جاباما
۵۸۷۴۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افشاگری سی‌ان‌ان دربارۀ ارتباط ترامپ با روسیه

بازرسان کنگره آمریکا به ایمیل جدیدی از یکی از مقامات دولتی این کشور دست یافته اند که نشان می دهد فردی در تلاش بوده تا ارتباطاتی میان مقامات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برقرار کند.

واحد مرکزی خبر: بازرسان کنگره آمریکا به ایمیل جدیدی از یکی از مقامات دولتی این کشور دست یافته اند که نشان می دهد فردی در تلاش بوده تا ارتباطاتی میان مقامات ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برقرار کند.
یکی از دستیاران ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی الکترونیکی از تلاشی خبر داده است که تابستان گذشته برای دیدار با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه صورت گرفت.

سی ان ان در گزارشی اختصاصی به این موضوع پرداخت و گزارش داد: « بازرسان کنگره این پیام الکترونیکی را هنگام بازپرسی هایشان از این عضو ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کشف کرده اند. این پیام الکترونیکی هم در زمره ی اقدام های پنهانی کارکنان ستاد ترامپ برای برقراری ارتباط با روسیه قرار می گیرد.»

پیشتر گزارشی در مورد این ایمیل منتشر نشده بود. در این ایمیل آمده بود که فرد مذکور اهل 'WV' است که به گفته یک منبع آگاه این حروف اشاره به ویرجینیای غربی دارد. هنوز معلوم نیست که این فرد چه هدفی از این اقدام داشته و آیا 'دیربورن' تلاشی برای کمک به وی داشته است یا نه؟

یک منبع آگاه گفت که این فرد احتمالا ارتباطات سیاسی در ویرجینیای غربی داشته است. از ایمیل مذکور به نظر می رسد که دیربورن به این درخواست بدبین بوده است.

بر اساس این گزارش شخص یاد شده ریک دییربورن (Rick Dearborn) است که پیشتر مدیر اجرایی ستاد انتقال قدرت ترامپ بوده و اکنون در جایگاه معاون رئیس کارکنان کاخ سفید قرار گرفته است.

وی سال گذشته در پیام الکترونیکی کوتاهی به مقام های ستاد تبلیغاتی ترامپ از فردی سخن گفته بود که قرار بوده بین مقام های ارشد ستاد تبلیغاتی ترامپ و پوتین ارتباط برقرار کند. در پیام الکترونیکی از وی با نام دبلیو وی نام برده شده که مخفف ویرجینیای غربی است.

تاریخ این پیام الکترونیکی ژوئن سال 2016 است یعنی درست زمانی که پسر بزرگ ترامپ با جرد کوشنر، پل منافورت و دیگر فعالان ستاد تبلیغاتی ترامپ در برج ترامپ در نیویورک حضور داشتند.
آن دیدار در برج ترامپ در نیویورک انجام شد و جرد کوشنر داماد ترامپ و پال مانافورد رئیس وقت ستاد انتخاباتی وی هم حضور داشتند.
افشای این پیام الکترونیکی نشان می دهد روسیه تلاش های سازماندهی شده ی فراوانی را برای بی اعتبار کردن هیلاری کلینتون، نامزد وقت ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در دستور کار داشته است.

سی ان ان افزود کاخ سفید و دییربورن از پاسخ گویی درباره این اتهام تازه خودداری کرده اند.
جزئیات ایمیل دیربورن مشخص نیست اما نشان می دهد که روس ها به دنبال روزنه دیگری برای ورود به ستاد انتخاباتی ترامپ بودند.
تاکنون نام دیربورن در رابطه با تحقیقات روسیه ذکر نشده بود. دیربورن قبلا رئیس دفتر جف سشنز سناتور سابق و وزیر فعلی دادگستری بود. وی جزو مشاوران ارشد در ستاد ترامپ بود.

بازرسان به دنبال روشن شدن این موضوع هستند که آیا وی در ترتیب دادن دو دیدار میان سشنز و سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در آمریکا نقش داشته است یا نه؟
آمریکایی ها می گویند روسیه با حمله سایبری به ستاد هیلاری کلینتون که رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود، در پیروزی ترامپ نقش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج