۵۸۷۵۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتماد مردم را با «مبارزه با فساد» پاسخ دهید

از وظايف اساسي و زيربنايي هر دولتي و از جمله دولت دوازدهم بايد مبارزه با فساد باشد كه سنگ‌بناي آن اراده و دغدغه در بين مسئولان ارشد دولتي و بازداشتن بستگان سببي و نسبي خود از دخالت در امور جاري كشور و به ويژه امور اقتصادي است.

روزنامه جوان: از وظايف اساسي و زيربنايي هر دولتي و از جمله دولت دوازدهم بايد مبارزه با فساد باشد كه سنگ‌بناي آن اراده و دغدغه در بين مسئولان ارشد دولتي و بازداشتن بستگان سببي و نسبي خود از دخالت در امور جاري كشور و به ويژه امور اقتصادي است.
مادامي كه رابطه جايگزين ضابطه شده و سايه سنگين رانت‌خواري بر امور جاري كشور گسترانده شده، نبايد انتظار داشت مديران كل به انضمام بدنه دولت درگير روابط فسادزايي اقتصادي - اداري نشده و حقوق ساير افراد جامعه را تضييع نكنند چراكه در چنين شرايطي توجه و تأمين منافع ملي در مقابل روابط بي‌ضابطه مسئولان و مديران دولت ارزش و اعتباري ندارد.

در دولت يازدهم نيز گاه اتفاق افتاد كه روابط خاص جاي قانونمداري را گرفت و بسياري از حقوق مردمي مورد تعرض قرار گرفت كه چندين نمونه از اين اقدامات را حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي سخنگوي دستگاه قضا و ساير مقامات مطلع قضايي طي چهار سال گذشته بارها عنوان كرده‌اند.
دريافت حقوق‌هاي نجومي توسط مديران ارشد دولت يازدهم از نمونه‌هايي است كه نه تنها حقوق جامعه تضييع شد بلكه زمينه دلسرد شدن مردم از كارگزاران حاكميت را نيز فراهم كرد، به گونه‌اي با انتشار نخستين فيش نجومي احساس نفرت در ابعاد ملي نسبت به اين مسئله به‌وجود آمد. پس از عمومي شدن مسئله دريافت حقوق‌هاي نجومي توسط مديران دولت يازدهم بيم آن مي‌رفت كه پيامدهاي منفي آن تأثير مخربي بر فضاي رواني جامعه بگذارد، به همين دليل مقام معظم رهبري در سخنراني‌هاي مختلف از دولت خواست با متخلفان برخورد كند.
اما فقدان اراده براي مبارزه با فساد در دولت يازدهم را نبايد به بحث حقوق‌هاي نجومي تقليل داد و موارد متعددي مي‌توان نام برد كه نشان مي‌دهد دولت يازدهم عملكرد موفقي در زمينه مبارزه با فسادهاي اقتصادي برنداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون ازت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج