۵۸۷۴۸۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

توفیق اجباری استقلال

استقلال در بحرانی سخت گرفتار شده که همه را نگران کرده است؛ آیا منصوریان به مانند فصل گذشته می‌تواند استقلال را از این مخمصه خارج کند و به جمع مدعیان بازگرداند؟

ایران ورزشی: استقلال در بحرانی سخت گرفتار شده که همه را نگران کرده است؛ آیا منصوریان به مانند فصل گذشته می‌تواند استقلال را از این مخمصه خارج کند و به جمع مدعیان بازگرداند؟ وضعیت استقلال در جدول پیش از آنکه به لحاظ امتیاز نگران‌کننده باشد، از نظر روانی بار سنگینی را به دوش کادر فنی و بازیکنان گذاشته است. برای آبی‌ها، لیگ برتر در بد مقطعی تعطیل شد. آنها تیم چهاردهم لیگ هستند و این رتبه تا ۲۰ روز تغییری نخواهد کرد و هر بار که هواداران استقلال به جدول نگاه کنند، باخت‌‌ها و نتایج ضعیف مقابل چشم‌شان قرار می‌گیرد و در تقابل با بقیه تیم‌ها - بخصوص پرسپولیس به عنوان رقیب سنتی - احساس ناکامی می‌کنند. شاید برای استقلال بهتر این بود که لیگ ادامه پیدا می‌کرد تا یک هفته بعد، آنها با کسب پیروزی از این منطقه جدول فرار می‌کردند اما امروز منصوریان و تیمش چاره‌ای جز تحمل این رتبه و شرایط را ندارند. اما استقلال می‌تواند به تعطیلی لیگ از زاویه دیگری نگاه کند؛ آنها در ۵ هفته ابتدایی نتایج خوبی کسب نکردند و این تعطیلی می‌تواند برای منصوریان و کادر فنی استقلال یک فرصت ویژه و استثنایی باشد که مسیر خود را عوض کنند، چرا که اگر استقلال با همین شکل و شمایل به جم می‌رفت و مقابل پارس جنوبی در گرمای این روزها قرار می‌گرفت، چه بسا یک ناکامی دیگر به کارنامه این تیم اضافه می‌شد.

حالا استقلال فارغ از نتایجی که گرفته، با آگاهی از ضعف و کمبودهایش در 5 هفته نخست، فرصت خوبی برای بازسازی تیمش دارد و منصوریان از این توفیق اجباری می‌تواند مثل فصل پیش که با محرومیت جذب بازیکن توسط فیفا مجبور به تغییر رویه شد، استفاده کند و تیم متفاوتی برای ادامه لیگ بسازد. استقلال با دانسته‌های جدید، با آگاهی از نقاط ضعف تیمش فرصتی مشابه پیش فصل برایش فراهم شده و آنقدر زمان دارد که ایده جدیدی را تمرین کند و با خود به ادامه لیگ بیاورد. استقلالی‌ها اگر روی جباری حساب کرده‌اند و با کمک او فوتبال مالکانه را می‌خواهند، در اردوی پیش فصل فرصتی برای انجام این کار نداشتند، چرا که جباری به دلیل مشکلاتی که از نظر بدنی داشت، نتوانست در بازی‌های دوستانه و تمرینات همراه ترکیب اصلی باشد و اضافه شدن او به تیم در این مقطع و تغییر رویه استقلال از فلسفه قبلی به فوتبال مالکانه، ناهماهنگی‌هایی را در پی داشت که در بازی استقلال به وضوح دیده شد. حالا منصوریان باید فلسفه کاری‌اش را مشخص کند و بر اساس آن تیمش را 20 روز تمرین بدهد و با کمترین ناهماهنگی به لیگ بازگردد. به نظر می‌رسد یکی از مهمترین دلایل ناکامی آبی‌ها، تغییر فلسفه منصوریان از روش قبلی، به روش جدید - بازی بر اساس جباری با سبک مالکانه - بود که این سبک و سیاق به خوبی تمرین نشده و جواب پس نداده بود. نه جباری در بازی‌های رسمی کنار سایر بازیکنان به اندازه کافی قرار گرفته بود نه بازیکنان به این شیوه عادت داشتند.

استقلال نگاه به جدول را باید کنار بگذارد و بر اساس آنچه در ادامه لیگ در زمین پیاده خواهد کرد، تمرین کند و به حداقل تغییر در ترکیب اصلی برسد. وقتی منصوریان ترکیب اصلی و فلسفه بازی‌اش را مشخص کند و ۲۰ روز روی آن زمان بگذارد، بی‌شک در ادامه لیگ نتایج بهتری خواهد گرفت. بازی با پارس جنوبی باید شروع متفاوتی برای استقلال باشد و منصوریان آن مسابقه را نقطه آغاز استقلال در لیگ هفدهم تلقی کند و گرفتن امتیازات کامل و ایستادن در بالای جدول، باید هدف اصلی استقلال در شروع دوباره باشد. روزهای پرفشار و سختی که پس از شکست مقابل پدیده برای استقلال به وجود آمده، می‌گذرد و این نتیجه فراموش خواهد شد اما استقلال نباید از یاد ببرد که اگر با روال ۵ هفته اول و با همان دست فرمان در لیگ پیش می رفت، نه تنها جایی در بالای جدول نداشت که بحران فصل قبل با شدت و تهدید بیشتر برای منصوریان تکرار می‌شد، با این تفاوت که شاید این بار مدیران، هواداران و اهالی فوتبال آنقدر صبوری به خرج ندهند که از منصوریان مثل فصل پیش حمایت کنند، چرا که از او با تجربه فصل پیش، دیگر انتظار بازی نامنظم و بی‌برنامه با تغییرات متوالی در ترکیب پذیرفتنی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مربیان استقلال بیشتر از عمل حرف میزنند

    • بدون نام

      یعنی تعطیلی از بین فصل قبل و فصل جدید بازم بیشتر !!!!!
      ما هیچ پیشرفتی که ندیدیم حتی بدتر هم شده.بعدشم تجربه بعد از تعطیلات پارسال که هیچ روند پیشرفتی استقلال نداشت نشون میده که نباید زیاد امیدوار به بهتر شدن بازیهای این بشیم.حالا از ما گفتن. اینم بگم خدا کنه که اینجور نباشه. و دلش واسه ما هواداران رحم بیاد.

    • بدون نام

      والله پارسالم تعطیلات بود با هزار امید و آرزو مینشستم پای تلوزیون ولی،دریغ از یه تغییر و تحول رو به جلو و تاکتیک.انگار که نه انگار چند روز لیگ تعطیل بوده.همون سردر گمی و بی،تاکتیکی و بی،برنامگی قبلش بود.حتی تا الانم با تغییر بازیکنان بر تیم حاکم هست.من نمیدونم اینا بازیهای قبلش،رو نمیبینن تا خودشون متوجه این نقاط ضعفشون بشن.یا،میبینن،بی قید هستن و یا آنالیزور قوی ندارن. خدایی فک کنم اگر کامنتهای هواداران رو بخونن خیلی بهتر متوجه ضعفهاشون میشن تا دستیاران و کمکها و ......

    • رضا

      مرچه خودش چیه که کله پاچش باشه خخخخخخ بااون کله کچلش تیم وداره به نابودی میکشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج