۵۸۷۵۲۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کیهان: آقای صالحی، مرغ پخته را می خندانی؟

در حالی که تهدیدات و بدعهدی‌های آمریکا در موضوع هسته‌ای هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند و بیش از گذشته معلوم می‌شود که برجام کلاه گشادی بوده که آمریکا به سر تیم مذاکره‌کننده ما گذاشته، رجز‌خوانی‌های خالی از محتوا و تحریف واقعیت در اردوی دولت همچنان ادامه داد.

روزنامه کیهان: در حالی که تهدیدات و بدعهدی‌های آمریکا در موضوع هسته‌ای هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند و بیش از گذشته معلوم می‌شود که برجام کلاه گشادی بوده که آمریکا به سر تیم مذاکره‌کننده ما گذاشته، رجز‌خوانی‌های خالی از محتوا و تحریف واقعیت در اردوی دولت همچنان ادامه داد.
یکی از مطرح‌ترین چهره‌ها در موضوع هسته‌ای، علی‌اکبر صالحی، است. او همان کسی است که در مجلس قسم جلاله خورده بود که‌: «والله و بالله و تالله» هیچ کندی در روند هسته‌ای نخواهیم داشت!!حالا صالحی حرف‌های بامزه‌تری می‌زند! حرفهایی که حتی خود او هم باور نمی‌کند چون قبلا خلاف آن را گفته است!
دو شب قبل گفت‌وگویی از صالحی با خبرنگار صدا و سیما در بخش‌های خبری پخش شد که وی در آن مدعی بود در راکتور اراک بتن ریخته نشده و تصاویر منتشر شده«فتوشاپ»بوده است!
اما بنظر می‌رسد صالحی حرف‌های دوسال قبلش را از یاد برده و گرنه اینگونه بی‌محابا به منتقدان نمی‌تاخت و این همه حرف‌های خلاف واقع به زبان جاری نمی‌کرد و تازه در جایگاه معلم اخلاق،دیگران را به توبه و استغفار دعوت نمی‌کرد! شاید حالا او با خواندن سخنان سال ۹۴ خودش، به یاد بیاورد که به خاطر چند سال خلاف‌گویی بیش از دیگران نیازمند استغفار است!
شاید صالحی بخواهد حرف‌هایش را انکار کند! شاید بگوید صدا و سیما حرف‌های او را فتوشاپ کرده است! می‌شود گفت دیگر! مثل همین چند سال که همه چیز گفته شد و همه جور قسمی خورده شد، اما آب از آب هم تکان نخورد!

ظاهرا صالحی معتقد است برجام هم فتوشاپ بوده و ما در این چند سال بر سر یک تصویر فتوشاپی مذاکره می‌کردیم!او مدتی قبل در سخنان اعجاب‌انگیزی گفته بود:« یکی از تفاوت‌های تیم مذاکره‌کننده ایرانی با آمریکایی این بود که تیم ما سال‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای بود ولی آنها در این امر تازه‌کار بودند و تجربه کافی نداشتند»!!


این سخن صالحی آن‌قدر خنده‌دار است که مرغ پخته را هم به خنده می‌اندازد! هم خود او و هم مردم ما شاهد بودند آمریکایی‌ها با پشتیبانی تیمی بیش از هزار نفر در اتاق فکر‌های متعدد،چطور تیم ما را سرگرم کارهای دم‌دستی و حتی عکس انداختن در جلسه رسمی توسط عباس عراقچی مشغول کردند و آنچه می‌خواستند کردند. اما پاسخ ادعای صالحی را از زبان یک عضو تیم بخوانید بهتر است.
صالحی در سخنانی عجیب می‌گوید فرض کنید همه چیز خراب شده،همه تحریم‌ها برگشته و برجامی در کار نیست،اما من به شما اطمینان می‌دهم این توافق برای ساخت رآکتور اراک از بین نمی‌رود!
واقعا چه اتفاقی افتاده!؟ کدام خوش عهدی،کدام صداقت راستی در دشمن شخصی مثل صالحی را تا این اندازه به آنها خوش‌گمان کرده است!؟ آمریکایی‌ها که حاضر نشدند آشکارترین تعهداتشان در برجام را عملی کنند، بر اساس چه منطقی تا لحظه آخر پای پیمان اراک خواهند ماند!؟ آیا با این همه خلف وعده،وقت آن نیست که به خوش‌خیالی‌ها پایان داده شود!؟کهنه و قدیمی است، به‌درد نمی‌خورد!
اما صالحی یک چیز دیگر هم گفته،او قبلا هم در مجلس و در سخنانی دستاورد‌های هسته‌ای را بی‌ارزش وکهنه معرفی کرده بود و در این گفت‌وگو هم همین کار را می‌کند! وی می‌گوید:«فرض کنیم به ما دستور بدهند که برگردیم به رآکتور سابق و همان طراحی سابق را جلو ببرید که اصلاً طراحی مناسبی نبود (!) مربوط به ۴۰-۵۰ سال پیش بود»!
واقعا صالحی به این حرف‌ها اعتقاد دارد!؟ آن هم در حالی‌که بخش مهمی از جریان هسته‌ای کشور تحت مدیریت خود او شکل گرفته!؟ چرا باید با سخنانی از این دست،همه زحمات دانشمندان و تلاشگران هسته‌ای را نادیده گرفت و بعد لاف گزاف زد که با وصل کردن چند متر لوله،بلافاصله به غنی‌سازی ۲۰ درصدی می‌رسیم!؟ همان ساختار قدیمی این توان را دارد!؟ اگر اینگونه است که باید قبول کرد آن طراحی مربوط به ۴۰-۵۰ سال قبل،خیلی هم عالی و مترقی است!
به نظر می‌رسد حفظ برجام و اهداف سیاسی و ترس از برافتادن پرده‌ها،حامیان برجام را به گفتن حرفهایی متناقض و خلاف بدیهیات وادار کرده است،اما ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند.
در این بین باید از صدا و سیما گلایه جدی کرد که چرا اجازه می‌دهد اکاذیب و خلاف واقع‌های تمام نشدنی به صورت یکطرفه و دائما در آن رسانه منتشر شود بدون آنکه هیچ کس اجازه جواب دادن داشته باشد!؟ چرا حداقل سخنان سابق خود صالحی را در کنار همین سخنان جدید منتشر نمی‌کنید تا میزان صداقت این افراد معلوم شود!؟ اینگونه اطلاع‌رسانی یکسویه،جفا به شعور و آگاهی مردم و خیانت به انقلاب اسلامی است و نتایج تلخ خواب کردن مردم را در پی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی کفایتی های امثال صالحی هست که ایران این طور شده

    • بدون نام

      شما کیهانیان غیرازیاوه گویی راهکاردیگری بلدنیستید

    • کوشش

      دکتر صالحی شاید مجبور شده بخاطر بعضی عوامل موساد که جدیدا هم دونفرشان دستگیر شدند،واقعیت را علنی نکند وبه نوعی دشمن را گمراه کند،شاید دکتر صالحی بسیار زیرک است..
      (سلام هموطن عزیز که مسؤل بررسی نوشته ها ونظرات هستید،سلام علیکم ،بنده بیش از سه سال است که هرروز اخبار را از طریق اپلیکیشن اخبارداغ دریافت میکنم وبه نوعی اخباروداغ شما عضو خانواده من است واز زحماتتان برای انعکاس سریع اخبار تشکر میکنم ،ولی این گلایه را دارم چرا نظرات بنده منتشر نمیشود،قبلا هم مطرح کردن ولی فقط برای یکهفته منتشر شد ودوباره لغو شد! شاید کسانی در بین همکارانتان هستند که نمیخواهند کسی در حمایت دولت منتخب صحبت کند؟ این ظلم است به مخاطبانتان که نظراتشان بدون داشتن کلمات ممنوعه منتشرنشود،تشکر دوباره از زحمات شما عزیزان

    • بدون نام

      شما روزنامه کیهان ضد دولت هستی از هسته ای چه میدانی واقعا خسته نشدید از این همه یاوه گویی چرا میخایید به دروغ مردم حرفتان باور کنن مردم عقل دارند دیدید ثابت کردن در انتحابات اخیر دیگه بسته کار شما شده تهمت بر علیه دولت بروید توبه کنید این نونی که شما میخورید حرومه اگه راست میگید با سند حرف بزنید از خدا بترسید مردم را با این تحلیل های مسخره بازی گرفتید

    • بدون نام

      سلام هم وطن لطف این مطلب را چاپ کن ممنونم بازنشته هستم وهمیشه اخبار را پیگیری کردم شما نظرات با معنی روشن را منتشر نمیکنید مثلا الان کیهان مطلبی گفته من جواب ایشان را میدهم ولی شما منتشر نمیکنید جناب شریعتمدار کیهانی گذشت سال ۵۷مردم اولا انها تفکر انزمان بودن شما بصورت واضح از مردم میخواهید در ۵۷باقی بمانن که این نشدنیس اولا بشر بدون در نظر گرفتن امکانات ووسایل در حال تغییر است امروز بااین وسایل پیش رفته دیگر نمیشود خرافات رابین مردم تویج کرد مثال(جنگ با صدام جهاد است *امام زمان امده اهواز شربت میعرشه) اینها ور افتاد اما اینکه گفته ای صالحی مرغ را میخندانت باید بگوییم شما وامثالهم( کارخانه شیطان سازی دارید )مردم هرچه با شما وافکارتان مبارزه میکنن راه دیگه پیدا میکنید همه میدانن مسله بر جام یه اسمه واقعیتش اینه که اگر توافق نمکردید مثل صدام میبردنتان حالا برای اینکه این مطلب رو نشه بصورت مخالف موافق صحبت میکنید درصورتی که هم صالحی هم شما با التماس برجام را قبول کردید برادررامی تمام مطالب این چهل سال قرارداد ازپیش تعیین شدس اینکه کی دوباره امریکا با ایران دوست وروسیه دشمن هم تعیین شده پس طوری صحبت نکن که انگاری تو سیاست مدار دلسوزی تو یه ماموری برا فریب مردم

    • بدون نام

      آره تو ک راست میگی...

    • بدون نام

      نظر تو اینه ک مملکت رو ب جای امثال دکتر صالحی و ظریف و روحانی بدیم دست امثال مموتی و بقایی و مشایی اداره کنن!!!! زرشک.

    • بدون نام

      به قول قدیمیهاکیهان آرک دورک را با هم پیوند میزند

    • بدون نام

      کیهان خجالت بکش

    • Ali

      جناب شریعتمداری شما کدوم طرفی هستی !؟ میشه بفرمایید چرا ترامپ تا این حد با برجام مخالف است ؟ چرا ترامپ از برجام بعنوان بدترین تعهد تاریخ امریکا یاد میکند؟ زبانم لال چرا در این موضوع منافع شما و هم پالکی هایتان با ترامپ همسو شده ؟ چرا به فلج شدن کشور در زمان تحریم فکر نمی کنید؟ مگر ما درآمدی جز نفت هم داریم ؟ خودتان که دیدید فروش نفت به کجا رسید ،آیا باور نداشتید ما به مرحله نفت در مقابل غذا میرسیم ؟ چه خوب بود شما بعنوان یک رسانه سالی یک بار هم از اوضاع زندگی مردم در کره شمالی گزارشی تهیه میکردید.جناب شریعتمداری آیا واقعا فکر میکنید برجام حاصل تفکرات صالحی و روحانی و ظریف و تیم هسته ای بوده و آنها با سلیقه خود این عهد را بستند؟ البته نقش پلیس بد،خوب است ولی آنهم حدی دارد.

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری شما بدهکار این مملکت هستید شما که میدانستید آمریکائیها برای موضوع هسته ای ایران اطاق فکر درست کرده چرا فقط عادت کرده ای نق بزنی وایراد بگیری .شما که نیرو وامکانات شایسته دارید برای اطاق فکر تشکیل دادن چرا همراهی وهمفکری نکردین تا زمان از دست نرود .حالا هم دست از جناه بندی بردارید واولویت آرمان های انقلاب ومنافع ملی باشد .تا دیر نشده پیشنهادهاودلسوزی های از خیر مد نظرتان باشد.

    • بدون نام

      برجام با تایید نهایی رهبری امضا شد ها! کیهان جون !!!

    • قادری

      مثل اینکه یادتان رفته چند صباحی پیش از این دولت، امثال کسانی چون سعید جلیلی و احمدی نژاد با هر بار سفر و مذاکره تحریم جدیدی را به کارنامه ایران اضافه و دست از پا درازتر برمیگشتند و فشار اقتصادی حاصل گفتمان و ادبیات شماها با دنیا چقدر بر مردم زیادتر از این دولت شده بود.

    • سعید

      بله این همه قصه پر قوصه ما این هم دولتی که یک عده از آن دم میزدند ما هر چه گفتیم این قرارداد ترکمن چای بود یک عده خام و خواب ميگفتند شما با دولت مشکل دارید و دلواپسان خیلی چوب لای چرخ دولت میگذارند حالا هم آمریکا آش رو با جاش میخواد لطفاً آقایان دولتی و حامیان دولت جواب بدهید. خاک بر سر ما که همان موقع جواب یک عده ابله رو ندادیم که حالا حال و روز ایران به چکنم چکنم بیفتد. ای ای ای ای.......

    • امیر

      سلام نظر من این است که خبرهای کیهان مرغ پخته را می خنداند ایشان اگر کسی از دولت تدبیر وامید بگه ماست سفید است آسمان ریسمان میکند که نه ماست سیاه است

    • بدون نام

      کیهان هم به سنگ پای قزوین گفته...زککککککی.بابا تودیگه کی هستی.پرروئی وبی حیائی هم حدی داره.

    • بدون نام

      قادری مثلا ظریف با تحریمهای جدید دست پر برگشت

    • بدون نام

      چرا بی تربیتی به شریعتمداری رو کامل میچاپی اما اعتراضهای دیگه رو کامل میسانسوری متایفم !؟

    • بدون نام

      جناب اقای شریعتمداری بعرص مبارکتان میرسانم چرا شما و امریکا و اسراییل اینقدر ازتوافق هسته ای ناراحت هستید

    • بدون نام

      بابا شما هم بس كنيد ديگه هي الكي از دولت و گندكارياش دفاع ميكند حالا كيهان يا هر ديگه اي اين رو گفته درست گفته خب

    • مجتبی

      ببین با پول بیت المال چه مزخرفاتی نشر میدن. من که راضی نیستم.

    • بدون نام

      انهایکه با صالحی مخالف هستن شعور ندارن یک عده نادان ییخرد هستن نمیفهمن چه میگویند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج