما در حالی هدایت نفت را بر عهده گرفتید که علی کریمی از سرمربیگری این تیم استعفا کرد و چند ساعت بعد شما معرفی شدید؛ آن هم با کلی حرف و حدیث.

واقعا نمی‌دانم چرا در ایران این همه حرف و حدیث به وجود می‌آید؛ هیچ جای دیگری در دنیا از این صحبت‌ها نمی‌کنند. مگر در همین تیم چلسی، کونته به ‌جای مورینیو ننشست؟ کسی گفت چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ بحثم این است که فوتبال حرفه‌ای شده و در فوتبال حرفه‌ای اصلا بحث این نیست که چه کسی مربی است، مربی کی می‌رود و چه کسی به‌عنوان جانشینش معرفی می‌شود.

‌با این اوصاف تیم شما بدون اینکه نشانی از يك تیم بحران‌زده داشته باشد، شروع بسیار خوبی در لیگ داشت و در دو بازی اول نتیجه خوبی گرفت. در این مدت کم چه کاری انجام دادید؟

فقط از لحاظ روحی ذهن بچه‌هایم را مهیا کردم؛ نه فرصت این را داشتم که با آنها کارهای بدن‌سازی انجام دهم و نه می‌توانستم کارهای تاکتیکی را با آنها در تمرینات آن‌طور که می‌خواهم، پیاده کنم. بهترین راه را در این دیدم که ذهن آنها از لحاظ روحی و روانی مهیاي شرایط مسابقه شود.

‌بااین‌حال هنوز هم نفت از لحاظ مدیریتی کمی به‌هم‌ریخته است و بحران وجود دارد.

مشکل ما مدیریت باشگاه نیست؛ مشکل این است که مدیریت باشگاه با مسئولان شرکت نفت چالش دارند. این چالش به گونه‌ای است که هنوز تکلیف تیم مشخص نشده؛ داستان اینجاست که مدیریت باشگاه از شرکت نفت می‌خواهد کارهای انتقال مالکیت صورت بگیرد تا همه چیز به روال عادی برگردد.

‌ولی شرکت نفت مدعی است کارهای انتقال صورت گرفته و همه چیز بر عهده مالک جدید باشگاه است.

خب این فقط یک ادعا است؛ افرادی هستند که مانع از انجام کارهای انتقال می‌شوند. تصور کنید به شما می‌گویند یک ملک دارید و بروید برایش خرج کنید، حالا اگر به شما سند ندهند، مگر می‌شود کاری کرد؟ مسئولان شرکت نفت غیرمستقیم می‌گویند کارهای انتقال مالکیت صورت گرفته ولی واقعیت این است که این موضوع انجام نشده و تا زمانی هم که انجام نشود، این مشکلات پابرجاست.

‌شما و بازیکنان این اواخر با مسئولان باشگاه جلسه‌ای داشتید و صحبت کردید. اراده‌ای در مسئولان باشگاه می‌بینید که بخواهند مشکلات را حل کنند و برای تیم هزینه کنند؟

اراده که هست ولی داستان فقط مربوط به موضوع انتقال مالکیت است. مدیریت منتظر است سند به نامش زده شود و بعد از جیبش خرج کند. اگر اراده‌ای نبود که آنها فصل پیش تا نیم‌فصل ٤٠ درصد پول بازیکنان و بقیه اعضا را نمی‌دادند.

‌این موارد هم در حالی مطرح می‌شود که هر روز شایعاتی مبنی بر کنار گذاشته‌شدن تیم نفت از رقابت‌های لیگ‌ قهرمانان آسیا به گوش می‌رسد. برای ازبین‌بردن این شایعات کاری هم کرده‌اید؟

ما که کاری از دستمان برنمی‌آید. موضوع باید در سطح مدیریت حل‌وفصل شود ولی می‌خواهم به شما بگویم که این شایعات لطمه‌های وحشتناکی به تیم ما زده است؛ هم از لحاظ روانی به ما لطمه زده و هم از لحاظ فنی.

‌و پیش‌بینی‌تان از ادامه رقابت‌ها و جایگاه نهایی نفت در لیگ برتر چیست؟

پیش‌بینی قطعی که نمی‌شود کرد اما مطمئن باشید جایگاهمان خیلی بهتر از چیزی می‌شود که الان هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج